Gå til innhold

Anbefaler denne koselig bloggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste bloggen hennes før, men hun er så jævlig slitsom med sitt "åhh, ejg er hjemmeværende og jeg vil bare provosere" blablabla greier..... Det er ikke provoserende at hun er hjemmeværende, at hun snart har 7 barn og jeg tror personlig at heller ikke Jens Stoltenberh finner henne særlig provoserende.

 

Dersom hun er så jævlig fornøyd med sitt valg så skjønner jeg ikke hvorfor hun må uttrykke så mye skjult misnøye med sitt eget liv og hvorfor hun tror at hennes liv er så voldsomt provoserende.

 

Hun er en vanlig husmor som tyter ut unger. Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Jeg skjønte ikke helt greia jeg... Hva har statsministeren med hva hun gjør med ungene sine? Skulle det være provoserende på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er jeg som skriver denne bloggen, tusen takk for anbefalingen:)

 

Og til dere som ikke skjønner meg: Det er helt ok, jeg prøver ikke å provosere dere, men jeg merker at noen faktisk blir provosert av og til. Bloggen handler ganske enkelt om hverdagen min, og ja jeg er hjemmeværende og har fler barn enn gjennomsnittet. Jeg koser meg med det. Hvert sitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Hei, det er jeg som skriver denne bloggen, tusen takk for anbefalingen:) Og til dere som ikke skjønner meg: Det er helt ok, jeg prøver ikke å provosere dere, men jeg merker at noen faktisk blir provosert av og til. Bloggen handler ganske enkelt om hverdagen min, og ja jeg er hjemmeværende og har fler barn enn gjennomsnittet. Jeg koser meg med det. Hvert sitt valg.

 

Ja, hver sitt valg, og jeg syns at valget ditt er veldig bra, det passer sikkert supert for dere. Jeg skjønte bare ikke greia med å skrive til Statsministeren liksom.

 

Mener du at han har imot at du får mange barn? Eller at du passer dem selv (jeg har kun lest det ene innlegget, men regner nesten med at du ikke har de i barnehagen, siden du skriver på den måten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg rettet det til han, var litt det at det ligger en forventning der ute i samfunnet om at vi skal ha barna i barnehage. Hvis du har barna i barnehagen, merker du kanskje ikke så veldig mye til denne forventningnen. Men jeg merker den noen ganger.

Så det var i grunn en liten protest mot det presset.

 

Jeg tror at regjeringen VIL at så mange som mulig skal jobbe, det er på en måte det det legges opp til.Det vil tjene BNP at så mange som mulig jobber.

Jeg kan godt også jobbe, men bare ikke akkurat nå som barna mine er små.

Ikke fordømmer jeg de som er ute i jobb heller, det er opp til alle og enhver. Men jeg gjør sånn som jeg gjør, og det er mange som ønsker de kunne gjøre det samme, men føler de ikke kan eller tør pga press utenifra.

 

Men hvis du vil vite mer om det, kan du lese kommentarene under innlegget.

 

 

 

Jens burde ikke ha noe imot at jeg får så mange barn, det var ikke antall barn innlegget handlet om, men det at jeg ville være hjemme med dem.

Han burde være glad for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg rettet det til han, var litt det at det ligger en forventning der ute i samfunnet om at vi skal ha barna i barnehage. Hvis du har barna i barnehagen, merker du kanskje ikke så veldig mye til denne forventningnen. Men jeg merker den noen ganger. Så det var i grunn en liten protest mot det presset. Jeg tror at regjeringen VIL at så mange som mulig skal jobbe, det er på en måte det det legges opp til.Det vil tjene BNP at så mange som mulig jobber. Jeg kan godt også jobbe, men bare ikke akkurat nå som barna mine er små. Ikke fordømmer jeg de som er ute i jobb heller, det er opp til alle og enhver. Men jeg gjør sånn som jeg gjør, og det er mange som ønsker de kunne gjøre det samme, men føler de ikke kan eller tør pga press utenifra. Men hvis du vil vite mer om det, kan du lese kommentarene under innlegget. Jens burde ikke ha noe imot at jeg får så mange barn, det var ikke antall barn innlegget handlet om, men det at jeg ville være hjemme med dem. Han burde være glad for

 

