Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Blødning

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Connie86

Connie86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 149 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 11:26

Hei,
Jeg er gravid i uke 11+6 i dag og opplevde blødning i går kveld/natt.
Jeg begynte å blø friskt blod ca kl 20.00 i går kveld, ringte da legevakten og fikk beskjed om å se det ann og ringe fastlegen i dag tidlig hvis det ikke ga seg. Fikk også beskjed av legevakten at de ikke tok noe sjekk så tidlig.
Det rant friskt blod hver gang jeg var på do i går kveld og i natt, Idag tidlig gikk det over til brunt og har gradvis begynt å avta. Ringte legen min og fikk beskjed om å ta det med ro fremover og ringe igjen i morgen hvis det ikke gikk over. Har privat UL på tirsdag så hun ville ikke henivse meg til UL da jeg kunne vente til tirsdag. Mitt spm er kan dette ha vært en MA/SA? Jeg har ikke hatt noen smerter og sitter her og er fortsatt småkvalm (vært kvalm siden uke 7) Jeg er førstegangsgravid og blir litt bekymret.

Takk for svar

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Moderator
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 22 juni 2012 - 21:52

Hei du!

Det er vanskelig for meg å si med sikkerhet hva som forårsaker denne blødningen. Med så kraftig blødning er det dessverre nærliggende å tro at det er starten på en spontanabort, men det vil i de fleste tilfeller også medføre mavesmerter.
Noen ganger opplever gravide imidlertid blødninger, og når de kommer på UL viser alt seg å være fint og svangerskapet utvikler seg som det skal. Noen ganger finner man årsaken til blødningen, andre ganger ikke.
Mest sannsynlig får du dessverre ikke oppklart dette før du kommer på UL, men jeg krysser fingrene for at dette går din vei og ønsker deg masse lykke til!