Klærne blir ikke renere av flytende vaskepulver. Her må man velge det man liker best selv. Har du barn foreslår jeg at du bruker blenda eller nøytral og holder det borte fra omo som er veldig veldig strekt vaskemiddel. Spes på små barn sin hud. Ull vaskes kun med milo, men det visste du nok
Jeg tørketromler alt jeg ikke vil eller er redd for å krympe. Har ikke jeans som er akkurat passelige i trommelen, men jeg har noen som vider seg veldig ut, de putter jeg i. Fleece har jeg ikke der. En god huskeregel jeg bruker er at alt som ikke kan eller bør krympe litt skal henges opp 2 ganger. Dette gjelder tom. undertøy og putetrekk og singlet.
Bæsj er vanskelig ja, men har hørt om noe gallesåpe (kjøpes på clas ohlson) som kan hjelpe litt bedre.
Ull må alltid vaskes på ullprogram. Kan godt vaskes med fleece.
Andre tips, drop tøymykner på det som skal i tørketrommelen. Det er unødvenig og kan klø spes hos barn.
Bruk så lite vaskepulver/flytende som mulig.
Vask nye klær med farger med akkurat like farger eller alene 2-3 ganger før du blander for masse.
Vask sengetøy eller håndklær på 90/95g minst 1-2 ganger i mnd for å få renset opp i rør og system og unnå lukt. Også unngå å lukke døren på vaskemaskinen for å slippe lukt.