Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 19. juni :)


Ming82

Anbefalte innlegg

Lilla: Jeg var jo over 10 dager siden el når jeg testet positivt på 1-2 uker. Hadde el 15.Mai og testet positivt på 30 mai eller 1.juni. Så kan jo faktisk hende at jeg bare var 1-2 uker da og ble gravid rundt 15 eller et par-tre dager etter denne dagen. Har fortsatt et håp om at det kan gå bra siden blødningen har bremset opp igjen og at jeg ikke har noe særlig vondt nå(har ikke hatt annet enn ligende el smerter).

 

Så får bare se hvordan ting går til mandag:)

 

Og alle dere andre, takk for støtten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det ordner seg prøvekanin.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Tigerlise: Så hyggelig å høre at alt er bra med lillespiren :) Hvor mange uke er du nå?

 

Leah: Hvordan går det med deg snuppa?

 

Metti: Hva sa de på klinikken? Får du begynt i juli?

 

Dossasnupp: Har du ferie nå? Hvilken planer har dere? :) Du er jo i dpo-land, når ha du ikm vennen?

 

Her er det ikke noenting nytt. Denne mnd blir det nok ikke noe, mannen reiser bort tre dager før el :(

 

Ha en fin kveld jenter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at dere mister el, Cornflake, men er ikke lenge til dere får hjelp nå :)

Jeg lurer også på hvordan det gikk med Metti?

 

Tror jeg er 7 uker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veke 0 er første dag i siste menstruasjon, i veke 0 og 1 skjer det fint lite, Eggl. er i uke 2, så fester den seg i uke 3, og så tester ein positivt/ mens uteblir i veke 4. du må rekna at du var i veke 4 / minimum3,5) 1. juni. Clearblue sin ukeindikator forheldt seg til barnet, mor ligg alltid to veker lenger framme. Så fester den seg på ulikt tidspunkt og me produserer hcg ulikt. Dersom den fester seg fort ( 5 dagar etter befruktning) vil ein ha høgare utslag på hcg. Første gong eg var gravid testa eg seint positivt. Denen gongen testa eg postivt 10 dagar etter befruktning. Og det sto 2-3 på ukeindikatoren dagen for forventa mens.

 

Men er jo vanskeleg å måla når den er så liten, kan jo vera at ho målte feil? Det du kan gjera om du blir usikker på kva alt dette betyr er jo å ringa legekontoret og spørra om du kan få snakka med ho igjen. Be ho rekna med deg. Vil og anbefala den boka med ringperm, den har dei på alle legekontor, der kan du lesa alt om dei ulike vekene, det gjer mykje nyttig informasjon. Du kan og googla hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere med aksjer likevel Cornflake! bare for morroskyld! Spiren min er et godt eksempel på at det kan sitte selv om el kommer 3 dager etter siste aksjer ;)

 

Krysser fingrene for deg Prøvekanin! Er her om du trenger å prate :)

 

Flott at du er kommet så langt allerede Tigerlise! jeg syns tiden går fort jeg! :)

 

Var hos legen i dag og hørte nydelig hjertelyd! :) selv om spark og bevegelse er tydelig tegn fra mini så er hjertelyden spesiell :) Lavt BT da, men sånn har det vært hele tiden. totalt gått opp ca 1 kg eller noe til nå... spent på hvor mye det blir totalt (20 forrige sv.skap, men da kom det jevnt hele veien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så dere er spent på hvordan det gikk :D

 

Ikke så mye spennende å fortelle. Skal gå en til syklus som normalt før eg begynne på progynova når eg får neste blødning. Så da blir det frys i august. Eg har en god følelse for det forsøket og håpe og tror at jenta mi komme der( spådd jente flere ganger)

 

Prøvekanin jeg er desverre enig me Lilla. Håper at du snart får svar på hvordan det står til me spiren. MA er noe av det verste eg har opplevd og håper at du slipper det.... Men her i gullfisken er vi alltid optimistiske frem til motsatte er bevist.

Hos meg så de ikke forsterannlegg så det er positivt at de har sett det hos deg

Krysser fingrene og gir deg en stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvekanin, jeg har ikke ord, jeg skjønner du er trist og forvirret. Vi kan bare håpe at alt går bra men tror det kan være viktig å forberede seg på at det kan være en ma, dessverre :(

Sender deg en godklem!

