Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

***oss over 30***

• Logg inn for å svare
4534 svar til dette emnet

#4521 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 982 Innlegg:

Skrevet i dag, 13:34

Hønny: ja, har gått med dem konstant siden uke 6. Begynner å spy når jeg er sliten. Spydd to ganger på en halvtime nå, prøvde å spise, men alt kom opp. Faen :(
Termin i november <3

Annonsebilag
Annonsebilag

#4522 En til, please.

En til, please.

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 750 Innlegg:

Skrevet i dag, 14:04

Nå er det  spennende altså, Tussemor...jeg kommer til å stalke forumet etter News fra deg.  Ønsker deg en flott fødsel(kremt, du kommer sikkert til å hate meg for den uttalelsen når det står på ;)  men tenk, nå skal du snart tøfle rundt i gangene med et lite gryntende menneske i balje på hjul.

Grøne, blir også veldig, veldig nysgjerrig på hva som skjer hos deg?

Var det ikke forresten en her inne som skulle lobotomere Tanta, så hun glemte adressen til alle oss her inne? Nå syns jeg alvorlig talt hun har litt for frie tøyler og trenger et solid kick ut av tråden. Klem til deg MissAlma..men som sagt,  våren og håpet er lysegrønt osv :D Nyt ferien din!

Bokormamma..hvordan er dagene dine?

I dag er begge barna på vennebesøk etter barnehage, så my beloved one og jeg tar en kort  timeout fra hverdagen med romantisk middag med rødvin, kyss og lave samtaler.

Nå er det helg, folkens, med fødsler, god mat, vår, sol, fri, null kvalme for de som lengter etter det og nært forestående kvalme for oss som ser fram mot det.

Dette innlegget har blitt redigert av En til, please.: i dag, 14:24

#4523 Dossa :)

Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 821 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet i dag, 14:51

Miss Alma :) sender deg en god klem!
At denne tanta tørr å komme til oss, noen må banke vett inn i skallen på henne :P
Håper du får en fin ferie sjøl med besøket. Kos deg masse!!!!
Vår, sol og varme betyr en spire snart er på gang ;)

Kjæreste søteste Tussemor :wub: jeg synes du er så flink og tapper!!!!
Herregud som jeg hadde sytet og satt meg på bakbeina :P Men du tar det bra vennen.
Skjønner godt at du er pisse lei nå, innen helga er over så har du gullet på brystet ditt ;)

Grøne ;) gldder meg til å høre fra deg!!!

En til, please :) så koselig du og mannen din har det ;) Kose dere max!!
Og du veit vel at vi snart skal juble sammen over hver vår positive test *wohohohooooo* ;)

Fiemamma :wub: åååå jeg får så vondt av å lese om formen din. Jeg tar gjerne imot kvalmen din ;)
Masse god bedring snuppa :) håper du snart blir kvitt denne dritten!

36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#4524 Lykkelig_4♥♥♥♥

Lykkelig_4♥♥♥♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 299 Innlegg:

Skrevet i dag, 15:17

Sympati til Fiemamma som spyr! Vet alt om hvordan du har det :) jeg prøver å se positivt på ting. Har gått ned 10 kilo siden jeg ble gravid! Prøvd farris og eplejuice, tørre kjeks? Medikamenter gjør min hverdag levelig, selv om jeg fremdeles spyr nesten hver dag.
Han som gjør meg lykkelig kom tidlig hjem fra jobb i dag :wub: jeg har sovet i litt over en time. Deretter har jeg *fnis* spist masse sjokolade og drukket kaffe! Sofie sparker i hytt og pine, og jeg skammer meg. Det ble en helsprekk! Skal ikke måle blodsukker nå tror jeg :unsure: det var deilig å synde litt...
Tussemor; GO GIRL! :D jeg heier masse på deg! Håper du snart får hilse på knøttet ditt! Jeg tenker på deg og heier masse på deg! Masse klemmer!

Nå skal jeg gå løs på grønnsakshagen sammen med mine små håpefulle. Er litt tørrere ut heldigvis! Happy helg til alle sammen!

