Var på jobbintervju i går og fikk jobben, men kan ikke ta den. Dårlig gjort?
Opprettet av
Anonym bruker
, juni 21 2012 13:42
12 svar til dette emnet
Skrevet 21 juni 2012 - 13:42
Fant ut at arbeidstidene virkelig ikke passet med henting i barnehagen, og nå har jeg kastet bort tiden til intervjuer. Er dette dårlig gjort? Jeg hadde oppriktig lyst på den, men jeg må kunne hente i barnehagen og det gjør jeg ikke her...
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 21 juni 2012 - 13:43
Et jobbintervju går begge veier. Dei skal selge seg for deg også, så dette er ikkje dårlig gjort i mine øyner iallefall. :-)
Skrevet 21 juni 2012 - 13:48
Puuh, ja det er vel sant det
Skrevet 21 juni 2012 - 13:49
Nei. Det er mange som er med i jobbprosesser kun for å gi sin egen arbeidsgiver et ultimatum: høyere lønn.
Tradisjonelt er det kanskje menn tenker mest på den måten, tror ikke vi damer har vondt av å være litt smartere vi også.
Jeg ble headhuntet og endte opp med å få jobbtilbud for noen måneder siden jeg også. Informerte gamlejobben, som da ga meg en saftig lønnsøkning for at jeg skulle bli. Så da ble jeg!
Tradisjonelt er det kanskje menn tenker mest på den måten, tror ikke vi damer har vondt av å være litt smartere vi også.
Jeg ble headhuntet og endte opp med å få jobbtilbud for noen måneder siden jeg også. Informerte gamlejobben, som da ga meg en saftig lønnsøkning for at jeg skulle bli. Så da ble jeg!
Skrevet 21 juni 2012 - 13:50
Sjekket du ikke opp arbeidstidene før du søkte?
Uansett trenger du ikke takke ja til noen jobb.
Uansett trenger du ikke takke ja til noen jobb.
Skrevet 21 juni 2012 - 13:51
men kan du ikke be om å få tilpasset arbeidstid? Fleksitid? Om du virkelig har lyst på jobben kan du jo prøve å forhandle litt?
daglig leder i AS Heimen
Skrevet 21 juni 2012 - 13:54
Synes ikke dette er dårlig gjort av deg. Er det pga avstand til jobb at du ikke rekker å hente i barnehagen?
Eller er det arbeidstidene som gjør det umulig? Er det det siste, tror jeg nok de må innrette seg etter flere som må hente i barnehagen, og da er de kanskje villige til å strekke seg litt.
Kanskje du kan få til en avtale med dem, som at du f.eks kan arbeide endel hjemmefra på kvelden for å ta igjen?
Eller er det arbeidstidene som gjør det umulig? Er det det siste, tror jeg nok de må innrette seg etter flere som må hente i barnehagen, og da er de kanskje villige til å strekke seg litt.
Kanskje du kan få til en avtale med dem, som at du f.eks kan arbeide endel hjemmefra på kvelden for å ta igjen?
Skrevet 21 juni 2012 - 13:59
Det er dessverre ikke mulig med hjemmekontor der og tror ikke det går an å forandre på arbeidstidene da jeg er jeg som må stenge. Dessuten fikk jeg litt "dårlige vibber" fra sjefen der, når jeg tenker etter. Kanskje jeg kan si at jeg har fått et annet jobbtilbud...?
Skrevet 21 juni 2012 - 14:10
Anonym bruker skrev 21 juni 2012 - 13:59:
Det er dessverre ikke mulig med hjemmekontor der og tror ikke det går an å forandre på arbeidstidene da jeg er jeg som må stenge. Dessuten fikk jeg litt "dårlige vibber" fra sjefen der, når jeg tenker etter. Kanskje jeg kan si at jeg har fått et annet jobbtilbud...?
Det er bare å takke nei. Helt vanlig
Skrevet 21 juni 2012 - 14:52
Du må ikke takke nei før du har informert din nåværende arbeidsplass om at du har et annet tilbud, er i tenkeboksen, har ikke bestemt deg enda, og lurer på om de har mulighet til å gi deg bedre betingelser enn du har i dag! (det ville klarne tankene dine
)
Du har et kjempeforhandlingskort, ikke la det gå tli spille!
Du har et kjempeforhandlingskort, ikke la det gå tli spille!
Skrevet 21 juni 2012 - 15:33
Denne muligheten kan du bruke til å forhandle med din nåværende arbeidsplass!
Du kan også si ifra til den nye jobben at du er veldig interessert, men har behov for tilpasning til barnehagetid for å kunne takke ja. Da får de muligheten for å få deg om de ønsker, og du får de tilpasninger du har behov for!
Du kan også si ifra til den nye jobben at du er veldig interessert, men har behov for tilpasning til barnehagetid for å kunne takke ja. Da får de muligheten for å få deg om de ønsker, og du får de tilpasninger du har behov for!
Skrevet 21 juni 2012 - 21:43
Men hvis arbeidsgiver, som du har nå, ikke tilbyr lønnsøke for at du skal bli, og du ikke har tenkt å bytte jobb, så er det ganske pinlig og bli i gamlejobben likevel og avsløre at du bare bløffet.
Du bør bare brukt det " trikset", hvis du virkelig vurderer å bytte til dem mye jobben, mener jeg da.
Du bør bare brukt det " trikset", hvis du virkelig vurderer å bytte til dem mye jobben, mener jeg da.
Skrevet 21 juni 2012 - 21:46
Kan du ikke får andre til å hente for deg i bhg dersom du veldig har lyst på jobben? F.eks studenter som trenger en liten ekstra lønn
Går an å finne løsninger.