Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Grøne: Ja, det stemmer, jeg testet positivt 17. desember. Så godt å høre at lillegullet ditt er 20 uker (hvis jeg har regnet riktig) nå :) Frustrerende å ikke vite alt med antistoffer og sprøyter, men det ordner seg nok, skal du se <3

 

Katta82: Jepp, jeg var en av de som giftet meg ifjor <3 Så vidt vi vet så er det ei lita frøken vi venter - foreløpig med navnet Aurelia. Gratulerer med spire - så gøy!!

 

Unilon: Takk for tips, skal prøve å fokusere på det stadiet jeg er til enhver tid i stedet for å tenke for mye fremover. Tida har gått veldig fort, ja! 6 dager til termin idag..! Godt å høre at det gikk bra hos manuellterapeuten (også SÅ moro med komplimentet da gitt!).

 

Minnimusa: Gratulerer med gutten!! Og utrolig stilig og tøft navn dere har valgt!! :D

 

Mysill: Ei venninne av meg prøvde i over 4 år på den naturlige måten uten å få det til. De fikk klaff på tredje assisterte forsøk og nå er hun ca 23 uker på vei. Håper det kan være en liten oppmuntring i alle fall.. Krysser fingrene for deg!!

 

Eplesol og Lulusen: VELKOMMEN! :D

 

Her er formen fortsatt veldig fin, har bare litt uenigheter med tyngdekraften av og til når jeg skal opp fra gulv, sofa og seng. Har fått helt vaskedilla (og dilla på LUKTEN av vaskemidler, - heldigvis de milde da). Men snuppa har det ikke travelt uansett hvor aktiv jeg er, hehe.. Blir nok septemberbarn dette.

 

Sender babystøv til alle som vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En til som er rett mellom 30 og 40 og vurderer å starte med forsøk for nr.2 om et par måneder. Jeg håper det ikke tar like lang tid som med nr.1. Huset har mer enn nok plass til 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør! Har tatt ny blodprøve i dag, og har fått time på ultralydlaborstoriet på måndag. Kjem nok til å få tett oppfølging framover og førebur meg på 2015 gut i stadenfor 2016. Veit litt meir etter måndag.

Veit til no at eg har danna antistoff D, 4. Snakka med ei som har 1 og det er lavt, så eg håpar skalaen er stor...

Prøver å ikkje tenkja for mykje, og at eg er i gode hender

Du då? Testing snart?

Så godt å høre at du blir fulgt godt opp!! Jeg er også rehsus negativ. Det er slikt du skal ha anti-d sprøyte ved spontan abort også, når svangerskapet har kommet lenger enn 8 uker. Jeg har fått det de fleste gangene, men ikke sist gang....en sær og vanskelig fersk gynekolog som jeg ikke orka å kverulere med akkurat da....så da fikk jeg ikke. .så har tenkt endel på dette med antistoffer jeg også.

Men de er uansett veldige flinke og obs på dette i dag, så jeg er helt sikker på at alt kommer til å gå bra Grøne :)

 

Testing ja...negativ...kritthvite og TR kom i dag....enda nå brukte to Lutinus om dagen....det eneste positive er at jeg får forlenget lutealfasen litt da, med Lutinus....jeg får jo også positive el-tester hver måned, og kjenner godt at jeg har el...men kanskje vi har hatt sex i litt for kort periode....så ut året blir det enda mer sengekos ;) også får jeg ta en vurdering til nyttår om jeg orker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rehsus negativ og har født. Fikk aldri noen oppfølging før svangerskapet var fullbyrdet og sønnen min født. Da ble det konstatert at han har samme blodtype som meg, og dermed har jeg ikke dannet antistoffer. Men, hvordan blir det nå i en potensielt svangerskap nummer to? Bør jeg følges tettere opp enn hva jeg ble i svangerskap nummer en eller vet man ingenting om antistoffer før man eventuelt har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Håpe da går på neste forsøk Mysill!!

