Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Tenkt på navn allerede?

• Logg inn for å svare
44 svar til dette emnet

#21 MaSa90

MaSa90

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 22:06

Vi skal få tvillinger :) Vi vet ikke kjønnet, så visst det blir to jenter blir det ane og adele. Blir det to gutter blir det Leon å Mathias, å en av hver : Ane og Mathias :) hehe!!

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 pod

pod

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 168 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 07:56

Å, dette er så spennende! Mange fine navn :) foreløpig er våre forslag Osvald, Olav, Anna og Live.

#23 VestlandsPrøver

VestlandsPrøver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 325 Innlegg:

Skrevet 21 august 2012 - 09:24

Her har vi ikke snakket om det så veldig masse, men såg litt på de navnene som ikke er mest populære. Er halvveis enig om Michelle om det blir en jente, men om hun blir født under fullmåne og hsr mørkt hår så blir det Ronja siden jeg alltid har likt og lignet henne!! Guttenavn er det verre med.. Har alltid likt Thomas, men det heter hans bror.. Så får lete videre når vi vet hvem som er der inne..
tidligere SingelBaby.
Har en blogg som heter babyhaapivest.blogspot.com (send meg mailadresse om interessert i å følge. Endelig gravid!!! :)

#24 løvemamma29

løvemamma29

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 781 Innlegg:

Skrevet 01 september 2012 - 08:38

Eg har tenkt på navn leenge :-)

Blir mest sannsynlig ei jente-etter ka dei kunne se på UL :-)

Eg og mannen har delte meininger..
Fortida snakker vi litt om Eira Othilie :-) Men e redd d blir for uvanlig..elska Othilie, men vil ha dobbeltnavn sia d e d alle jenter i vår familie har felles:-)

Andre forslag til navn foran Othilie? Har en Markus og ei Tiril Sofie fra før:-)

Dette innlegget har blitt redigert av løvemamma29: 01 september 2012 - 09:06

Mamma til Markus (05), Tiril Sofie (08) og Hermine (13) <3

#25 langelise

langelise

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 01 september 2012 - 09:10

Jeg synes det er vanskelig å tenke på navn før vi vet kjønnet. Kom over et kult og sjeldent jentenavn på disse sidene, faktisk. Så hvis det blir jente, kommer vi til å vurdere det. Hvis det blir gutt har vi ikke begynt å tenke på navn en gang :)

#26 Tigerlise&Anton prøver igjen

Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 01 september 2012 - 18:21

Inni magen min bor ei lita Ida :wub:
Både gutte- og jentenavn har vært klart i ca 8 år, og nå er vi så heldige at begge navnene blir brukt :) (Anton kom for 3 år siden)

#27 Kremtopp

Kremtopp

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 889 Innlegg:

Skrevet 03 september 2012 - 17:10

venter jente og her blir det nok Lilja :-)

#28 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 05 september 2012 - 20:19

Vi hadde både jente og guttenavn klart, Adele hvis det ble jente, men det blir nok en Emil, ihvert fall hvis vi tolket det riktig da hun sa det var en tut der da vi var på ul:)

#29 Lykkelig som liten

Lykkelig som liten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 12 september 2012 - 11:27

I utgangspunktet har vi ikke snakket om navn enda, men natta før vi skulle på UL, drømte jeg både at vi skulle få en gutt, og hva han skulle hete. Det viste seg at det faktisk var en gutt!, vi er ikke helt sikre på navnet akkurat, men det føles litt riktig å kalle han det jeg drømte, samt at det er et navn som klinger bra sammen med storesøsteren sitt navn. :) Forrige gang var ikke navnet bestemt før hun var her, og da så vi med en gang "hvem" hun var (hadde igjen 4 alternativer da hun kom). Men denne gangen synes vi det er litt viktig å ha det på plass tidlig med tanke på storesøster og at hun skal kunne få en slags relasjon til at det faktisk er en baby der inne. Men det er fremdeles lenge til, så det haster jo ikke akkurat. :P

#30 VestlandsPrøver

VestlandsPrøver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 325 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 07:45

Det bor en liten gutt i magen min!! :-D Jeg har tenkt mest på jentenavn så det hjalp jo ikke så veldig!! :-D Hehe!! :-D Vi tenker litt på å kalle han opp etter min Bestefar som jeg var utrolig glad i! Vi har bygget hus rett ved siden av hans hus og "alle" kjente og likte han! Så tenker hele nabolaget hadde vært stolt om vi gjorde det! Navnet er Lauritz så føler vi må vokse litt på det siden det er litt uvanlig i dag, men er virkelig i våre tanker!! :-D
tidligere SingelBaby.
Har en blogg som heter babyhaapivest.blogspot.com (send meg mailadresse om interessert i å følge. Endelig gravid!!! :)

#31 Førstegangsmor38

Førstegangsmor38

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 13:36

Har tenkt, men det er veldig vanskelig. Alle ønsker noe unikt. Man vil ikke herme. Noen vil at navnet skal være en merkevare. Andre ønsker seg adelighet- eller kjendisstil. Atter andre sverger til erkenorske navn. Du og du.

#32 mach

mach

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 13 september 2012 - 19:33

Her blir det Ida :)

#33 Førstegangsmor38

Førstegangsmor38

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2012 - 13:01

Ja, har tenkt en del men synes det er ganske vanskelig...vet heller ikke helt om det bør bli 1 eller flere navn.

Dette innlegget har blitt redigert av Førstegangsmor38: 01 oktober 2012 - 13:01

#34 løvemamma29

løvemamma29

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 781 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2012 - 16:08

Vi har bestemt oss :-) Vilja Hermine <3
Mamma til Markus (05), Tiril Sofie (08) og Hermine (13) <3

#35 Thunder Road

Thunder Road

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 792 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2012 - 16:10

Vis innleggløvemamma29 skrev 01 oktober 2012 - 16:08:

Vi har bestemt oss :-) Vilja Hermine <3

Å, så nydelig! Hadde begge navnene på topplista mi faktisk! Hehe. Men så viste det seg at det er en gutt som skal hete Ole :)

#36 tyr82

tyr82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 992 Innlegg:
  • StedDrammen

Skrevet 01 oktober 2012 - 16:33

Gutten i magen skal nok hete Jonathan :)

#37 stineskj+frø

stineskj+frø

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 600 Innlegg:
  • Stedvestfold

Skrevet 01 oktober 2012 - 20:31

Hva liker dere best av sofie, emilie og viktoria?

#38 Thunder Road

Thunder Road

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 792 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2012 - 20:36

Sofie og Viktoria :) Tror kanskje jeg liker Viktoria best. Jeg er svak for Sofia, hvis det kan være et alternativ :)
Veldig mange Emilie, Emelie og Amalie her jeg bor, så er rett og slett litt lei av de navnene... Dumt egentlig, for det er fine navn.

#39 stineskj+frø

stineskj+frø

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 600 Innlegg:
  • Stedvestfold

Skrevet 02 oktober 2012 - 10:37

Begynner egentlig å like viktoria mer og mer, ikke kjenner jeg noen som heter det heller.

#40 tyr82

tyr82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 992 Innlegg:
  • StedDrammen

Skrevet 02 oktober 2012 - 11:16

Jeg liker Viktoria :)