Gå til innhold

Piercing i ørene på babyer, hva synes dere om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes barn bør kunne velge dette da dem blir eldre!

Jeg skjønner ikke at noen tar hull i ørene på babyer eller barn unger 5 år.

Ei venninna la ut bilde på face for noen uker siden at hun har tatt hull i ørene på babyen sin på 3 mnd..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnemishandling spør du meg. At folk er så forfengelig at de må pynte ungene sine med øredobber er over min forstand. Heldigvis er ungene mine pene nok sånn som de er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barn bør kunne velge dette da dem blir eldre!

Jeg skjønner ikke at noen tar hull i ørene på babyer eller barn unger 5 år.

Ei venninna la ut bilde på face for noen uker siden at hun har tatt hull i ørene på babyen sin på 3 mnd..............

 

jeg syns ikke barn under skole alder burde ha hull i øra.

syns ikke så små barn kler det.

dattra mi får det ikke før hun har begynt på skolen.

kunne aldri tatt det på henne nå.

det gjør utrolig vondt å ta det for sånne små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt av dette. Greit nok at det kan være søtt å se på, men stakkars små... Tenk på hvor lett det er å sette seg betennelse i de små ørene, det må renses og vris på - jeg mener, 6-åringen her gråt sine modige tårer i laaaang tid etter at hun hadde tatt hull i ørene.

 

Nei, la dem få vente noen år, er min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 2.5 snakker nå mye om øredobber.

Hun skal få klistremerke øredobber frem til hun blir stor nok til å ta hull.

Ikke før skolestart får hun lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

googla det nå... bilder... mange mindre enn 3 mnd som har tatt det!

vet ikke om det er i norge da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebarnet mitt fra søramerika har tatt det.

Nå skjønner jeg kanskje hvorfor så mange titta når vi var ute og trillet.

Jeg har vent meg til det nå, men reagerte sterkt da jeg hørte hun hadde tatt det.

Er visst helt vanlig der de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalt i andre land. tror de tar så tiligt som på sykhuset.

har ei venninde fra ett anna land, når eg kom på besøk med liten jente baby var de i sjokk over at ho ikkje hadde hull i øyrene.. eg var mest i sjokk og tenkte at tanken ikkje kunne falle meg inn. nei babyer / små barn har ingen behov for og pynte seg med øyredobber..

eg husker eg fekk når eg var 5. tenker det er litt tiligt men greit. snakka om det med mamman min en dag. hun kunne ikkje sjønne at eg fekk låv så tiligt :P var en kamp og rense det og skifte øyredobbene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne små babyer er så nydelige i seg selv at slik pynt er unødvendig. Det er egoistiske foreldrene som tar hull i ørene på babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker mamma var dypt skuffa da jeg nekta med jente nr 1, nå med jente nr 2 har det ikke vert et tema en gang.

 

Hun kommer fra et land der alle jenter får dette på sykehuset. Til jul skal vi dit, og de kommer vell til å bli sjokkerte når de opptager at mine jenter ikke har hull i ørene :P

 

De får vente til 1. klasse, eller lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig i andre land. Jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 4 mnd,så for meg var det helt normalt og ikke noe jeg tenkte over før jeg kom inn hit.

 

Nå har jeg bare gutter så slipper å ta stilling til det. Har egentig ikke noe mening om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke noe særlig om det. Men alle er vi forskjellige.

Barnemishandling er vel å ta litt vel hardt i, men syns vel egentlig at dette er noe barna kan bestemme selv når de blir litt større. Helst rundt en 8-9 år gamle. Anbefales at de tar hull i ørene når de er gamle nok til å ansvar for egen hygiene.

 

Synes heller ikke det estetisk pent med babyer som har piercing i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...