 

Lulusen: Her av da forsøk på nr.2 og ikkje 3 då men. Va sambuaren som ville her og. Ska ikkje påstå eg ikkje ville, men va mykje meir tvil i meg for å sei da sånn. Og litt av di samme tankane som deg. Om vi ikkje prøve nå så går da gjedna ikkje seinare heller.

Jaja. Men nå håpe eg denna spiro klore seg fast så vi blir tobarnsforeldre!! :) Huhei ko det går seie bare eg! :D

 

Aurelia syns eg og e så fint! Har da i frå ein elle anna film me han fyren frå Bridget Jones :D Står på listo.. Like veldig godt da og Andrine :)

 

Lykke til Grøne! Dette med antistoff trudde eg va rein rutine i våre dagar. Så håpe og trur da går fint! Men ikkje kjekt me di ekstra bekymringane nå som ein helst sku prøvd å sleppa skuldrene og "cruisa" fram mot termin.

 

Velkommen MammaTilJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også rehsus negativ og har født. Fikk aldri noen oppfølging før svangerskapet var fullbyrdet og sønnen min født. Da ble det konstatert at han har samme blodtype som meg, og dermed har jeg ikke dannet antistoffer. Men, hvordan blir det nå i en potensielt svangerskap nummer to? Bør jeg følges tettere opp enn hva jeg ble i svangerskap nummer en eller vet man ingenting om antistoffer før man eventuelt har født?

Hei!

 

Man skal alltid ha anti-d injeksjon etter fødsel (innen 72 timer) når man er rehsus negativ, så vidt jeg vet hvertfall. Selvfølgelig trenger man ikke dette om man vet at barnet er rhesus negativ. Er både mor og far rhesus negative, vil barnet også være det. . I svangerskap tar man prøver på blodtype og screening tidlig, og deretter 8 og 4 uker før termin. Oppdager man antistoffer vil man måtte ta hyppigere kontrollprøver, avhengig av hva slags antistoff og mengde som oppdages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også rehsus negativ og har født. Fikk aldri noen oppfølging før svangerskapet var fullbyrdet og sønnen min født. Da ble det konstatert at han har samme blodtype som meg, og dermed har jeg ikke dannet antistoffer. Men, hvordan blir det nå i en potensielt svangerskap nummer to? Bør jeg følges tettere opp enn hva jeg ble i svangerskap nummer en eller vet man ingenting om antistoffer før man eventuelt har født?

Hei!

 

Man skal alltid ha anti-d injeksjon etter fødsel (innen 72 timer) når man er rehsus negativ, så vidt jeg vet hvertfall. Selvfølgelig trenger man ikke dette om man vet at barnet er rhesus negativ. Er både mor og far rhesus negative, vil barnet også være det. . I svangerskap tar man prøver på blodtype og screening tidlig, og deretter 8 og 4 uker før termin. Oppdager man antistoffer vil man måtte ta hyppigere kontrollprøver, avhengig av hva slags antistoff og mengde som oppdages.

 

 

Her var far pluss og jeg negativ. Barn er negativ og har arvet eksakt min blodtype (b minus).

 

Jeg kan virkelig ikke huske at det ble tatt blodprøver som fulgte opp i fht antistoffer, men jeg var en veldig svimete gravid. Jeg dannet jo aldri antistoffer så da var det jo ingen grunn til oppfølging. Skal ha dette i bakhodet til neste graviditet :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei tar rhesus prøve i den prøven der dei tar alt, her tok eg i veke 16 og då fann dei antistoff. Så då får eg ekstra oppfølging framover, dersom du ikkje har antistoff i første prøve tar dei nye seinare uansett, veke 28 eller 32 og ein til. Er rutine, så lenge du ikkje høyrer noko er alt ok eg fekk sprøyte etter sist fødsel fordi vesla er rhesus positiv.

 

Spent på kva dei seier på måndag!