Det merkes egentlig at du har vært hjemmeværende hele ditt voksne liv. Jens vil at de fleste skal jobbe? Hva tror du skjer med priser på varer, tjenestetilbud og lignende hvis mange velger å heller trø hjemme? Vi i Norge er skikkelig bortskjemt, vi kommer inn til lege på dagen, vi kjøper billig mat sammenlignet med andre land i Europa, vi har mange andre rettigheter som ikke er en selvfølgelighet. Det er fordi så mange bidrar i arbeidslivet. Allerede nå er de mangel på visse typer personell, slik at leger, sykepleiere og så å si all rengjøringspersonell i storbyene må hentes/rekrutteres fra utlandet. 450 000 nordmenn er uføretrygdet eller langtidssykmeldt. Hvis flere velger å være hjemme, hva skjer med landet da? Det her har ingenting med Jens eller andre å gjøre, det er slik et samfunn fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker respekt for eget valg, vil det hjelpe at du i større grad respekterer dem som har valgt noe annet enn deg. Du har sikkert måttet forsvare deg ofte, det merkes i måten du uttrykker deg på. Det er selvfølgelig ikke bra, men du vil nok oppleve det igjen hvis du ikke toner ned argumentasjonen din.

 

Samfunnet er neppe tjent med at alle velger som deg, men det kommer nok heller ikke til å skje. Kos deg med ungene dine, men la oss andre velge for oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby♡Lykke

Jeg syns det innlegget om statsministeren er fint. Jeg tror jeg forstår hva du mente. Jeg har lest bloggen din lenge, og har fått med meg at det er ikke sånn at du mener alle skal velge slik du gjør. At noen velger å være hjemme syns jeg er bare positvt.

 

Jeg kan desverre ikke være hjemme fulltid, men jobber redusert. Og syns det er en glede å lese om hverdagslivet til en hjemmeværende mamma. Håper du fortsetter å skrive flere blogg innlegg. Skulle alle vært like og tatt de samme valgene ville det blitt kjedelig. Det at vi velger i forskjellig i et samfunn er jo bare positivt. Alle bidrar på hver sin måte.

 

Jeg vet mange kunne tenkt seg å være hjemme lengre om de hadde muligheten til det. Og mange vil heller jobbe enn å være hjemme. Det viktigste er at man velger det som er rett for sin familie. Og jeg har aldri opplevd at bloggforfatteren har snakket nedlatende om de som velger å jobbe.

 

Jeg tar det som en selvfølge at når jeg leser en blogg skrevet av en mamma som er hjemme til 6 barn (snart 7) så vil jeg lese om hverdagen og hvordan det er å være mamma på fulltid.

Man skriver jo positvt om det man tror på og det som er riktig for en selv.

 

Jeg vil tro at de fleste leser det som de har interesse av, og det som de ikke bryr seg om blar de fort forbi. Man trenger ikke spy ut av seg alt det negative. Er det noe man skal ta opp som er negativt, og man har den personen det gjelder på tomannshånd, så syns jeg fremdeles at man kan si i fra på en ordentlig måte. Man trenger ikke trykke andre ned, ikke her og ikke i det virkelige liv.

 

Jeg har tro på å kommentere det som er positivt, være med å løfte andre opp. At noen er lykkelige, og lever det livet de ønsker seg er jo bare positivt. Alle har sine meninger, og det er ok, men det går an å formulere seg på en voksen og høflig måte.

 

Til dere som blir provosert, tenker jeg at problemet ligger hos dere selv. Jeg og mange andre koser oss over å lese bloggen til en fantastisk hjemmeværende mamma.

Og det er ingen tvil om at mamman selv er lykkelig og lever sin drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg rettet det til han, var litt det at det ligger en forventning der ute i samfunnet om at vi skal ha barna i barnehage. Hvis du har barna i barnehagen, merker du kanskje ikke så veldig mye til denne forventningnen. Men jeg merker den noen ganger. Så det var i grunn en liten protest mot det presset. Jeg tror at regjeringen VIL at så mange som mulig skal jobbe, det er på en måte det det legges opp til.Det vil tjene BNP at så mange som mulig jobber. Jeg kan godt også jobbe, men bare ikke akkurat nå som barna mine er små. Ikke fordømmer jeg de som er ute i jobb heller, det er opp til alle og enhver. Men jeg gjør sånn som jeg gjør, og det er mange som ønsker de kunne gjøre det samme, men føler de ikke kan eller tør pga press utenifra. Men hvis du vil vite mer om det, kan du lese kommentarene under innlegget. Jens burde ikke ha noe imot at jeg får så mange barn, det var ikke antall barn innlegget handlet om, men det at jeg ville være hjemme med dem. Han burde være glad for
Det merkes egentlig at du har vært hjemmeværende hele ditt voksne liv. Jens vil at de fleste skal jobbe? Hva tror du skjer med priser på varer, tjenestetilbud og lignende hvis mange velger å heller trø hjemme? Vi i Norge er skikkelig bortskjemt, vi kommer inn til lege på dagen, vi kjøper billig mat sammenlignet med andre land i Europa, vi har mange andre rettigheter som ikke er en selvfølgelighet. Det er fordi så mange bidrar i arbeidslivet. Allerede nå er de mangel på visse typer personell, slik at leger, sykepleiere og så å si all rengjøringspersonell i storbyene må hentes/rekrutteres fra utlandet. 450 000 nordmenn er uføretrygdet eller langtidssykmeldt. Hvis flere velger å være hjemme, hva skjer med landet da? Det her har ingenting med Jens eller andre å gjøre, det er slik et samfunn fungerer.

