Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 19. juni :)


Ming82

Anbefalte innlegg

Lilla, så rart at du hadde skrevet i dag. Jeg tenkte faktisk i morges at jeg skulle "rope" på deg og høre hvordan det går :) Håper formen er bra (er kvalmen borte) og at du klarer å nyte svangerskapet. Hvor langt er du kommet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff nå er jeg enda mere bekymra:/ ikke helt i form idag, veldig sliten, hodepine og litt kvalm. Har også noe murringer i magen og nå har det kommet litt lyserosa og lyserødt blod:( holder jeg på å miste? Det er ikke store mengder, men kommer på papiret når jeg tørker meg. Uff håper virkelig ikke at det er noe galt, men har en ekkel følelse:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin :) Jeg skjønner deg veldig godt at du er redd og bekymra. Sender deg en god klem og hold fast ved tanken om at alt er bra med spiren. Det er mange som får blødninger tidlig i svangerskspet og det ender bra :) Når skal du til gyn el lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom tanta me et brak !! Men det var egentlig deilig siden eg har spottet helt siden eggløsning. Blir spennende høre ka som skjer i morgen da. Enten så blir eg satt på primolut eller så får eg innsett i juli

 

Prøvekanin eg håpe at det e uskyldige blødninger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom også heksa i dag morges :( Da er det bare to sykluser til før jeg begynner på behandling.

 

Prøvekanin, skjønner at du er bekymret :( Hva med å ringe til legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med cornflake, du kan jo prøve legevakten. Si du har fryktelig vondt og har blødninger! Da tar de deg sikkert inn og du kan få en ul. Håper det kun er uskyldige blødninger. Lykke lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har IKM i morgen og er spent på å teste i morgen tidlig...

Jeg har mange symptomer men det kan likså godt være TR som gravid symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke mye igår, bare på papiret når jeg tørka meg, først litt brunt så lyserosa og rødt. Deretter litt slim og noe rødt igjen. Så ble det brunt igjen og stoppet helt.

Siden det var så lite er det vel ikke stor mulighet for sa håper jeg.

Så ikke poenget med å ringe legevakt, ford de tar ikke inn med mindre ting er helt akutt og de kan jo ikke gjøre noe fra eller til.

Skal ha time hos gynokologen til onsdag, så må vel bare smøre meg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti og Cornflake :wub: sender dere en skikkelig god klem :) :) Denne tanta har ikke vett og forstand til å holde seg unna dere skjønne jenter.

Men nå er det like før dere skal igang med behandling :) :) :)

Spennende å høre imorra Metti :)

To sykluser til går fort Cornflake *smask*

 

Hold motet oppe jenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM i morgen og er spent på å teste i morgen tidlig...

Jeg har mange symptomer men det kan likså godt være TR som gravid symptomer...

 

Spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte Dossasnupp :) Hvordan er det med deg? Menssmurringer fortsatt eller? Jeg skal nytes de to neste månedene ;) Vi har besøk av kusinen til mannen denne helgen, de har da adoptert ei jente fra Kina. Hun lille jenta er nå 7 år og er verdens skjønneste. Så vi har fått øve oss litt. Veldig hyggelig altså :D

 

Spennende å høre i morgen Metti. Masse lykke til.

 

Lykke til til dere som har ikm i morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytal : Er i samme situasjon som deg! Er redd det er TR som er på vei..

Ja er redd for det samme...men da er det bare å hive seg rundt på ny pp. Må holde motet oppe og ikke la sjansene gå fra oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigerlise: Så koseleg at du har tenkt på meg :) Det går fint. Kvalmen forsvann rundt veke 17-18. Har vore lite søvn, så har jobba redusert noko av tida, men også mykje 100. Føler meg tung og stor og har fått vite at han er litt stor. Skal på ultralyd på torsdag og er veldig spent på kva dei seier då, var stas å sjå han i veke 27. Er 32 fulle veker på tirsdag :) Syns det er lenge å venta på termin :)

 

Eg følger med på deg, gler meg til å sjå kva som skejr med deg vidare- du fekk med meg at eg gratulerte sant? koss har du det? stor klem!

 

Prøvekanin: Blødningar eller farga utflod treng ikkje vera farleg, mange har det i første trimester. Men det skal alltid sjekkast ut. Men no har du time på onsdag. Er kjempelei for at du går igjennom dette, og det du kjenner på no er veldig tøft, men eg trur du har grunn til å vera uroleg no, desverre. Føler det blir feil å sei at det sikkert går bra, berre for å trøsta. Då må det i sofall ha vore heilt inkompetente legar. Men eg håpar for deg. klem. Eg vil anbefala deg at du før timen tenker veldig nøye gjennom syklus, befruktningsmuligheter, siste mulighet for graviditet osv, slik at du kan gje dei nyttig informasjon, så vil du truleg få eit endeleg svar på onsdag. Dersom ein ser eit bankande hjerte etter veke 8/9 er det over 90 prosent sjanse for at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin: Dersom ein tar utgangspunkt i 9. april så er du 10 veker og 6 dagar i dag ( terminkalkulator babyverden) Dersom ein reknar frå mulig befruktning 16 mai (positiv test 30 ) så er du 7 veker og 4 dagar.