 

Snart snart snart Ulvinne

 

Heiar på deg enno eg fisken, har de prøvd per seed krem? Den gjorde susen her trur eg, saman med eltesting...send pm om du treng fleire eltestar...har eit lite lager av både det og g-testar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Håpe da går på neste forsøk Mysill!!

 

Lulusen: Her av da forsøk på nr.2 og ikkje 3 då men. Va sambuaren som ville her og. Ska ikkje påstå eg ikkje ville, men va mykje meir tvil i meg for å sei da sånn. Og litt av di samme tankane som deg. Om vi ikkje prøve nå så går da gjedna ikkje seinare heller.

Jaja. Men nå håpe eg denna spiro klore seg fast så vi blir tobarnsforeldre!! :) Huhei ko det går seie bare eg! :D

 

Aurelia syns eg og e så fint! Har da i frå ein elle anna film me han fyren frå Bridget Jones :D Står på listo.. Like veldig godt da og Andrine :)

 

Lykke til Grøne! Dette med antistoff trudde eg va rein rutine i våre dagar. Så håpe og trur da går fint! Men ikkje kjekt me di ekstra bekymringane nå som ein helst sku prøvd å sleppa skuldrene og "cruisa" fram mot termin.

 

Velkommen MammaTilJ!

Navnet er fra Love Actually, så du har helt rett ;) Hun er den portugisiske hushjelpen til han fra Bridget Jones :) Favorittkjærlighetshistorien min i den filmen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åhh. Håpe da går på neste forsøk Mysill!!

Lulusen: Her av da forsøk på nr.2 og ikkje 3 då men. Va sambuaren som ville her og. Ska ikkje påstå eg ikkje ville, men va mykje meir tvil i meg for å sei da sånn. Og litt av di samme tankane som deg. Om vi ikkje prøve nå så går da gjedna ikkje seinare heller.

Jaja. Men nå håpe eg denna spiro klore seg fast så vi blir tobarnsforeldre!! :) Huhei ko det går seie bare eg! :D

Aurelia syns eg og e så fint! Har da i frå ein elle anna film me han fyren frå Bridget Jones :D Står på listo.. Like veldig godt da og Andrine :)

Lykke til Grøne! Dette med antistoff trudde eg va rein rutine i våre dagar. Så håpe og trur da går fint! Men ikkje kjekt me di ekstra bekymringane nå som ein helst sku prøvd å sleppa skuldrene og "cruisa" fram mot termin.

Velkommen MammaTilJ!

Navnet er fra Love Actually, så du har helt rett ;) Hun er den portugisiske hushjelpen til han fra Bridget Jones :) Favorittkjærlighetshistorien min i den filmen <3

Lurte på om da va der :) Hmm. Blir spennande å sjå ka som gror inni her ;) <3

 

Veit ikkje ka mannen tenke egentlig. Men hin dagen kom da plutselig. Hmm. Jonathan ekje gale då. Prøve sikkert me små drypp for å sjå ka eg syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den hyggelige velkomsten :) Jeg husker deg og Corneliuss! Og så koselig at det ble en bittelillebror til slutt :)

 

Så fint å lese om erfaringer med å bestemme seg for både nr.2 og nr.3! Spesielt når man stadig går med disse tankene "skal, skal ikke"! Men nå har jeg faktisk tre venninner som vurderer nr.3, så vi drøfter dette stadig sammen :P

 

Igår fikk jeg kjøpt en brukt baby comp på finn til 2500 kr, dyrt, men billigere enn nyprisen på rundt 6000! Så nå skal jeg tempe meg fram til eggløsningen denne måneden så får vi se om jeg tør å prøve eller om jeg feiger ut 😅 I hvert fall godt å ha et hjelpemiddel på veien når eggløsningen har kommet så sent de siste par månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Koste da så masse?? Ka e forskjellen på denna og vanlig temping?

