Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

flere gravide lavkarbodamer?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 nr.4 i magen

nr.4 i magen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 28 juni 2012 - 12:08

har holdt på med lavkarbo en stund nå og har nettop blitt gravid. ønsker og fortsett den gode trenden for jeg har fortsatt ca 15-20 kg for mye på kroppen. De andre graviditetene mine har jeg ikke vært spesielt nøye men gikk kun opp 9-10 kg. denne gangen ønsker jeg ikke enda flere ekstra kilo men en sunn og frisk mamma. det er ikke snakk om ekstrem lavkarbo men sunn fornuft :) noen gode råd??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Pregosaurus kverulantus

Pregosaurus kverulantus

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 119 Innlegg:

Skrevet 02 august 2012 - 08:22

Vis innleggnr.4 i magen skrev 28 juni 2012 - 12:08:

har holdt på med lavkarbo en stund nå og har nettop blitt gravid. ønsker og fortsett den gode trenden for jeg har fortsatt ca 15-20 kg for mye på kroppen. De andre graviditetene mine har jeg ikke vært spesielt nøye men gikk kun opp 9-10 kg. denne gangen ønsker jeg ikke enda flere ekstra kilo men en sunn og frisk mamma. det er ikke snakk om ekstrem lavkarbo men sunn fornuft :) noen gode råd??
Du skal ikke slanke deg eller bestrebe å ikke legge på deg en eneste kilo under graviditet og amming. Dette grunnet toksiner som frigjøres i kroppen under slanking/diett. Så jeg hadde akseptert at jeg hadde 15 kilo for mye på kroppen og heller tatt opp slankingen etter jeg var ferdig med å amme. I tillegg til det, så trenger fosteret også karbohydrater, så jeg kan ikke tenke meg at ensidig kosthold er bra i svangerskapet. hva med å holde deg i aktivitet/trening (som gravidsvømming for eksempel) istedet for diett?

Dette innlegget har blitt redigert av *himmelblå*: 02 august 2012 - 08:23