Gå til innhold

Vi er klare for prøving! Noen tips? -samme som bli gravid.


vilblimammaendag

Anbefalte innlegg

Etter en periode med skole og lite jobbing er jeg nå ferdig med utdannelsen og har fått 100 % jobb til høsten! Så nå er endelig brikkene falt på plass og vi kan kalle oss prøvere! :)

 

Samboer er like spent og giret som meg så dette blir spennende! Vet at det kan ta tid, men håper virkelig at spiren skal sitte i løpet av sommeren, tidlig høst :)

 

Så da lurer jeg på om dere har noen tips til meg? Har lest at solvipec gir mer slim? Grapefruktjuce? Noen som har prøvd dette? :) Noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akupunktur!!

Jeg begynte samme dagen jeg skulle sette inn ved vårt første ivf-forsøk, det gikk ikke den gangen..

så jeg bare fortsatte hos henne frem til jeg satte inn fryseegg..) Gikk 2 ganger i uken de 2 første ukene, så hver uke..

Fikk litt blødninger i uke 7-8 så da fikk jeg nåler og mochsa(?) 2x i uka, så stoppet det:)

Nå går jeg en gang i måneden frem til vi skal sette modningsnåler;)

Prøv å stresse ned, (jeg sluttet helt med kaffe med koffein..)

 

Vil bare ønske dere masse lykke til:))

 

(Er 22+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk :)

Jeg tror ikke jeg kommer til å prøve akupunktur med det første.. er ikkje spesielt glad i nåler og vi skal nå prøve på den naturlige måten først.. Altså ikke noe fryseegg med oss.

 

Så bra at det funket for dere og gratulerer med baby i magen. Lykke til videre :)

 

Vi skal ikke stresse.. tar det som det kommer :)

 

Noen andre med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese på "bli gravid" delen av forumet. Der er det sikkert mange med tips:) Her inne på 1.termin er det flest av oss som allerede er gravide og som diskuterer symptomer osv :P

 

Ellers har jeg ikke så mye tips å komme med, her klaffet det på pp 3. Ha masse sex rundt eggløsning, ellers slapp av, lev livet som normalt og tenk minst mulig på det. Det var sånn jeg ble gravid, hadde igrunn innsett at ting kunne ta tid så jeg la det egentlig litt på hylla(selv om jeg fortsatt ikke gikk på pillene) og vips der satt den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også inne på bli gravid forumet. Men tenkte at her inne med dere så har det jo faktisk klaffet og dere er jo blitt gravide. Så derfor tenkte jeg at noen kanskje hadde et par tips.. :)

 

Vi får satse på ein stressfri sommer med mye kos, så håper jeg at det klaffer til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også inne på bli gravid forumet. Men tenkte at her inne med dere så har det jo faktisk klaffet og dere er jo blitt gravide. Så derfor tenkte jeg at noen kanskje hadde et par tips.. :)

 

Vi får satse på ein stressfri sommer med mye kos, så håper jeg at det klaffer til slutt :)

Tips: 1)clearblue eggløsningsmonitor gjør at du vet når sjansen er størst og om du i det hele tatt har el

2)ikke fortell kjæresten din når du har el.menn har en tendens til å bli stressa av det..

3)ikke prøv så hardt.. Bare kos dere!

Hilsen en som disse tipsene Ikke funket på da det viste seg at egglederne ikke virket..(er nå 19 uker på vei med ivf-barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...