 

Metti, så spennende:)

Tigerlise, dette går bra! Håper jeg får sett det samme snart:)

 

Jeg har ikm i dag og testet negativt, ingen tr enda mn den kommer vel...dumme dumme dumme!!

Er en kollega av meg som "ser" ting vi andre ikke ser. Jeg er ikke av de som tror umiddelbart på slikt men hun har hatt rett de gangene jeg vet om. Nå har hun sagt til en felles venninne av oss at om 2-3 måneder oppdager jeg at jeg er gravid...håper hun har rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære prøvekanin. Eg sit her med ein ekkel følelse av at eg har gjort ting verre for deg med å vera så ærleg. då det var meg så var eg heilt avhengig av å søka kunnskap, vite mest mulig, slik at eg kunne prøva å finna ut om det var liv elelr ikkje. Men sjølv omd et var riktig for meg, så treng ikkje det vera riktig for deg. Og kven er eg til å ta håpet frå deg. Viss eg har såra deg skal du vite at det er det siste eg har villa, du har vore i tankane mine i fleire dagar no. Men eg seier iallefall unnskyld om eg har såra deg. Masse lykke til med dagane no, og legetimen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Metti :) det er klart at jenta kommer til deg ved ditt neste forsøk ;) Det har jeg en god følelse kommer til å skje vennen :D

 

Cornflake :wub: jeg venter egentlig besøk av heksa på søndag/mandag :( og er forberedt på besøket.

Da bikker jeg 2 år som prøver *ahhhh* trodde ikke det var mulig.

Den gode magefølelsen min er på et magisk vis blitt borte og det er helt typisk jo mer jeg nærmer meg ikm.

 

Prøvekanin :) tenker masse på deg og håper av hele mitt hjerte at dette får et godt utfall xxxxxxx fingra for deg vennen!

 

Nyter ferien :)

Deilig å ha litt egentid, de to eldste stor koser seg på fotballskolen og snuppa var sååå stolt av å ha fått en rosa fotball *ler*

Imorra får de besøk av brannbilen som skal spyle alle ungene :) det er stor stas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai :) det er håp så lenge tanta ikke dukker opp :D Så tenk positivt og si til deg sjøl at snart får du en positiv test i handa :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise :) så herlig at dere fikk se hjerte som slo :D Det går den rette veien denne gangen søte deg :wub:

 

Cornflake :) så utrolig kjipt at dere misser el i denne runden :( men det er like før dere får hjelp søte deg og da sitter spiren *jey*

Ferieplaner spurte du om, ingen store. Skal ei uke til sørlandet. Ellers blir det vel noen små turer :)

Har dere store planer for ferien vennen?

 

Har ikke sjans til å huske alt når jeg først skriver så da må det bli i flere omganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Dossa, 2 år er lenge, håper at spiren sitter hos oss begge snart :wub: Ellers så skal jeg dessverre jobbe hele sommeren :( Vi tok jo ferie i mars og skal ta en uke til i september. Resten får jeg håpe på at jeg kan ta ut rundt juletider :)

 

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksa kom i dag:( så da er jeg klar for en ny runde pergo. Snakket med legen i dag. Hun sa hun skulle søke meg til IVF i august om ikke pergo hjelper. Så da er det i allefall fremgang. Håper så inderlig på positiv test iløpet av året!

 

Dossa, snart er det din tur også. Når så mange andre får det til så må vi også få det til:)

Cornflake, neste runde el er det deres tur! Det kommer alltids en juli ;)

 

Jeg kjenner det er litt tungt å være her inne etter hver negativ test. Leser at for andre er det terapi, jeg for min del trenger avstand. Alle mine venninner som ønsker barn nå er gravide eller har fått både nr en, to og tre. Snart Må det jo bli min tur?

 

Endret av Arytai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arytai :) ånei fikk du besøk av heksa :( ho har ikke vett til å holde seg unna oss god jenter i denne bollen.

