Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

***oss over 30***

• Logg inn for å svare
4365 svar til dette emnet

#41 bomsa

bomsa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 06:35

Hallo.
Så artig med mye aktivitet.
Velkommen til alle dere nye, håper dere trives og snart sitter med store mager hele gjengen.
Jeg har termin 1. oktober, men holder meg her...for her trives jeg..:-D
Alt går bra, foruten en sinnsyk hodepine bak venstre øye.
Gjør ekstra vondt hvis jeg bøyer meg ned eller løfter tungt.

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 En til, please.

En til, please.

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 735 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 09:42

Lykke til i jobbprosessen, tussemor, vet hvor nerverpirrende det kan være.  Ble selv kontaktet av en potensiell ny arbeidsgiver i dag, som ønsket at jeg søkte på en stilling hos dem. De var allerede igang med andregangsintervjuer så de ønsket søknaden inn I DAG.

Huff...dette gikk litt fort i svingene, men må jo bare søke før kveldsvakten min begynner og så heller tenke etterpå:) Elsker jo den jobben som jeg har, men den andre stillingen er likevel mer spennende...hmm alle disse valgene man skal ta(hvis jeg blir tilbudt stillingen riktignok).

Er ellers på vei inn i dpo-land...noen flere?

#43 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 09:47

Jeg er muligens på vei inn i DPO-land, men er veldig usikker. Basert på el-slim og livmortapp, burde el vært over for to dager siden - men jeg får ikke temp-stigning (litt stigning i dag, men ikke nok til at ovuView mener det har vært EL). Så jeg er bare forvirra, akkurat nå.
termin 23. april!

#44 Rime

Rime

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 535 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 12:27

Bomsa, jeg synes det er koselig at du er her jeg! :) Og enig med deg, vi er en fin gjeng her!!! :)

Her er jeg på tr dag nr 8, har min lengste tr ever, tror nok det er fordi jeg har begynnt med levaxinen, sikkert litt i ubalanse! :)

Ellers så ligger jeg sjuk, skikkelig forkjølet, vondt i hodet og nakken og kjempeslapp :(
men bedre at jeg er sjuk no enn rundt el, hehehe! ;)

En til please: spennende da at du er tilbudt jobbintervju, ikke lett å vite hva man skal gjøre hvis man allerede har en jobb som man er veldig glad i! Og lykke til med de neste ukene; spennende :)

Najaden, lykke til til deg også, skal krysse fingrene for deg, og så håper vi på klaff!! :)

#45 Lykkelig_4♥♥♥♥

Lykkelig_4♥♥♥♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 291 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 17:00

Her er 2 pp over, og tanta er på besøk igjen : ) Klarer ikke stresse med prøvingen av nr 4... Har kanskje noe å gjøre med at minsten er så liten enda? Fødsel og svangerskap er friskt i minne!
MEN... tar alle prøver tester av el, teller dager etc? Dette har jeg aldri gjort! Føler meg litt amatør, til tross for at vi har fått til 3 på henholdsvis 2 og 1 pp....

#46 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 08 juni 2012 - 18:28

venter el rundt den 10, begynner og merke forandring i puppene allerede, så den er vel like rundt hjørnet håper jeg :D  eneste sympt jeg har på el , tror jeg da.  gått på p-piller så lenge at jeg ikke husker hvordan kroppen kjennes ut da ;)

Rime: kjempebra at du endelig får oppfølging :D
til alle:  ha en god el og homping ;) med positivt resultat ;)

#47 Tigerlise&Anton prøver igjen

Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 09 juni 2012 - 19:02

Velkommen til alle nye :) Alltid koselig med nye nick!

Tussemor, har du hørt noe mer om jobben? Følger spent med på deg :) Er jobben kun prestasjonsbasert, eller er det grunnlønn også? Lykke til både du og En til, please! Er både skummelt og spennende med ny jobb...

Rime, usj er du blitt sjuk? Se til å bli frisk til EL, ja ;)

Bomsa, hyggelig å høre fra deg igjen! Vet du hva denne hodepina kommer av? Håper den gir seg snart, svangerskapet blir tungt nok etter hvert om man ikke skal ha sånne plager også.

