Gå til innhold

Vi er klare for prøving! Noen tips?


vilblimammaendag

Anbefalte innlegg

Etter en periode med skole og lite jobbing er jeg nå ferdig med utdannelsen og har fått 100 % jobb til høsten! Så nå er endelig brikkene falt på plass og vi kan kalle oss prøvere! :)

 

Samboer er like spent og giret som meg så dette blir spennende! Vet at det kan ta tid, men håper virkelig at spiren skal sitte i løpet av sommeren, tidlig høst :)

 

Så da lurer jeg på om dere har noen tips til meg? Har lest at solvipec gir mer slim? Grapefruktjuce? Noen som har prøvd dette? :) Noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt folat i en uke nå, også var jeg å handlet trankapsler i dag. Det er vel nok å ta dette? :)

 

Vi skal ikke stresse, bare nyte sommeren og ta det som det kommer! :) Men jeg kommer selvsagt til å vere spent ved ikm.. :)

 

Noen andre tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker bringebærte, tar trankapsler og spiser folat, samboer tar multivitamin med sink (er visst viktig for svømmerne) :-) ellers så slapper vi av og snakker lite om prøvingen, men når jeg har el og nærmer meg ikm så blir det jo litt snakk :-) lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nølå: hvorfor drikker du bringebærte? Husker dette var en greie på tråden for 3.trimester da jeg gikk gravid. At man skulle drikke det for å ikke gå for langt over termin. Mao, et produkt som "driver ut". Min umiddelbare tanke er at dette er jo det motsatte av å ville beholde en spire?! Men kanskje jeg er helt på jordet. Verdt å dobbeltsjekke iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke gjort annet enn å ta folat. Ble kjapt gravid alle tre gangene. 2 g i første pp og en gang i 2. Termin om 6 uker. Da er jeg 36. Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare prøvd uten for mye styr i starten. Du kan jo risikere at du ikke en gang får startet prøvingen før du er gravid. Jeg passet bare på å ha sex ca 14 dg etter TR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også å ha hørt at bringebærte skal hjelpe på fødselen. så vet ikke om jeg vil bruke det for å bli gravid..?

 

Tror jeg bare skal stresse ned og så kose oss masse i sommer. Kanskje litt ekstra akkurat rundt eggløsning;) Så satser jeg på at det klaffer;)

 

Mumitrollet: gratulerer så mye og lykke til!

 

Er dere andre også prøvere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jupp, her er de fleste prøvere ;) det er lettere å bli kjent inne på gullfiskbollen, der snakkes det om alt mulig rart. Velkommen hit forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) skjønner at her er det mange like uvitende som jeg, samt mange svært vitende prøvere! :) :)

 

Tror jeg får prøve meg på gullfiskbollen ja.. men ser det er mye å lese.. Så får sette meg ned etter jobb imorgen.. :) hehe.. dette er så spennende :) gøy med så mange andre som prøver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite av en venninne at bringebærte var bra men godt mulig hun tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gikk inn på info/tips tråden helt øverst og der står bringebærte under kosttilskudd m.m så vet ikke hva som er rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!! jeg er også prøver :) Jeg har sluttet på p-pillen for et par uker siden,og har begynnt å ta folat. jeg og samboer er så spente på når det vil klaffe!!! krysser fingrene for at det går ila sommeren,og senest høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærte styrker livmoren og hjelper kvinner til en bedre reproduktiv helse :) Les om det på google, jeg skal begynne med det etter det jeg leste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte akkurat om en sOm hadde blitt gravid etter å ha drukket bringebærte, så jeg har begynt med det. Når man har prøvd en stund prøver man alt.. Men hadde ikke stressa i begynnelsen. Jeg ble også lett gravid i min 'ungdom' - 1. pp begge gangene. Værre når man blir eldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende:)

 

men tror dere det er vanskelig å bli gravid utenom EL? typisk at samboeren min reiser så masse med jobben denne sommeren..det kræsjer liksom litt med EL. men vi har planer om å bare ha masse sex..en eller annen gang må det jo klaffe!!?

 

min mor ble veldig lett gravid sier hun,så jeg håper jo at det er "arvelig" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ca. 24 timer et egg lever, så da må det være sædceller på plass innen den tidsfristen. Man har bare en el per syklus (en sjelden gang to). Så svaret blir nei, man kan ikke bli gravid utenom el.. Du kan bli gravid på sex en gang flere dager før egget slipper da, siden de lever mye lenger enn en eggcelle og ligger på vent og camper i egglederne. Leste om ei som ble gravid når hun kun hadde sex en gang, 6 dager før el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh..nei,da er det bare å krysse fingrene for at mensen kommer tidligere denne mnd, siden jeg sluttet på pillen ved overgangen til denne mnd. da klaffer det med eggløsning mht ferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ønske deg lykke til jeg. Tror den beste oppskriften er som du selv sier. Slappe av og ha mye sex, spesiellt i eggløsningsperioden...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk!! :) er en fin tid i møte..vi må bare passe på å ikke bli desperate ;)

 

men er så lett for å bli utålmodige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...