Gå til innhold

Hvilke er de "sunneste" pølsene?


Tingenes Herre

Anbefalte innlegg

Gidder ikke debatt om man skal gi pølser til unger eller ei. Noen som har satt seg inn i pølsenes verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, med mindre ungene får pølse fem dager i uka gjør det vel ikke noe om de får vanlige grillpølser eller kyllingpølser nå og da. Tror ikke de dør av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingpølsene til Prior er til og med nøkkelhullsmerket.... Tror det er go og mager pølsene som kommer best ut i test, men de er styggdyre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go' og mager har mer kjøtt og mindre fett. Synes de er bedre enn de andre pølsene. Men vi spiser nesten ikke pølser, blir vil mer når mini får meninger om middagen i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går alltid for kalkun, kylling-pølser, smaker helt likt og er sunnere på fettfronten!

 

De smaker jo ikke helt likt da, har en venninne som påstod det helt til hun fikk vanlige grillpølser her hos oss. Hun gav seg enda over, de var så dødsgode synes hun. Hun hadde spist kyllingpølser så lenge at hun helt hadde glemt hvor god en skikkelig pølse er ;)

 

Men det er mindre fett og kalorier i kyllingpølsene, det har du rett i. Likevel velger vi å spise skikkelige pølser når vi først spiser det, vi har ikke pølser så ofte at det er noen fare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett å tv hvordan de laget kylling-kalkunpølser var det slutt på å spise de her i huset. Vi er aktive hele gjengen og alle er normalvektige, så da ser jeg ingen grunn til ikke å spise pølser innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingpølsene til Prior er til og med nøkkelhullsmerket.... Tror det er go og mager pølsene som kommer best ut i test, men de er styggdyre....

Tror ikke man skal gå ut ifra at alt med nøkkelhullsmerket er sunt! (mange tror det, og fikk litt inntrykket av at du også gjør det?) Grandis har nøkkelhullsmerket :P Betyr bare at det er det sunneste alternativet i frossenpizza :)

 

Så ja... tror kyllingpølsene til prior var en av de beste i test. Jeg kjøper bare dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man MÅ spise pølser er soyapølser godt, sunt, miljøvennlig og dyrevennlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingpølser er MUK! Stod i DB for ikke så lenge siden.

 

Se etter pølser med KJØTT som første ingrediens og generelt få ingredienser.. Tror Go' og mager grillpølser kom best ut, om jeg ikke husker feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva man mener med "sunt". Kyllinpølsene har mindre fett men til gjengjeld er de mer bearbeidet og inneholder muk. økologiske pølser har mindre tilsettningsstoffer og er renere og bedre kjøttprodukter, men har ikke mindre fett enn vanlige pølser. Jeg gir helst økologiske pølser til barna fordi jeg ikke er så bekymret for om de får i seg fett, syns det er verre med tilsettningsstoffer, spesilet nitritt, som finnes i vanlige pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvinge kalkunpølsene som du kjøper på rema er gode og "sunne" og ikke minst billige. 15 kr for en pakke med 10 (8?) pølser. Ikke nok muk heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Go' og Mager og kylling-/kalkun-pølser :) Kjører også på med grove pølsebrød :) Som hamburger kjøper vi gjerne elgkarbonader og grove hamburgerbrød:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soyapølser! Spiste det senest i dag, kjempegodt :-)

 

Jo, soyapølser er godt det også! Det spiste jeg mye da jeg var vegetarianer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man MÅ spise pølser er soyapølser godt, sunt, miljøvennlig og dyrevennlig ;)

 

Har du guttebarn? Gir du isåfall han soya eller spiser du soya når du ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man MÅ spise pølser er soyapølser godt, sunt, miljøvennlig og dyrevennlig ;)

 

Har du guttebarn? Gir du isåfall han soya eller spiser du soya når du ammer?

 

Nei, har ikke det; men hadde jeg hatt en sønn hadde jeg ikke vært redd for at noen soyapølser kan gi hormonforstyrrelser om det er det du mener. Jeg hadde derimot vært glad for å vite at når han spiser soya minskes risikoen for flere cancertyper, blant annet prostata.

 

http://www.pcrm.org/search/?cid=145

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...