Gå til innhold

Mistet uke 19 10år siden


Hannepålandet

Anbefalte innlegg

Da var jeg såvidt 18 og visste ikke, ville ikke få vite mer.

 

Nå er jeg gift og inne i 3pp.. Og lurer på om jeg bør sjekke opp i hva som skjedde nøyaktig. Eller la det være..

Jeg vet det var morkaken det var noe galt med. Husker fremdeles de svarte hullene i den på skjermen. Fosteret låg liksom utstrekkt... Kan vere det var for vanskelig for meg å ta inn over meg mer.. Men jeg husker ikke mer.

 

Nå tenker jeg at det ikke er viktig før jeg evt mister igjen. Men kanskje panikken melder seg når spira sitter? At jeg ikke slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skader nok ikke å få sjekket ut hva som gikk galt den gangen. Det kan høres ut som om det kan ha vært blodpropper i morkaka.

 

Hvis det er sånn at du er disponert for å få blodpropp, så får du blodfortynnene medisin, f.eks Albyl-e eller fragmin.

 

Det kan være andre årsaker også til at du mistet, bare så det er sagt.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enig at du bør få dette sjekket ut, blodpropper i morkake kan skje igjen hos samme kvinne og da trenger man blodfortynnende gjennom hele svangerskapet fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje litt sen til å svare her, men er enig med de andre om å sjekke opp i det..

 

Hvis det skulle være blodpropper som var årsaken og det samme skjer igjen så ser jeg for meg at det vil være litt tyngre å skulle takle en gang til hvis det kunne vært unngått med blodfortynnende..

 

Vet ikke hvor mye informasjon du fikk den gangen, men du har krav på ekstra oppfølging når du blir gravid igjen, selv om det er 10 år siden du mistet. Det er jo ikke sikkert du føler du trenger mer oppfølging enn standarden, men vit at du har rett til det hvis du trenger det..<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...