 

Eg såg hejrta slå i veke 6+0, men det var ein flink og erfaren lege, men i veke 7 skal dei iallefall karla å sjå det. Eg håpar legane var elendige og at det går bra på onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle ul apparater se hjerteslagene? Virka som et veldig gammelt og simpelt apparat egentlig. Selv syns jeg at jeg så fostersekken med innhold en kjapp gang mens de holdt på, men kan jo ikke være helt sikker(har studert ul videoer på youtube).

Har ikke hatt blødninger siden i natt og det var så lite at det kun kom på papiret. Nå har jeg litt oransje/rødt som kommer igjen og hatt litt murringer nederst i magen i hele dag, så er veldig redd for at dette går feil vei:/ Ringte akkurat legevakta, men de kunne ikke ta meg inn for ul på natta, var ikke akutt nok. Fikk beskjed om å ringe igjen hvis blødningene tok seg veldig opp sammen med mye smerte. Ellers fikk jeg beskjed om å ringe legen min imorra og evnt høre om han kunne henvise meg til ultralyd på sykehuset(de pleide å kunne ta inn på dagen).

 

Ingen som tror at dette kan gå bra? Sykepleieren var optimistisk og mente at sålenge jeg var såpass tidlig i svangerskapet, blødde relativt lyst og friskt blod(ikke veldig mørkt og klumper) så kunne det gå helt fint. Men jeg vet nå ikke:/ Føler at det lille jeg hadde av symptomer liksom forsvant litt, men kan jo være noe jeg innbilder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytal : Er i samme situasjon som deg! Er redd det er TR som er på vei..
Ja er redd for det samme...men da er det bare å hive seg rundt på ny pp. Må holde motet oppe og ikke la sjansene gå fra oss! :)

 

Det skal være sikkert og visst ;o) Har kjent menssmerter og hatt vond korsrygg i noen dager nå.. + kvalme/uggenhet som kommer og går. Bruker ikke å være sånn når jeg bare har ventet på TR før.. Usikker jeg altså. Andre som har opplevd det og vært gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig situasjon Prøvekanin!

ul apparatet kan ha vært gammelt og utdatert, hos mayak var ul app nytt og alt var lett å se, men nede på akuttmotaket som jeg kom like etterpå så var bildet mye mer grøtete og dårlig. han legen der klarte heller ikke å se seg enig med uketellingen som mayak hadde gjort, men så var det jo en Ma på meg da. Symptomene mine forsvant omtrent dagen før den ul, men var ikke lett å "oppdage" at de var borte.

Jeg krysser fortsatt fingrene for deg! har blødd i dette sv.skapet også og alt er fint her.

Hvis du har en dårlig følelse i dag også så burde du ringe legen og få sånn henvisning til sykehuset. så får du sjekket grundig.

Si ifra om du trenger noen til å være med da, jeg er i skien i dag ;) Sender deg iallefall en stooor klem og tar deg med i tankene i dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, har du ringt legen idag?? Håper iallefall at spiren har det bra.

 

Jeg er hjemme igjen fra ferien. Er trøtt som en dupp, og jeg merker at den 17 timers lange reisen + lite søvn natten vi reiste har slått ut Ilyas. Igår måtte jeg vekker Ilyas kl 11.00, for at han i det hele tatt skulle klare å sovne til kvelden igjen. Han måtte nemlig tidlig i bhg idag, siden jeg hadde legetime kl 09.00. Så da dro vi såpass tidlig (kl 08.00) at han kunne spise frokost der, og dumme meg sa til han igår at han skulle spise frokost i barnehagen, for det som skjedde var at jeg hadde en liten gutt som våknet kl 23.30 og sa han var ferdig og sove, og skulle i barnehagen sammen med matboksen - det endte med at han godtok å sove lenger, men han ville ha matboksen i senga og var Så spent. Fine gutten min <3

 

Idag var jeg som sagt hos legen. Legen sa vi ikke fikk hjelp fra det offentlige siden vi ikke har prøvd i ett år enda, så sa jeg på fleip at jeg kan jo si at vi har prøvd siden juli i fjor (hadde da nettopp sagt oktober) og da flirte han. Men som jeg sa til legen, jeg var ikke der for å få hjelp til å bli gravid, men for å få i orden syklusen min. Så nå har han sendt henvisning til UL så skal hun vurdere om jeg kunne få noen hormon tbl. Han måtte også fortelle meg ulempen med disse tbl, og det var at det kunne sleppes flere egg og jeg kunne få tvillinger :) Så det blir spennende og se hva gynokologen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn til gynekolog for hastehjelp idag. Hos mayak. Hu kunne se at jeg hadde blødninger med ikke fra hva. Kunne se fosteret, men ikke hjerteslag. Så ifølge størrelsen på 2 mm kom hu fram til at jeg ikke kunne være mere enn 5+4 ca. Hjerteslag var for tidlig. Tok også blodprøve for å måle hcg og skal ta samme til onsdag for å sammenligne. Ny ul på mandag og da måtte det ha skjedd en utvikling, hvis ikke er det nok en MA. Hu ville ikke si noe sikkert ene eller andre veien, men utifra at jeg hadde el 15 mai og hadde sex både 15 og 20 mai + testet positivt med 1-2 uker 30.mai kunne det stemme ca med ukene og størrelse. Selv om hu trodde den skulle være litt større enn 2 mm. Hatt litt blødninger når jeg kom hjem nå og og litt igår kveld. Istad kom det også litt grums(oransje/brunt) og oransje/rødt blod. Har også litt murringer i magen, foran, på siden og i korsryggen. Fått beskjed om å holde meg i ro. Noe som helst sjans for at det fortsatt kan gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Prøvekanin :)