#4525 MissAlma

MissAlma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet i dag, 15:47

Dossa :) Tusen takk for det. Nå gleder jeg meg. Og du har så rett, vi mååå jo bare få klaff denne gangen når det er vår og sol og glade folk over alt :wub:  Takk for omtanken! Vi går sammen over til 1.tri denne gangen ;) Jepp jepp!

Lykkelig_4: Så herlig at han kom tidlig hjem i dag. Sånne små overaskelser er det beste! Spis sjokolade med god samvittighet i dag ;) Det er jo fredag og sol ;)

En til, please: Takk for omtanken, og i like så. Så kjekt med romantisk rødvinsdate da, det blir koselig. Nyt kvelden! :wub:

Fiemamma: Ønsker deg riktig god bedring, håper formen kommer seg, det høres ikke noe fristende ut å holde på sånn (selvom det er nesten det vi går og drømmer om..hehe).

Tussemor: Masse lykke til! Du er sikkert ferdig med alt når jeg er tilbake fra ferie, gleder meg til å høre!

Alle dere andre: GOD HELG! Kos dere, nyt tiden med dem dere er glad i  :)
Drømmer om en spire <3 PP 11 (SA januar 13) 31 år ung ;)

#4526 Lykketroll*morTil2?

Lykketroll*morTil2?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 96 Innlegg:

Skrevet i dag, 16:04

Vis innleggSupersnusken skrev i dag, 09:50:

Kjapt innom for å se etter oppdatering fra Grøne og Tussemor, men ingenting....? Må vel bety at ting er på gang? Spennende, spennende! Håper dere begge får en fin fødsel og snart ligger med nurkene i armene, sukk... :) Tvi, tvi og lykke til, gleder meg til oppdateringer fra dere begge! Og til fødselshistorien din bokormmamma!

Leste forresten artikkelen om 10 myter om svangerskapet i Dagbladet i dag (idiotisk illustrert med et par nakne pupper som ikke så spesielt gravide ut...), der sa faktisk legen som ble intervjuet at det med at mye kvalme under graviditet har en viss sammenheng med jente i magen. Jeg er i alle fall mye mer kvalm nå enn sist, fikk jo da jente, men lurer på om det blir en jente til gitt! Og du Fiemor, det må da være en liten jente på gang kanskje...? Vet jo at dette bare er statistikk og at ikke alle kvalme får jente selvsagt, men det er jo gøy å spekulere litt da...

God helg damer!

Tror det er en myte jeg ;-) ikke stemt på meg iallefall. Har ei jente og var null kvalm når jeg gikk gravid med henne... Ifølge ul har jeg en jente til i magen, og har ikke hatt noe svangerskapskvalme denne gangen heller.... Ei veninne har to gutter, kvalm med nr 2, ikke første... Men men uansett så er det jo gøy å spekulere litt i sånt da ;-)

#4527 GeekGirl81

GeekGirl81

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 267 Innlegg:
  • StedStorbritannia

Skrevet i dag, 16:06

Vis innleggLykkelig_4♥♥♥♥ skrev i dag, 15:17:

Sympati til Fiemamma som spyr! Vet alt om hvordan du har det :) jeg prøver å se positivt på ting. Har gått ned 10 kilo siden jeg ble gravid! Prøvd farris og eplejuice, tørre kjeks? Medikamenter gjør min hverdag levelig, selv om jeg fremdeles spyr nesten hver dag.
Han som gjør meg lykkelig kom tidlig hjem fra jobb i dag :wub: jeg har sovet i litt over en time. Deretter har jeg *fnis* spist masse sjokolade og drukket kaffe! Sofie sparker i hytt og pine, og jeg skammer meg. Det ble en helsprekk! Skal ikke måle blodsukker nå tror jeg :unsure: det var deilig å synde litt...
Tussemor; GO GIRL! :D jeg heier masse på deg! Håper du snart får hilse på knøttet ditt! Jeg tenker på deg og heier masse på deg! Masse klemmer!

