Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kjente bevegelse tidlig, så ga det seg. Noen andre?

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 MammaBrum

MammaBrum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 390 Innlegg:
  • StedMoss

Skrevet 15 juni 2012 - 20:34

Jeg kjente bevegelse i magen i uke 10-12, men nå har jeg ikke merket noe på halvannen uke, og runder 14 uker denne helga. Ikke at jeg kjente noe hver dag, et par ganger i uka omtrent. Men det er klart jeg blir nervøs når det nå ikke er noe livstegn...
Har lurt litt på om det kan være fordi livmora nå har kommet over skambeinet, at det er bedre plass og ikke noe å sparke mot liksom? Bare en teori...
Om jeg ikke har kjent noe til over helga blir det nok innkjøp av Angelsound, eller bestilling av en ekstra ultralyd - greier ikke å vente i over 4 uker til ordinær ul!
Lurte bare på om det er noen andre som har opplevd noe sånt? Og i tilfelle, har det gått bra?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 charnelle

charnelle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 521 Innlegg:

Skrevet 15 juni 2012 - 20:36

De første bevegelsene jeg kjente, kjente jeg to ganger med en ukes mellomrom. Deretter kjente jeg ingenting på to uker. Så tror nok alt er bra, men det er heller ikke så dumt å få ting bekreftet.
Mamma til jente født 24 oktober 2012
http://denvoksendemage.blogspot.com/

#3 Tutla

Tutla

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 406 Innlegg:

Skrevet 15 juni 2012 - 21:51

Jeg kjente liv veldig tidlig, rundt uke 10 flere dager på rad.  Så gikk det noen uker uten at jeg kjente noe, før jeg igjen kjente liv sporadisk med flere dagers mellomrom. Nå har jeg kjent liv daglig i noen få uker, er 20+2 i dag.  Så dette er nok veldig vanlig, og langt fra farlig.  Men dersom du er nervøs ville jeg heller tatt en telefon til jordmor enn å gå til innkjøp av doppler selv.  Det kan være veldig vanskelig å finne hjertelyden til den lille, spesielt om du har en ivrig krabat inni der - eller morkaka på fremre vegg.
Lykkelig 3 barnsmor.  2 eskimoer fra St.Olavs født des -07 og mai -10, og en fersking fra Hausken født okt -12 :-)

#4 charnelle

charnelle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 521 Innlegg:

Skrevet 15 juni 2012 - 22:26

Vis innleggTutla skrev 15 juni 2012 - 21:51:

Jeg kjente liv veldig tidlig, rundt uke 10 flere dager på rad.  Så gikk det noen uker uten at jeg kjente noe, før jeg igjen kjente liv sporadisk med flere dagers mellomrom. Nå har jeg kjent liv daglig i noen få uker, er 20+2 i dag.  Så dette er nok veldig vanlig, og langt fra farlig.  Men dersom du er nervøs ville jeg heller tatt en telefon til jordmor enn å gå til innkjøp av doppler selv.  Det kan være veldig vanskelig å finne hjertelyden til den lille, spesielt om du har en ivrig krabat inni der - eller morkaka på fremre vegg.
Jeg har lett funnet hjertelyden fra uke 11 med doppler og mine venninner har hatt samme erfaringer. Det er en av de beste investeringene jeg har gjort i svangerskapet. Beroliger  og gjør at jeg slipper å unødig ringe jordmor hver gang jeg er engstelig.
Mamma til jente født 24 oktober 2012
http://denvoksendemage.blogspot.com/

#5 Tutla

Tutla

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 406 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 07:33

Vis innleggcharnelle skrev 15 juni 2012 - 22:26:

Vis innleggTutla skrev 15 juni 2012 - 21:51:

Jeg har lett funnet hjertelyden fra uke 11 med doppler og mine venninner har hatt samme erfaringer. Det er en av de beste investeringene jeg har gjort i svangerskapet. Beroliger  og gjør at jeg slipper å unødig ringe jordmor hver gang jeg er engstelig.

Jeg lånte doppler av en veninne da jeg var gravid med nr 2.  Han var så aktiv at jeg nesten aldri klarte å fange opp en hjertelyd som var mer enn bare sus.......  Samme problem hadde jordmor til langt uti svangerskapet (tror det må ha vært rundt uke 32 at hun endelig klarte å finne hjertelyden på første forsøk fordi han begynte å få liten plass)  Jeg ga opp dette dopplerstyret rundt uke 25.  Så min erfaring er motsatt.  Og de gangene jeg var bekymret ringte jeg jordmor (var en eller to ganger i begge mine svangerskap) - de er der for å hjelpe oss og betrygge oss!!!!
Lykkelig 3 barnsmor.  2 eskimoer fra St.Olavs født des -07 og mai -10, og en fersking fra Hausken født okt -12 :-)

#6 sologsommer

sologsommer

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 241 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 10:38

Åh, det var akkurat det innlegg og de svarene, jeg hadde bruk for og lese!!

Har det pÅ samme mÅte. Kjente liv i uke 11 og 12, men den siste uke har det vært helt stille!! Gikk i panikk ut og kjøpte en doppler, men fant ingen hjertelyd -skrek!!!

Har nÅ bestilt meg ekstra UL.

Super deiligt og høre det dere har skrevet :)

#7 Nostalgia

Nostalgia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 016 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 10:44

Har det likt . Er nå uke 17++ og har kjent liv siden uke 12 for to dager siden ringte jeg legen fordi jeg ikke hadde kjent liv på et døgn..  Og i det jeg skulle reise for en time pga bekymringen min( legen sa jeg fikk komme kunn pga at jeg skulle roe meg ned,) så begynte det å romstere der inne.. Og har siden gjort det hele døgnet. Men legen sier den fortsatt er så liten så  han/hun kan gjemme seg bak litt involler og vegger...:)
Felix kom til verden 15.november :))

#8 Lille spire 12

Lille spire 12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 241 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 14:30

Er jo ikke før uke 28 en ska være obs på bevegelser hver dag, kjenner litt mindre liv at nå, men lille har jo såpass stor plass å boltre seg på enda, så tar ting med knusende ro enda:-)

#9 Mango86

Mango86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 430 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 15:27

Jeg kjente noen bevegelser innvendig idag tidlig. Har ikke kjent det tidligere. Er i 14+5 nå. Følte noe som "svømte" og romsterte inni der. Kunne ikke kjenne noen bevegelser på utsiden av magen, kun inni meg :) Spennende!

#10 MammaBrum

MammaBrum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 390 Innlegg:
  • StedMoss

Skrevet 16 juni 2012 - 17:23

Takk for betryggende svar! Har roa meg etter at jeg kjente det kile i formiddag igjen - det var godt!!!!