Hmm, ja da har jeg allerede glemt resten...

Jeg tok en digital test i dag, og den lyste snilt og pent "gravid 2-3" mot meg :D Herlig! Sist jeg var gravid og tok en sånn test på ca samme tid, så viste den 1-2, så kanskje det er et godt tegn? Skal på første oppfølgingstime på St. Olavs på torsdag, spent på om det vises noe på UL. Er vel ikke hjerteaktivitet enda, men kanskje en bitteliten prikk? Spennende!!!

Ha en flott kveld alle sammen! Stor tigerklem :wub:

#48 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 19:54

Vis innleggTigerlise&Anton prøver igjen skrev 09 juni 2012 - 19:02:

Jeg tok en digital test i dag, og den lyste snilt og pent "gravid 2-3" mot meg :D Herlig! Sist jeg var gravid og tok en sånn test på ca samme tid, så viste den 1-2, så kanskje det er et godt tegn? Skal på første oppfølgingstime på St. Olavs på torsdag, spent på om det vises noe på UL. Er vel ikke hjerteaktivitet enda, men kanskje en bitteliten prikk? Spennende!!!

Ha en flott kveld alle sammen! Stor tigerklem :wub:

Gratulerer så masse!
termin 23. april!

#49 Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 09 juni 2012 - 20:15

Tusen takk :) Krysser fingrene for alle dere andre også (og for at spiren min holder seg på plass i 9 mnd...)

#50 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 09 juni 2012 - 22:56

Grattisv:-) krysser fingra for at den klorer seg godt fast :-)

#51 tussemor5

tussemor5

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 10 juni 2012 - 00:21

Åhhhh...tigerlise, så super fantastisk herlig. Ja jeg har hørt mer og tenker hardt og grunndig...det er grunnlønn og provisjon...mye jobb har jeg inntrykk av...jeg er skikkeli sliten i hodet og vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre...må bestemme meg i løpet av morgendagen...puh...er ellers i gang med 2pp på monitoren...så nå er det tissing på pinner på harde livet...jeg har vel mistet troen på flere, men håpet er der tiltross...

Natti natt.

#52 En til, please.

En til, please.

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 735 Innlegg:

Skrevet 10 juni 2012 - 21:13

Jippi, Tigerlise! Gratulerer. Så gode nyheter:)) Lykke til på torsdag.

Lykke til i morgen til deg også Tusssemor, og klart det kommer en spire til deg også!! Den som venter på noe bra vet du...

Najaden, hvordan går det med deg?

Rime..håper du snart kan kaste tanta på dør og "get down to business":)

Her i dpo-land er det fint lite tegn på graviditet, det vil si null! Er bare skikkelig sur og og må stadig ta meg sammen for å ikke slippe løs supermeggen i fri dressur(grøss). Det er rart at jeg går på den hver gang...bare såvidt over EL og jakten på tegn starter, og når de ikke umiddelbart melder seg er konklusjonen den at det ikke klaffet denne gangen heller. Kanskje bare for å dempe en eventuell skuffelse? Er så utrolig baby-syk. Har til og med navnene klare, hulk...

Dette innlegget har blitt redigert av En til, please.: 10 juni 2012 - 21:16

#53 tussemor5

tussemor5

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 10 juni 2012 - 21:42

Jeg har endelig bestemt meg...fortsettelse følger...og den super bitcha...den er i full vigør her og tar ingen instrukser...huff...:-) sove litt nå ;-)

#54 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2012 - 06:36

Spent på avgjørelsen din tussemor5!

En til please - DPO land her og. Eller - tror ikke jeg har hatt EL denne perioden, så det er ganske frustrerende :(. Er uansett på dag 19 av syklus. Forrige gang kom tanta på dag 23, så - i og med at jeg mistenker ingen EL - kan tanta bare komme tidlig denne gangen også.

Men SELV om jeg ikke tror på EL denne syklus, så leter jeg stadig etter graviditetstegn. Ganske idiotisk, men sånn er jeg altså nagla sammen....
termin 23. april!