Deilig at dere vil få hjelp til høsten dersom dere skulle trenge det :D

Men nå er det ferie, sommer og sol :) tenk positivt, spiren sitter snart skal du se ;)

Sender deg en god klem :) :)

 

Cornflake :wub: det skal bli vår tur snart også. Sammen får vi holde motet til hverandre oppe ;)

Gla i deg søta :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai jeg forstår så godt hva du mener.. Jeg måtte ha pause fra denne tråden og hele bim en periode. Orket ikkje være her å lese om alle gravide og lignende. Ble rett og slett litt bitter. Men nå er det bedre. Du må bare kjenne etter hva som er riktig for deg. Vi er her for deg uansett når du skulle trenge det.

Lurer du på noe i forhold til ivf så har eg gått gjennom det og kan kanskje hjelpe deg.

 

Dossa : ja nå er det offisielt to år på oss og det er ikke akkurat et lett tall å tenke på. Alle venninne mine har i denne perioden fått barn og blitt gravide. Men må jo bare klamre oss fast å kjempe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I dag har jobben min bare vært helt pyton :( Gleder meg masse til helg. Men så skal svigers kommer på besøk, skulle ønske jeg kunne bare få en FRI helg der jeg slipper å verte opp noen.

Huff, ja, det var min klageinnlegg for i dag :(

 

Dossasnupp: Glad i deg også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai: kanskje vi blir IVF'ere med Cornflake i høst :) Da blir vi 3 som kan dele hele greia sammen :) Det står på endometrioseforeningen at man ikke bør begynne med IVF før det har gått et halvt års tid etter lap, så jeg får bare vente og se hva som skjer.

 

Går straks inn i min 14 mnd med "prøving" nå. Har IKM i dag, men intet blodsøl enda. Har hatt mensmurirnger i 4 dager nå så det må da for saktens komme snart!! Murrer svakt i magen. Eneste som kom ut i dag var helt hvitt kliss i mengder. Huff. Har bidronninggele som ligger og venter på meg så vil gjerne begynne med dem Nå! Ikke greit å være en utålmodig sjel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, er en deilig tanke at hjelpen ikke er langt unna :) tusen takk! klem til deg

 

Metti, jeg blir nok å spørre deg når det nærmer seg. Greit å få litt input fra noen med erfaring :) takk for tilbud!

 

Lille Fie, ja, hadde vært greit å vært flere i samme båt. Ikke bestandig like morsomt å være alene om noe...

 

Er gull verdt å være her inne. Uansett hvor ensom man føler seg og vil trekke seg tilbake så er her bestandig noen å prate med når man kommer tilbake :)

 

Jeg var på kafe med en nygravert venninne i formiddag. Merker jeg ikke klarer å engasjere meg helt i svangerskapet...synd. Men det fine er jo at jeg kan si det til henne, og hun forstår. En sabla flott venninne er hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai: kanskje vi blir IVF'ere med Cornflake i høst :) Da blir vi 3 som kan dele hele greia sammen :) Det står på endometrioseforeningen at man ikke bør begynne med IVF før det har gått et halvt års tid etter lap, så jeg får bare vente og se hva som skjer.

 

Går straks inn i min 14 mnd med "prøving" nå. Har IKM i dag, men intet blodsøl enda. Har hatt mensmurirnger i 4 dager nå så det må da for saktens komme snart!! Murrer svakt i magen. Eneste som kom ut i dag var helt hvitt kliss i mengder. Huff. Har bidronninggele som ligger og venter på meg så vil gjerne begynne med dem Nå! Ikke greit å være en utålmodig sjel ;)

 

 

Ikke glem meg da !!!! Eg har jo og ivf i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg også kansje etter hvert! Har det ikke klaffet med pergo før august blir jeg sendt videre også!! Åååh som jeg håper det klaffer snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi klarer oss på gamlemåten, men tar ingenting som selvsagt. Lykke til ivf damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver eg fra min nye telefon :) samsung galaxy skummelt gå vekk fra iphone.

Jeg har vert alene i bollen med ivf så er godt å få inn noen som forstår ka det går i

 

Skrive mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er lei av å vente på at blødningene skal stoppe igjen etter SA.

Jeg vil prøve på nytt nå, men en gang :P

 

Lyst til å spå meg igjen Dossa? På når jeg blir gravid igjen og kjønn?

Det stemte sist, så er veldig spent på hva du evnt får opp på meg denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve Prøvekanin :) skriv fødselsdatoen din her så skal jeg se på deg imorra når jeg har det stille rundt meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...