 

Da må seiast at eg fremdeles ikkje følte meg sikker når testen va positiv for snart to veke si. Men når testen plutselig ikkje va positiv to daga ettepå og eg trudde egget ikkje hadde festa seg skikkelig likevel og at det ikkje var baby på vei likevel. Då kjente eg at eg blei litt skuffa. Så eg fekk kjent på at detta va nåke eg ville likevel. :) Men da ska seiast at tankevirksomheten e heilt annerledes nå på nummer to enn det var på nummer ein. E jo tidlig endo då men. Fekk positiv test to veke tidligare denna gongen faktisk. Så på detta tidspunktet sist visste eg ikkje eingong at eg va gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk som spør! Har tatt ny blodprøve i dag, og har fått time på ultralydlaborstoriet på måndag. Kjem nok til å få tett oppfølging framover og førebur meg på 2015 gut i stadenfor 2016. Veit litt meir etter måndag.

Veit til no at eg har danna antistoff D, 4. Snakka med ei som har 1 og det er lavt, så eg håpar skalaen er stor...

Prøver å ikkje tenkja for mykje, og at eg er i gode hender

Du då? Testing snart?

Så godt å høre at du blir fulgt godt opp!! Jeg er også rehsus negativ. Det er slikt du skal ha anti-d sprøyte ved spontan abort også, når svangerskapet har kommet lenger enn 8 uker. Jeg har fått det de fleste gangene, men ikke sist gang....en sær og vanskelig fersk gynekolog som jeg ikke orka å kverulere med akkurat da....så da fikk jeg ikke. .så har tenkt endel på dette med antistoffer jeg også.

Men de er uansett veldige flinke og obs på dette i dag, så jeg er helt sikker på at alt kommer til å gå bra Grøne :)

 

Testing ja...negativ...kritthvite og TR kom i dag....enda nå brukte to Lutinus om dagen....det eneste positive er at jeg får forlenget lutealfasen litt da, med Lutinus....jeg får jo også positive el-tester hver måned, og kjenner godt at jeg har el...men kanskje vi har hatt sex i litt for kort periode....så ut året blir det enda mer sengekos ;) også får jeg ta en vurdering til nyttår om jeg orker mer.

 

så dumt at den hersens tr-heksa dukket opp  :sur:   jeg har også nyttårsvurdering som mål... Vi må jo håpe fram til da at det fremdeles kan skje noe fint!!  :Nikke:   her er det murringer som tyder på mens inatt eller i morgen, så har nok ikke klaffet her heller. ÅÅÅrrrrhh så dumt å ikke kunne velge helt selv om det skal komme en baby eller ikke...  :frustrert:  Får fikse meg og lille gull noen ostesmørbrød istedet for å irritere seg hehe. God lørdag alle sammen  :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt fraværende, mye å gjøre på jobb om dagen...

 

Velkommen til nye, lykke til med nært forestående fødsel, med prøving/testing og ja.

Velg det som passer 😉

 

Her er pp2 i gang, og jeg har begynt å tempe for å prøve å finne ut av kroppen. Litt spent. Ble jo gravid på første forsøk sist, men har tidligere slitt med en mildt sagt ustabil kropp med sykluss deluxe. Med syklus på alt fra 26-140 dager 😣 håper virkelig jeg slipper unna det denne gangen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svak positiv g-test idag!!!! Meeen har mye murringer så jeg må bare ta meg sammen å vente. .... :) :) :)

Ååååå!! Ko gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Vinterblomst! Murringer kan være et godt tegn ja, jeg pleier å ha MYE murringer når jeg er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye murring med min første husker jeg. Var på toalettet mange ganger pr dag og forventet blødning konstant de første ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå lulusen og corneliuss dere husker jeg jooo! Så koselig å se dere igjen:)) Jeg har akkurat blitt gravid med nr 2, testet positivt forrige uke. Og lillegutt har blitt 13 mnd:-) Håper alt står bra til med dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vinterblomst, deg husker jeg jo oog! Så morsomt med positiv test på deg og, håper spiren klorer seg hardt fast hos oss begge:))!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...