#55 tussemor5

tussemor5

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2012 - 08:55

Takket nei til jobben :-p og har 1000 graviditets tegn til tross for at vi bare er på dag 10...

#56 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2012 - 11:28

Tussemor - Du har sikkert tatt den avgjørelsen som er rett for deg :)
Dag 10 dpo, eller dag 10 i syklus?
Her er jeg - i beste fall (om el har skjedd, selv om det ikke virker sånn) på dag 5 dpo - og en liten stemme inne i meg hvisker insisterende "test, test, test" - selv om jeg 1) VET at det er alt for tidlig 2) Tror at jeg ikke har hatt el denne sylkusen...
termin 23. april!

#57 bomsa

bomsa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2012 - 12:59

Halloen, da var jeg sykemeldt igjen. Har bare en uke til ferie så da går det ennå an, men det er steike irriterende uansett..:-(
Er helt på felgen igjen og kaster opp alt jeg spiser.
Har vært litt mye i det siste og har ikke hatt mulighet til å "lytte til kroppen" så da får jeg vel betale nå...:-(
Nok surking nå..:-)
Så greit at du fant en avgjørelse som passer det Tussemor, og ENDA bedre alle disse gravidesymptomene..:-D
Var det ikke nettopp en test på gravidetester? Der det var en test som slo ut helt ned til 10 i hcg?
æsj, husket ikke hva den heter heller...
Nå er det mange som sitter og venter på testing og det er en utrolig spennende tid...gleder meg med dere alle..:-)
Tigerlise, hvordan er formen?

#58 Arytai

Arytai

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 129 Innlegg:
  • StedTromsø

Skrevet 11 juni 2012 - 15:43

Heisan

Flott Metti, bare å kose seg og kjøre på! :)
Her testet jeg nettopp positiv på eggløsningstest men lite eggløsningssmerter? Kan det da være at jeg blir å teste positiv i morgen også på el-test?
Spennende dette. Har så stor trua på at denne måneden blir det å skje!
Tussemor, du har nok tatt riktig avgjørelse for deg. Du hørtes sikker ut i din sak.
Tigerlise, når var det du skulle i UL? Eller var det kun vanlig kontroll?
SA april -08, SA august -09, SA november -09

#59 Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 11 juni 2012 - 18:45

Tussemor, må være deilig å ha tatt en avgjørelse. Jeg er helt sikker på at du har valgt det som er riktig for deg, tror du tross alt er ei klok dame :) (selv om vi skal kose oss med ostepop og ei bøtte vin når vi blir gamle og småttisene er ferdig med å poppe ut). Spennende med dpo-dager også, gleder meg til å høre hvordan det går med testingen. Har du vikelig ikke testet enda?

Bomsa, du må passe på deg selv nå, ikke slit deg ut for mye (jada, vet hvordan det er, man måå bare... Er slik jeg også, serru :) ). Hvor langt er du kommet nå? Formen min er forresten ganske bra, men kjenner heldigvis noen små bølger av kvalme, noe jeg tar imot med takk så lenge det ikke er verre enn dette. De gangene det har gått heden har jeg vært tilnærmet symptomfri...

Arytai, jeg skal på kontroll på torsdag. Forstod det sånn at det blir UL også, men er ikke heelt sikker. Kan vel ikke se all verden, men kanskje en liten prikk? Tror jeg er ca 5 uker i dag...

Najaden, hvor lenge klarer du å holde ut før du må fram med pinnen, da? Jeg pleier å sprekke rundt dag 7, hihi. Håper du får gode nyheter om noen dager ;)

Rime, hvordan er formen?

En til, please, hvor mange dpo er du? Testet enda? Ser ut som det kan bli mange spennende oppdateringer de nærmeste dagene :) Håper på skikkelig baby-boom :D :D :D

#60 Arytai

Arytai

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 129 Innlegg:
  • StedTromsø

Skrevet 11 juni 2012 - 19:33

Spennende Tigerlise! Regner med de ser i allefall en fortykket slimhinne? :)
Enig med deg. Blir spennende fremover ang testing:)
SA april -08, SA august -09, SA november -09