FrøkenPandora skrev 11 juni 2012 - 14:05:
Nå har jeg ENDELIG bestemt for at det er
deadline på å vente på
"ridderen på den hvite hesten" 
Jeg er nå snart 34 år og ønsker barn. Alt er klappet og klart med bolig, jobb og grei sparekonto, så nå er det bare å hoppe i det! Målet er å bli gravid i år med donor. Da lurer jeg på en del ting
* Er det flere single her som prøver å bli gravid i år med donor? Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med dere.
* Hvilken klinikk i Danmark anbefaler dere og hvorfor?
* Får man vite ansiktstrekk, se barnebilde av donor?
Er helt tullete i hodet etter at jeg bestemte meg . Det surrer rundt 1000 tanker i hodet, sitter å ser på alt av barneutstyr og leser på barneforum flere plasser. Og det beste, venner og familien min synes dette er en fantastisk ide og gleder seg på mine vegne.
Det er sikkert flere ting jeg lurer på men tar det etterhvert

Hei og velkommen!
Her har du kommet til rett sted. Her er vi mange single, lesbiske og andre par, felles for oss er at vi bruker sæd eller/og eggdonor.
Selv er jeg 36 år og singel.
Ang. klinikk så har jeg bare vært på Stork en gang. Jeg ville ha åpen donor, og fram til 1 oktober i år må man til en jordmordrevet klinikk for å bli inseminert med åpen donor. Hvis du vil ha anonym donor kan du velge mellom legedrevet eller jordmordrevet klinikk. Siste nytt er at leger fra 1 oktober også kan inseminere med åpne donorer, gode nyheter da dette også gjelder for de som må over på ivf og ønsker åpen!

Må innrømme at jeg ikke sjekket andre klinikker enn Stork. Hadde hørt masse bra om de og det passer best for meg med København. Veldig fornøyd hittil!
Når det gjelder donorer så kan du som snartsvanger skriver alltid få vite øyenfarge, hårfarge, høyde. Selv ønsket jeg å være litt mer selektiv, så jeg gikk inn på cryosinternational sin hjemmeside. Der kan du gratis gå inn og søke og finne donor. De som har åpen profil har ofte baby/barnebilder så du kan se. Hvis du finner en spesiell donor du ønsker kan du bestille gjennom Stork (hvis du velger å bruke de, de andre klinikkene har sikkert lignende opplegg), det er litt billigere.
Jeg valgte åpen donor med extended profile, altså mye mer informasjon. Jeg bestilte ganske mange strå, sånn at jeg også har til søskenforsøk. For hvis jeg ønsker flere barn vil jeg gjerne at de skal ha samme donor!
BLe langt dette også, hehe. Håper du fikk noen flere svar!