Gå til innhold

Hva var barnets første ord?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her var det "ja"... Bhg sa de aldri hadde opplevd ja som første ord. Mer vanlig er "nei", "lys" eller "mamma" sa de.. Vet ikke hvorfor lys skulle være så vanlig, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var min sønn veldig fasinert av lys, og da pekte jeg ofte på lyset, og sa " seee, lyyyyyys" kanskje derfor? Lys var ikke første ord her, men kanskje det er derfor lys er ett vanlig ord og kunne tidlig? Første ord her var mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var lys første ord hos yngste :-), hun var vel rundt 10 mnd når hun begynte å si det, Pus kom like etter.

Nam-nam var forvørig det aller første, om man skal kalle det ord, det er jo mer et uttrykk for en følelse og hun var bare 5 mnd når hun begynte å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

Gutten min sa "hest" som første ord og dattera mi sa "æsj". Hehe. Begge var ca 9 mnd. Gutten min sa ikke mamma før han var 16 mnd, men hadde veldig mange andre ord, så det varierer veldig hva de sier tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første ordet til jenta mi var rundt 10 mnd og det var "chat", som er det franske ordet for katt. (hun er halvt fransk)

Så kom "ha det", "mamma" og "pappa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Første orden var pappa neste var tooooje (Mens han pekte på traktoren) 3 mnd etter kom enderlig mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det DØ, hvis det regnes som et ord. Ikke noe hyggelig førsteord, men han gjemte seg bak hendene sine og prøvde å si bø...

 

Bortsett fra det var mamma første ord:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos lillemor var det "se", da var hun åtte mnd tror jeg. Etter en god stund sa hun mama,men jeg tror ikke hun sa "mamma" før hun var over året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos lillemor var det "se", da var hun åtte mnd tror jeg. Etter en god stund sa hun mama,men jeg tror ikke hun sa "mamma" før hun var over året.

Mente å si at ordet mamma kom sent, i motsetning til hva de fleste erfarer. Hun hadde mange ord før hun sa mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver

Hei var det første ordet til datteren min, andremann har enda ikke begynt å snakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke si det, men det første ordet til minsta her var "skål" (som i å løfte glassene) haha. Det var jul og masse selskaper og svigerfamilien min er slik som skåler for alt (om de så har vann i glassene), skål for maten og for verten og for maten igjen og for at alle kom og for desserten osv osv....og plutselig kommer det SKåL fra jenta, som var rundt året da, mens hun tviholder på koppen sin...... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Mamma, hei, vovvov, pappa kom sammen uken i den rekkefølgen da var hun 8 mnd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbilte meg lenge at det var mamma :P Men det var vel egentlig bare babling "mamamama" siden hun sluttet med det og nå kaller oss begge pappa. Men første ordet var vel pus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...