Nå skal jeg gå løs på grønnsakshagen sammen med mine små håpefulle. Er litt tørrere ut heldigvis! Happy helg til alle sammen!

10 kg ned? Ohoy, det hadde _ikke_ gjort noe for min del! Men huff, vil tro det er bedre med noen (mange i mitt tilfelle) kilo ekstra enn å måtte spy seg gjennom svangerskapet. Synes synd på deg! :(

#4528 HH80

HH80

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 596 Innlegg:

Skrevet i dag, 16:18

Kan noen legge meg til på 1 trimester .. 8 uker idag og termin 4. Januar !! Kvalm, trøtt og med tidenes pamela pupper : ))

#4529 GeekGirl81

GeekGirl81

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 267 Innlegg:
  • StedStorbritannia

Skrevet i dag, 16:21

Gratulerer HH80! Har lagt deg til på lista. :)

Snart gravide:
Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai).
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Tussemor5 (termin 16 mai )
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )
Bumblebeee (termin 26.6)
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Dette innlegget har blitt redigert av GeekGirl81: i dag, 16:32

#4530 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 318 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet i dag, 17:19

Vis innleggLykketroll*morTil2? skrev i dag, 16:04:

Vis innleggSupersnusken skrev i dag, 09:50:

Kjapt innom for å se etter oppdatering fra Grøne og Tussemor, men ingenting....? Må vel bety at ting er på gang? Spennende, spennende! Håper dere begge får en fin fødsel og snart ligger med nurkene i armene, sukk... :) Tvi, tvi og lykke til, gleder meg til oppdateringer fra dere begge! Og til fødselshistorien din bokormmamma!

Leste forresten artikkelen om 10 myter om svangerskapet i Dagbladet i dag (idiotisk illustrert med et par nakne pupper som ikke så spesielt gravide ut...), der sa faktisk legen som ble intervjuet at det med at mye kvalme under graviditet har en viss sammenheng med jente i magen. Jeg er i alle fall mye mer kvalm nå enn sist, fikk jo da jente, men lurer på om det blir en jente til gitt! Og du Fiemor, det må da være en liten jente på gang kanskje...? Vet jo at dette bare er statistikk og at ikke alle kvalme får jente selvsagt, men det er jo gøy å spekulere litt da...

God helg damer!

Tror det er en myte jeg ;-) ikke stemt på meg iallefall. Har ei jente og var null kvalm når jeg gikk gravid med henne... Ifølge ul har jeg en jente til i magen, og har ikke hatt noe svangerskapskvalme denne gangen heller.... Ei veninne har to gutter, kvalm med nr 2, ikke første... Men men uansett så er det jo gøy å spekulere litt i sånt da ;-)

Leste noe statistikk på dette en gang, og forholdet var 51% (med jente i magen) vs. 49 % (med gutt i magen). Husker ikke helt spørsmålsstillingen, men poenget var at man blir ørlitegrann oftere kvalm med jente.

Med meg var det også helt omvendt, så tror det er individuelt om man 'reagerer' mest på jente- eller guttefostre. Så jeg tror du får gutt, hehe ;)

Å nei, Fiesnupp - nå som du var kvitt kvalmen! :( Men er det ikke en ørliten sjanse for at det er norovirus?? Håper det!

En til: Koos dere! :D  Har nesten vært litt misunnelig på familieidyllen deres til tider, men i det siste har mannen vært riktig så søt og sender meg de hjerteligste smil og vakreste ord :wub:  Sååå herlig når den gamle kjærligheten blomstrer littegrann :D

Tussa og Grøne: Heier på dere nå! :D

#4531 Lykkelig_4♥♥♥♥

Lykkelig_4♥♥♥♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 299 Innlegg:

Skrevet i dag, 17:49

Vis innleggGeekGirl81 skrev i dag, 16:06:

Vis innleggLykkelig_4♥♥♥♥ skrev i dag, 15:17:

