Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er så møkklei av at de kommer til Norge og skal ha særbehandling!!!!

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:38

Jeg jobber i et kjøkken hvor jeg ofte serverer mat til våre "nye nordmenn" i forbindelse med intro-kurs, norsk-kurs osv.

Selv om vi som lager maten og legger tilrette kursene nærmest står på være hoder for å imøtekomme krav om mat er de enda ikke fornøyde!

Her hos oss for de kun mat som er halal, stort sett kylling/fjærkre.
Dette er mat de ikke betaler for overhodet, kursene er helt og holdent betalt av staten og skattebetalerne.

Allikevel så driter de fullstendig i maten de får servert, tror vi lyver om at det er halalkjøtt/ost/fjærkre

Sitter og klager over hvor dårlig behandling de får, driter i å rydde etter seg, bruker x3 bestikk hver seg for et måltid, så det blir alltid ekstra mye å vaske å rydde, for det ligger alltid et spor av matresteroveralt etter dem.

Ja dette får bli dagens utblåsning, jeg er bare så lei.
Vil understreke at jeg ikke har noe imot innvandrere som vet å oppføre seg, og som skjønner at de faktisk er nye borgere i Norge, ikke gjester som skal få det etter dems pipe.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:40

Tror kanskje du selv ville hatt godt av å delta på et slikt norsk-kurs

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:41

Æsj for en gjeng.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:45

Kjenner dessverre så altfor godt til det. Jeg jobber på et asylmottak i noen år, men etter X-antall trusler, rasisme (Men ånei, det er visst ikke rasisme når det skjer mot ei blond hvit jente) og krav.
Et skremmende flertall forlangte mobiltelefoner og penger, og trodde jenter som meg var der for deres nytelse.

Æsj sier jeg, at slikt slippes inn i landet...

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:46

Problemet er at disse utlendinger du snakker om kommer fra andre verdensdeler. EØS-borgere får nemlig ikke språkkurs gratis, mens innvandrere/flyktninger er forpliktet å ta språk- og samfunnskurs i flere hundre timer.

Så jeg tror at det kan være kulturforskjell, rett og slett. At de klager derimot syns jeg er lavmæl. Da hadde jeg gått over til vegetarmat, konsekvent.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:49

Er selv utenlandsk, men fra øst-europa, og har opplevd diskriminering flere ganger, både fra nordmenn og ikke-vestlige innvandrere. Synes overhode ingenting om at folk fra andre land kommer hit og skal diktere hvordan mannen skal behandle kvinnen i et forhold, hvordan kvinnen skal gå kledd, unnskylde voldtekt med at kvinnen hadde på miniskjørt og selv inviterte til sexen med å gå i det. På samme måte som jeg heller ikke synes om norske kjerringer (ja, akkurat KJERRINGER) på bygda som tror at alle jenter fra øst-europa er østblokkhorer, mafia eller importbruder som man skal se ned på. Og forteller deg at du sikkert ikke kan regne med å finne en ordentlig og kjekk norsk mann siden du er "derfra" og ingen av dem vil være sammen med ei fra "horeland". Koselig.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:49

kjenner jeg er enig med deg hi.
de som kommer til norge forventer særbehandling, ikke bare når det gjelder mat, men bo sted, de krever særbehandling overalt merker jeg.
mange av de er frekke. og forventer at alle skal gjøre som de vil.

jeg har ikke noe imot de som faktisk er her i landet, jobber for seg og er ærlige borgere slik som oss andre som jobber for det vi har.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:51

#2: Og hvorfor det om jeg må spørre? Fordi jeg ikke tolerer at det bortforklares med at det er dere "kultur"? Da ser det vel ikke ut hjemme hos dem da..

Eller at de nærmest påstår at vi lyver om maten, og nekter å spise den dyre maten de får servert?

HI