Huff jeg veit ikke helt hva jeg skal skrive, dette må være tungt for deg. Håper du har noen rundt deg dersom utfallet skulle bli leit.

Hvis det stemmer med at du kun er 5+ noen dager så stemmer det vel at det er akkurat litt for tidlig til å se hjerteslag.

Håper av hele mitt hjerte at dette ender bra for deg :D

Sender deg en god klem og jeg tenker masse på deg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Prøvekanin. Har tenkt på deg i heile dag. Eg syns du får så utydelege svar hos legen. Har du fått den boka med ringperm som det står veke for veke? Eg mista i ma sist sommar, då eg skulle ha vore 9,5 veker på vei. Den vesle var då 3,6 cm som tilsvarer barnets uke overgang til 4, og mors overgang til veke 6. Dei ville ikkje sei til meg at den var død då. Sa at det var 80 prosent sikkert at den var død. Grunnen til at dei ikkje ville sei det var mellom anna at på ein så liten så treng ein ikkje sjå hjerteaktivitet enno, for det ser ein først i veke 6. Difor ville dei ha meg gjennom dette med hcg målinger. Og her vil eg advara deg. Ved missed abortion-- som eg desverre trur at du har hatt- så synker ikkje hcg. Legane som ikkje jobber spsifikt med dette vil sei at etter å ha msita vil hcg halverast kvaranna dag etter at den ikkje lever. Det er ikkje sant. Det er ved sa, ordinær spontanabort. Ved missed abortion trur kroppen framleis at ein er gravid, og svangerskapselementa som er igjen inni ein, gjer at det framleis vert produsert hcg. Eg tok to hcg prøvar hos fastlegen ( den første ultralyden var privat) Hcg var høg og stigande, 80000 eller noko slikt, hugsar ikkje heilt eksakt. Og då fekk eg vite at den med 80 prosent sannsynleghet var levande. Så gjekk eg der og håpte og prøvde nærast å halda liv i babyen med mitt eige håp. Ny ultralyd viste likevel at den var død. Eg kunne ønska eg hadde sluppe å gå gjennom den veke i uvisse. Ikkje stol på hcg.

 

Du må vera minimum 7 veker på vei no, pga den positive testen du har tatt 30. mai. Det slår ikkje ut på heimetestar før 10 dagar etter eggl for dei aller aller fleste. Så du må minst ha vore 3+4 30 mai. Då skal du vera over 7 veker no, og då skulle den vesle ha vore mykje større enn to millimeleter. Desverre. Altså mors uke sju, barnets uke 5. Eg måtte ta ein cytotek kur, for nokon går det bra, for andre er det ekstremt smertefullt. At du har byrja å blø er eit positivt teikn, då det kan bety at kroppen samarbeider litt med deg no. Eg er forferdeleg lei for det du går gjennom, håpar ikkje eg har lagt stein til byrden med å vera så ærleg med deg, men eg kunne ønska at eg ikkje hadde fått så mykje feilinformasjon og unyttig håp til meg då det gjalt meg. Eg tenker på deg, du har all mi medkjensle. Berre spør om du lurer på noko. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får så vondt av deg, Prøvekanin :( Uansett hvordan det går så har du det tungt nå. Krysser fingrene for at alt er som det skal, vil ikke at det skal gå galt! Sender i hvert fall over en kjempebamseklem :wub: Og om det skulle gå gale veien, så er kroppen ekstra fruktbar like etterpå :)

 

Lilla, godt å høre at formen er bra. Føler du deg bare stor og tung, eller har du blitt større også? Vi var vel ca like store da jeg ble gravid med Anton og da du ble gravid nå, og jeg la på meg 17 kg. Det var ganske mye for en så liten kropp, men det gikk heldigvis ganske fort av igjen (bortsett fra en ødelagt mage, men vekta ble relativt fort den samme igjen). Ta godt vare på deg selv nå, og prøv å få så mye søvn du kan. Ikke sikkert det blir så mye etterpå heller ;)

 

Jeg var på ul igjen i dag, og fikk se et fantastisk lite hjerte som banket :wub: Alt så bra ut, så nå begynner jeg å få et lite håp om at det faktisk kan bli noe av denne gangen :) Ny UL igjen neste torsdag.

 

Hmm, lever visst i min egen lille boble i dag, beklager at jeg ikke husker noe mer... Kommer sterkere tilbake :) Stor klem til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...