10 kg ned? Ohoy, det hadde _ikke_ gjort noe for min del! Men huff, vil tro det er bedre med noen (mange i mitt tilfelle) kilo ekstra enn å måtte spy seg gjennom svangerskapet. Synes synd på deg! :(
Er fjerde svangerskapet jeg spyr meg gjennom, så hadde ingen illusjoner om at det skulle bli bedre denne gangen heller!
Når det gjelder kiloene, så har jeg plenty å ta av! Skader ikke at det blir litt mindre. 4 tette svangerskap gjør ikke akkurat underverker med kroppen ;)

#4532 hønny-bunny

hønny-bunny

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:

Skrevet i dag, 18:27

Må nok slenge meg på at kjønn og kvalme ikke har noe å si...
Nr 1 gutt-spøy i 7 mnd
Nr 2 gutt, kun 13 mnd imellom,ikke kvalm i det hele tatt
Nr 3 jente,pittelitt kvalm,men gikk over rundt uke 10
Nr 4 kjønn ukjent...veldig kvalm til og med uke 16,og stratet igjen etter uke 30...
Så da får vi se hva det blir :P
Har fått gubben til å klippe plenen i finværet,og jeg fikk luket litt :D
Kost oss med reker og Mozell :wub:
Blir spennende å se om noen klekker i helgen...

#4533 Minnimusa

Minnimusa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 120 Innlegg:
  • StedØstfold

Skrevet i dag, 18:40

Åhh glemte å fortelle her. Jeg lastet ned en strikkeapp fra Gyldendahl her på iphonen min for en stund siden og kjøpte da en oppskrift på en fin body til 14,- og når jeg da får tilgang til oppskriften så viser det seg at det er oppskriften på ett teppe jeg får i stedet?!?! Så jeg sender mail å klager og synter, så la jeg inn en dårlig anmeldelse på Appstore.Plutselig 17.mai så ser jeg at det ligger på facebook en mld under "other" og en fyr spør om det er jeg som har hatt dårlig erfaring med appen, og svarer da ja. Tirsdagen så får jeg da ny mld om at de var veldig lei seg for at det var en feil på appen OG mailen deres så de ville sende meg et plaster på såret, og i går så fikk jeg da oppskriften på bodyen og to STORE bøker med masse herlige fine babytøy strikkeoppskrifter :D :D  

Så i morgen skal jeg kose meg litt med dem å se om jeg finner noe fint å henge fingra i hihi,, nå har jeg parkert oppi hjørnet på sofaen sammen med mine tre firbeinte jenter(sjefen har blitt forvist til katterommet etter å ha markert på gardina mi) og skal nå se på Les Miserable som jeg aldri har fått sett og ALLTID hatt lyst til å se!!

God kveld folkens! Masse lykkeønskninger til de som er fødeklare, humpelykke til de som snart er gravide og "jage vekk kvalmen" ønsker til de som er dårlige!

#4534 Viiii

Viiii

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 262 Innlegg:

Skrevet i dag, 19:00

Heisann!
Oppskriften er ikke hemmelig- fant den på nettet. Sitter med nettbrett og har ikke skjønt hvordan jeg kan kopiere ting. Men googler dere verdens beste kanelsnurrer, så finnes den på en side med www.matmisjonen.wordpress.com og ett eller annet..., luftige nydelige kanelsnurrer...jeg  smører de med egg før jeg setter drm i ovnen.....steketid må tilpasses den enkelte ovn......jammi...tror jeg får lage til uka.....!

#4535 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 910 Innlegg:

Skrevet i dag, 19:06

Ååå så spennende Grøne og Tussemor!! :)  Jeg følger spent med. Her er jeg alene med fire barn og har kynnere hver gang jeg snur eller reiser meg, så jeg holder meg til å lese evt. oppdateringer dere har her inne nå. Puhh.. kynnerne er litt tunge nå synes jeg. Tro ingenting på jordmor som sier at barnet i magen ikke er så aaaltfor stort!! :P
Gravid med 3.gulljente :)