Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Til Tyrkia med 4 åring! Tips?

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 10:26

Da reiser jeg og datteren min til Tyrkia med svigers på lørdag. Er nå helt i ferierus og prøver å tenke på hva jeg bør ha med annet enn klær, solkrem og badetøy. Men hodet jobber litt rundt alt det.

Tar med armringer og noe bukser/gensere i tilfelle et skulle bli kjølig. Ho er 4.5 år og et grunnlag på huden, bør jeg allikevel ha med solkrem i faktor 50 i tillegg til 30? Har sånn sun block drakt som går til albuer og knær. Og hva med ekstra par sko i tillegg til sandaler? Hvor mye tøy? Og hva med vogn, er det nødvendig?  Er helt i hundre :)

Svigers har leilighet så skal bo der.
Og hva med til meg? Er 26 uker når vi er på tur.

Takk for alle tips!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Plopp

Plopp

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 10:35

Hej!
Jag ska på semester snart med min 4,5 åring och när vi åker är jag med runt v 26 ;)

Det jag tänker på att ta med till han är: Badringar till armarna, solbriller och solkräm med ca faktor 30. han får gå i vanliga badshorts, solhatt känns viktigt!
Så tar jag med lite plåster och sårrens.
Det finns ju affärer och apotek där i tillfälle man kommer på nåt.
Vagn har han inte suttit i på ett år så det blir det inte. :)
Han är dock van vid att gå då vi går till dagis varje dag.

till mej: solhatt och solfaktor 30, kan tro jag blir sittande mest i skuggan pga värmen och kan va skön med hög faktor så jag inte blir så varm..

Ska bli härligt med semester :)

#3 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 10:44

Takk for svar! Armringene er lagt frem :) Solhatt hadde jeg glemt! Takk :) Vogn har ikke mi brukt på 1-2 år heller og er flink til å gå så da går det nok fint :)

#4 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 18:16

Noen fler? :)

#5 sologsommer

sologsommer

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 241 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 20:04

Hvor skal dere i Tyrkia?

#6 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 21:01

Leilighet i Oba :)

#7 sologsommer

sologsommer

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 241 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 21:52

Ok. Der er det fint!

Du trenger ganske sikkert ikke lang bukser!!  Ta evt. En jakke med til flyet.  Vi pleier og ta solkrem med, med høy faktor!!  Kan også kjøpes på apoteker ( som ligger for hver 100 meter)
Spiser dere hjemme? Vi pleier og ta med litt tubeost og leverpostei.  Og evt. En pakke pølser.

Man får kjøpt det meste dernede, det vil du se når du kommer med sviger foreldrene i kipa og metro :)

Er hun flink til og drikke vann??  Hvis ikke a evt. Saft med til st blande opp med.

Overlegen på sykehuset dernede har været i media i dag og bedt folk passe på varmen :)  ( så ingen bukser)

Du kan kjøpe en masse klær dernede.  Når du kommer til sentrum, så ta en tur i waikiki, likner på vores h &m, men super billigt.

Rigtig god tur

#8 bamby

bamby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 635 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 22:17

Ta med faktor 50 og i tilfelle. er knallvarmt der! ta og med aloe vera og/el aftersun f.eks Garnier sin uten parabener!

Til deg: støttestrømper på flyet :)

#9 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 22:19

Takk for masse tips. Var der med sambo i april. Og ja vi spiser hjemme :) Og kanskje noe ute om vi er på tur. Tenkte ta med en kosebukse til kveldene vi sitter på verandaen, meeen kanskje det ikke trengs da?
Har heldigvis ei datter som er alt etende, noe småspist til tider men liker alt :) Og ho er veldig flink til å drikke vann. På metro har de jo ALT så tenkte kjøpe ting jeg ikke har/gidder pakke som solhatt, solkrem og aloe vera krem samt kroppsåpe og slikt.

Ligger waikiki på senteret i alanya? Er det en butikk?

Igjen, takk for mange gode tips. Vi gleder oss til masse lek i bassenget og sol :)

#10 sologsommer

sologsommer

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 241 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 05:42

Waikiki ligger i sentrum av alanya. Når du kommer fra oba, ligger det på høyre side. En butik på 3 etager, der er altid mange mennesker.

Har du været i alanyum? Der ligger der også en.

#11 YumYum2

YumYum2

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 576 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 09:24

Da blir det en aldri så liten apotektur :) Får jeg støttestrømper der?

Da skal jeg legge inn ønske om å dra på Waikiki. Min lille tulle har hatt en real vokse periode og er så og si ingenting som passer lenger.
Alanyum hørtes kjent ut. men tror ikke det. Vi var på det store kjøpesenteret..?