Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Symptomene ble borte...

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Hen

Hen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2012 - 06:17

Hei. Jeg er litt over 7 uker på vei. Frem til noen dager siden var jeg kvalm størsteparten av dagen, og kastet opp mye. I tillegg hadde jeg ømme bryster. Nå har plutselig kvalmen gitt seg helt, og brystene er mye mindre ømme. Er dette normalt? Eller er noe galt med fosteret? Jeg har ikke sett noen tegn til blødning, eller slimklumper. Jeg har hatt magesmerter, men gjenkjenner disse som "Crohn-smerter" (Mb Crohn). Regner med at magesmerter i forbindelse med spontanabort sitter lavere i magen, og ligner mer på "mens-smerter"??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 12 juni 2012 - 19:11

Hei, på deg!
Det er helt vanlig at graviditetssymptomene svinger, heldigvis, for mange trenger en pause fra både kvalme og ømme bryster.
Som regel vil plagene vende tilbake om litt, men det er jo også sånn at de gradvis vil forsvinne mer eller mindre ved overgangen til andre trimester.

Bortfall av svangerskapsssymptomer kan også være tegn på at noe er galt med graviditetsutviklingen, men det er mye mer sannsynlig at dette dreier seg om normale variasjoner.

Så lenge du ikke har klassiske tegn på at noe er galt som blødning og smerter syns jeg du skal senke skuldrene og ha tillit til at alt er bra med graviditeten.
Fortsatt god kveld:)