Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei supersnusken.. Husker at du ble gravid.. Trist med aborten :-( må være tøft.. Håper du kommrr raskt tilbake og at den sitter neste gang!!

 

Velkommen dere andre også :-) trist å lese om ma og sa! Det fortjener ingen å gå igjennom!

 

Er i pp2 jeg nå, men tr lar vente på seg med negative tester.. Er på dag 38 idag.. Hmf.. Så venter på at tr kommer og jeg kan starte på ny pp.. Denne gangen skal jeg teste etter el..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre om din MA! Må ha vært tungt å gjennomgå:( Man gleder seg så lett, iallfall jeg, og da er det så kjipt når det slår tilbake:(

 

Ja det blir spennende å følge hverandre her! :) håper at TR kommer snart, tror aldri jeg har gått og håpet på det før;p

Kjedelig å gå å vente, man blir så utålmodig!

 

Tror dere det er 'farlig'/dumt å ikke bruke prevensjon før TR kommer, bare i tilfelle jeg skulle ha eggløsning og noe skulle skje? Er jo veldig redd for må gjøre noe feil nå:/

Endret av Ønsker spire <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg rakk å være gravert i en dag og så rykket jeg tilbake til start :) Men legen har funnet ut at fasen fra el til tr er fort kort, så derfor mister jeg og det blir krøll i systemet.

 

Etter å ha googlet meg opp og ned i mente, så hiver jeg innpå noen kinesiske superurter som visst skal ha en god effekt (når det er sååå overveldende mange positive tilbakemeldinger, så tenkte jeg hvorfor ikke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags superurter er dette? Jeg spotter fra ca 7dpo og fram til tr, kanskje disse urtene kunne hjelpe meg også? Har lutealfase som de siste månedene har variert mellom 13, 11, 9 og 7 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hos meg har el vært på dag 18-19 og da gjort lutealfasen for kort. Når tr var ferdig hos meg sist så begynte jeg med Don Quai som er damevarianten av ginseng. Den skal normalisere syklusen. Står 1-2 tabletter 2 ganger daglig - jeg har ikke fulgt dette slavisk- lett å glemme særlig fordi de smaker pyton :)

Idag fikk jeg smiletegn på eltest og jeg er på dag 14, så det er en forbedring på 4 dager!!

Når el er ferdig så skal jeg ta wild yam i ca 1 uke - tør ikke ta de for lenge - skal ikke tas av gravide står det på boksen. Så når smiletegnet og de kroppslige symptomer forsvinner så forsøker jeg.

 

Dvs jeg har ikm i uke 42 så det burde gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta Don Quai gjennom hele syklusen?

Har lyst til å prøve noe sånt jeg også, men er litt nervøs for å gjøre ting feil! Type feil dose og feil tidspunkt o.l. Blir spennende å se om det funket for deg, da! Fikk du det anbefalt av en behandler eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Nei, don quai er kun frem til el, så kjekt at jeg testet før jeg skulle ta morgendosen (helt ok å slippe hehe).

 

Jeg fant dette på her på dinbaby, men også andre fertilitetsforumer. Leste om så mange forskjellige som hadde prøvd selv og det funket, men også de som har fått de anbefalt av behandlere.

 

Jeg spurte endel på helsekosten før jeg kjøpte og selv om disse skal tas i spesielle perioder så føler jeg meg rimelig trygg fordi jeg bruker cb monitor. Fikk noen eltester av en venninne som ikke trenger lengre, så jeg tester dobbelt.

 

Kroppen min sender også rimelig tydelige signaler om at nå er det gunstige perioder- hakket før kroppen skriker med megafon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min cbmonitor er ikke til å stole på. Viser lav idag mens strimmel el-test er knallpositiv... :)

 

Holdt på å kjøpe don quai i går, men lot være fordi dama på helsekosten sa hun aldri hadde hørt at den ikke skulle tas etter el. hun skulle ringe leverandøren sin, som visstnok driver et samarbeid med en fertilitetsklinikk. De skulle sjekke det opp, og jeg skulle ringe tilbake. Det glemtw jeg å gjøre... Kanskje gjøre det nå? Er så dumt når man hører så mye forskjellig! Hvordan velge hvem man skal stole på? En annen dame på samme butikk sa forleden at hun aldri hadde hørt at folk kan få problemer med ustabil syklus ettet å ha brukt bidronninggele. Men dey har jo jeg lest her inne flere ganger. Så jeg ga bidronninggele (kapsler) til mannen min istedet:) Skulle vistnok hjelpe det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med litt alternativt, hellehøygir! Håper det funker godt for deg!:) Jeg har vært veldig heldig ifht el og TR, så håper det kommer i normalt gjenge etter denne SAen også.

Har fått tips om en krem som jeg tror heter women's choice, som skal hjelpe ifht eggløsning osv, tror den kan brukes med overgangsplager også. Mange rundt meg, venner, søsken, som har prøvd den og de har blitt kjapt gravide.

Blir gøy å høre hvordan det går nå med el hos dere;)

Er selv utrolig utålmodig og venter på TR, må vel komme innen noen uker tipper jeg.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo: Ja eg kjempevaskelig når man hører så mye forskjellig. Ofte har ikke legene heller god nok greie på alternativt, så de kan heller ikke hjelpe mye. Hva med å gå til homeopat og spørre hvis dere har det i nærheten? En venninne av meg ble godt hjulpet av en, de var under utredning og på venting for ivf(som tok tid), også var de hos homeopat i mellomtiden og ble satt på sink-kur. Hun ble gravid uten ivf to mnd etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en akupunktør på «lur» som driver med litt av hvert. Kanskje jeg skulle hørt med henne? Eller skal jeg snakke med en lege først? Ikke greit, dette her nei:) Tror jeg skal ta noen telefoner i morgen! Har grunn til å sette igang utredning, så da er det vel ikke noe å vente med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Det var noen steder det stod at man kunne ta don quai gjennom perioden, men flertallet skrev kun fem til el, så da gjør jeg det- da burde jeg være rimelig sikret :)

 

Morsomt at vi har ikm samme dag Elibjo; vi får satse på at det blir en lykkens dag!

 

Jeg er ikke den mest eksperimentelle av meg, men så lenge disse urtene ikke har fæle virkninger og er omtalt så mange steder, så tenker jeg "hvorfor ikke"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Da er det 43 dager siden 1. Dag i siste mens.. Hvor lang tid kan det egentlig gå? Er kun min 2 mens siden ppilleslutt, og forrige syklus var på 30 dager.. Har ikke testet siden forrige torsdag el no.. Masse innbilte symptomer, men ikke troa på graviditet..

 

Hvor lang tid kan dette ta? Bare å vente?

 

Skal på en fest jeg har gledet meg lenge til nå på lørdag, og vet ikke hvordan jrg skal forholde meg til alkohol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...