Gå til innhold

Når barnet har blitt estimert til en størrelse på ultralyd, hvor godt har det stemt med størrelsen på babyen som ble født??


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Ja, det er det jeg lurer på.

 

Hvor ofte og hvor riktig klarer de å måle. Har hørt så mange historier der det har vært over en kilo feil.. Jenta i magen sitter jo i seteleie, og da sier legen at det er viktig at barnet er stort nok til at rumpa baner vei for hodet. Jeg bruker å få små barn- under 3500gr. Så hvor rett har de på de målingene sine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her målte de til ca 3200 ei uke før fødsel. kom ut og var 3900. og med ca 200 gram i uka som er normalt og legge på seg på slutten så er det en halv kg feil her hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi var estimert til 4200 til termin og var 4400 da hun ble født 2 uker etter termin.

 

Har hørt at de legger på seg 200g uka på slutten så hadde hun kommet til termin så stemmer det nok veldig godt på meg hvertfall.

 

En kollega av meg fikk estimert 3700 til termin, han kom akkurat på termindagen og veide 3600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estimert til ca 3,5 kg 3 dager før termin.

Ble født på termin og veide 3355.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En knapp uke før sønnen min ble født fikk jeg beskjed om at han var ca.3800g og da han endelig kom noen dager senere var han 4600g....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ble estimert til 5200, da han kom et par timer senere var han 4590. Så de bommet en del.. heldigvis..

 

Legen min sier det et mye lettere å estimere på de mellom 2-3 kg enn fra 3-4 kg +.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker før snuppa kom til verden ble hun estimert til 2700 g, og de regnet med at hun ville være rett i overkant av 3000 ved termin, men da hun kom ut 6 dager over termin var hun 2775 g, altså like tung som de mente hun var 3 uker i forveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Estimert uke 34 til mellom 3100 og 3200, var 3166gr. Nr 2 estimert te 3600 var 3475 :) 2 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk estaminert 4500g +/- 10%. Han ble tatt med keisersnitt 4 dager over termin, ville ikke ut riktig vei, og vekta stoppet på 5010g. Så stemte ganske bra igrunn synes nå jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager før fødsel ble han estimert til å være en liten tass på 2000 g. Da han kom stod de klare med kuvøse, men gutten var 2950 og 50 cm. Bommet heldigvis med nesten en kg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...