 

 

Respekterer hun ikke at andre velger annerledes da? Om alle skulle gjort alt som alle andre gjorde hadde vi hatt et stort problem ja. Du har rett i det! Heldigvis velger vi ikke det samme så landet fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til baby-lykke og kokokoko som svarer så fint for meg.

Jeg kan bekrefte at jeg legger stor vekt på å ha respekt for andre som velger annerledes enn meg. Jeg kjenner mange mødre som jobber og har barna sine i barnehage. Jeg kan ikke si at de er dårlige mødre eller noe sånt. De er fantastiske og jeg kjenner som sagt mange som jeg ser opp til både av utearbeidende mødre og hjemmearbeidende mødre.

Jeg respekterer fullt andres valg og har aldri sagt noe annet.

 

Jeg føler meg ikke som noen trussel for samfunnet ved at jeg er hjemme - At hvis alle gjorde som meg, så ville det går dårlig både her og der. Jeg tror ikke landet ville lidd så mye hvis noen flere valgte å være litt lenger hjemme heller. Min mann betaler veldig mye skatt, han har faktisk to jobber. Det jeg ikke tjener av penger, tjener han ekstra.

Hvis ikke han hadde to jobber, måtte jeg ha jobbet. Men det er en prioritering vi har gjort, og som vi får til på vårt vis.

Hvis flere var hjemme så er det ikke sånn at alle har så mange barn som meg. Men hvis en mor er hjemme med barna sine i 5-6 år tror jeg ikke det er noe problem. Men det er jo et regnestykke og blir kanskje bare synsing. Jeg har iallefall ikke dårlsig samvittighet for å være hjemme med barna. Det blir betalt NOK skatt fra dette hjemmet, det kan jeg love.

 

Vårt valg er vårt valg og vi står for det, uten at vi dermed fordømmer andre som velger annerledes.

Betyr det at noen mener jeg er nedlatende mot andre som ikke velger det samme som meg, at de som velger annerledes enn meg fordømmer meg?

Jeg ser i allefall ikke sånn på det. Ja, jeg skjønner at noen blir provosert, men som det ble sagt lenger opp i tråden, så er ikke det hos meg det problemet ligger. Da kan man bla videre og lese noe man heller blir oppløftet av.

Jeg vektlegger å ikke fremstå som noen perfekt mor eller person, men heller ekte og oppriktig.

 

Tusen takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det er noe problem for samfunnet om flere hadde valgt å være hjemme lengre.

Hvis man har muligheten til å gi omsorg og dekke behovene til barnet, tror jeg barnet har best av å være hjemme.

Desverre er ikke alle i stand til det.

Jeg syns synd på barn som er 8-9 timer i barnehage hver dag, 5 ganger i uka. Barn og voksne er slitne, og tiden sammen er knapp.

Jeg skal jobbe ca. 2 dager i uken. De 2 jobbdagene leverer mannen sent i barnehagen. Jeg er glad jeg ikke skal stresse av sted tidlig for å levere barn. Jeg har prøvd å jobbe fulltid, jeg holdt ut i 4 mnd. Det var utrolig slitsomt. Jeg ville heller hatt 7 barn og vært hjemme. Enn å jobbe fulltid og hatt to barn.

Forstå meg rett: Det er en stor jobb å være hjemme med barn. Uansett om man har et barn eller flere. Men å jobbe fulltid var mye mer preget av stress, og slitenhet. MIn erfaring med å være hjemme, er at det er mye mer avslappende, og mer glede av å ha tid med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk vondt av å lese de svarene som er krasse og negative. Ikke over at jeg fikk slike svar, men at hun som har skrive bloggen har fått negativ kritikk. Klart man må tåle at ikke alle er enige når man skriver blogg. Men det får da være måte på hvor hardt ut man går, bare fordi man er uenig i en sak. Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så voldsomt. Bare fordi man er på et forum, og ikke ansikt til ansikt med vedkommende så tror enkelte at det er greit å si hva som helst.

 

Jeg anbefalte bloggen, for jeg tenkte det kunne hende det var flere som ville syns det var hyggelig å lese den.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...