Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Aron / Theo

• Logg inn for å svare
31 svar til dette emnet

#21 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 06:50

Hadde ikke brydd meg om navnet hadde en annen "sjanger" om de klinger bra sammen.. Synes Eira passe fint med Aron og Theo :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 06:53

Vis innleggGulltopp&Lillebjørn skrev 29 juni 2012 - 06:13:

Må si meg enig i at Aron og Theo ikke passer til Eira.

Theo blir kallenavn for Matheo eller Theodor, som en annen påpeker.
Aron synes jeg er grusomt på et barn. Virkelig grusomt. I Norge blir dette hundenavn i min bok

Aron er jo er bibelsk navn og ganske vanlig i bruk i følge SSB.
Synes overhodet ikke det er grusomt på verken barn eller voksne, men navn er jo som kjent rimelig subjektivt ;)

#23 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 06:54

Vis innleggIngunn89 skrev 28 juni 2012 - 20:19:

Aron av disse to! En voksen mann som heter Theo.. Nei, det synes jeg blir veldig rart. Må tenke på at babyen ikke er baby for alltid

Er nok flere voksne menn som heter det allerede ... ;)

#24 Gulltopp&Lillebjørn

Gulltopp&Lillebjørn

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 630 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 08:03

Vis innleggLettie skrev 29 juni 2012 - 06:53:

Må si meg enig i at Aron og Theo ikke passer til Eira. Theo blir kallenavn for Matheo eller Theodor, som en annen påpeker. Aron synes jeg er grusomt på et barn. Virkelig grusomt. I Norge blir dette hundenavn i min bok
Aron er jo er bibelsk navn og ganske vanlig i bruk i følge SSB. Synes overhodet ikke det er grusomt på verken barn eller voksne, men navn er jo som kjent rimelig subjektivt ;)

Bibelsk, ja ;) Altså hebraisk, ikke norsk :P

I min familie og vennekrets er det 3 hunder ved navn Aron. Jeg vokste også opp med en hund som het Aron. Derfor blir det hundenavn for meg ;)

#25 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 29 juni 2012 - 08:27

Theo er en favoritt her i gården :)

#26 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 09:36

Vis innleggGulltopp&Lillebjørn skrev 29 juni 2012 - 08:03:

Må si meg enig i at Aron og Theo ikke passer til Eira. Theo blir kallenavn for Matheo eller Theodor, som en annen påpeker. Aron synes jeg er grusomt på et barn. Virkelig grusomt. I Norge blir dette hundenavn i min bok
Aron er jo er bibelsk navn og ganske vanlig i bruk i følge SSB. Synes overhodet ikke det er grusomt på verken barn eller voksne, men navn er jo som kjent rimelig subjektivt ;)
Bibelsk, ja ;) Altså hebraisk, ikke norsk :P I min familie og vennekrets er det 3 hunder ved navn Aron. Jeg vokste også opp med en hund som het Aron. Derfor blir det hundenavn for meg ;)

Nå er det vel ganske vanlig med bibelske navn i Norge da ;) Jeg vet om voksne (norske) Aron, Enok, Moses, Nathanael, Føbe, Tabita og andre personer med mer utbredte bibelske navn.

Nå blir man vel også rimelig fort vant til at barnet heter det navnet - og det vokser jo med barnet, uansett hva det heter. På samme måte som man blir fort vant med det om man møter en voksen som heter noe uvanlig.

Er dog ikke for å gi barna veldig spesielle navn, men Aron er jo godt brukt i Norge, tilbake til 1800-tallet...

http://www.ssb.no/em...utter/aron.html

#27 Lythia

Lythia

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 161 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 19:52

Om man vil holde seg til "sjangeren" går det jo an å velge Arin eller Arn, som er norrøne navn, istedenfor Aron.

#28 Gulltopp&Lillebjørn

Gulltopp&Lillebjørn

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 630 Innlegg:

Skrevet 30 juni 2012 - 06:54

Vis innleggLettie skrev 29 juni 2012 - 09:36:

Vis innleggGulltopp&Lillebjørn skrev 29 juni 2012 - 08:03:

Bibelsk, ja ;) Altså hebraisk, ikke norsk :P I min familie og vennekrets er det 3 hunder ved navn Aron. Jeg vokste også opp med en hund som het Aron. Derfor blir det hundenavn for meg ;)
Nå er det vel ganske vanlig med bibelske navn i Norge da ;) Jeg vet om voksne (norske) Aron, Enok, Moses, Nathanael, Føbe, Tabita og andre personer med mer utbredte bibelske navn. Nå blir man vel også rimelig fort vant til at barnet heter det navnet - og det vokser jo med barnet, uansett hva det heter. På samme måte som man blir fort vant med det om man møter en voksen som heter noe uvanlig. Er dog ikke for å gi barna veldig spesielle navn, men Aron er jo godt brukt i Norge, tilbake til 1800-tallet... http://www.ssb.no/em...utter/aron.html

Hehe, jada! Jeg er klar over at bibelske navn har vært brukt i en lang årrekke ;) Men det endrer ikke min oppfatning av navnet Aron.
Moses og Føbe? Snasent

#29 Suretær

Suretær

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 428 Innlegg:

Skrevet 30 juni 2012 - 18:29

Aron er fantastisk!

#30 Miss 84

Miss 84

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 464 Innlegg:

Skrevet 01 juli 2012 - 20:59

Synes begge navnene passer bra med Eira. Personlig er jeg mest glad i navnet Theo, men hadde begge navnene på lista selv den gangen vi skulel velge navn til vårt barn.
Lykke til med valget!!

#31 inimini

inimini

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 335 Innlegg:

Skrevet 01 juli 2012 - 22:51

Tusen takk for mange svar:)

Da har gutten kommet, og navnet ble Aron!

Aron og Eira<3

#32 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 16:11

Vis innlegginimini skrev 01 juli 2012 - 22:51:

Tusen takk for mange svar:)

Da har gutten kommet, og navnet ble Aron!

Aron og Eira<3

Gratulerer så mye!!
Synes navnene passet kjempegodt sammen.