Hei!
Var hos jordmor i dag og hun fant ikke hjertelyd, uke 16. Er dette bekymringsfullt? Hvor vanlig er det å ikke finne hjertelyd i uke 16?
Var på ul i uke 12 og da slo hjertet, alt var ok.
Hjertelyd uke 16
Opprettet av
Gjest_Håpernestegang:)_*
, juni 21 2012 10:41
1 svar til dette emnet
#1 Gjest_AnnaMathea_*
Skrevet 21 juni 2012 - 10:41
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 22 juni 2012 - 22:52
Hei du!
Det er relativt vanlig å kunne høre fosterlyd med doppler eller jordmorstetoskop i uke 16. Det kan i noen tilfeller være vanskelig, litt avhengig av hvordan barnet ligger og hvor morkaken er plassert - men om du hadde vært hos meg på kontroll ville jeg bedt deg komme inn igjen etter noen dager for en ny sjekk.
Jeg synes du skal ta kontakt med jordmor igjen og be henne lytte igjen, alternativt henvise deg videre om hun ikke finner ut av det.
Masse lykke til!
Masse lykke til!
Det er relativt vanlig å kunne høre fosterlyd med doppler eller jordmorstetoskop i uke 16. Det kan i noen tilfeller være vanskelig, litt avhengig av hvordan barnet ligger og hvor morkaken er plassert - men om du hadde vært hos meg på kontroll ville jeg bedt deg komme inn igjen etter noen dager for en ny sjekk.
Jeg synes du skal ta kontakt med jordmor igjen og be henne lytte igjen, alternativt henvise deg videre om hun ikke finner ut av det.
Masse lykke til!
Masse lykke til!