Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Herlig historie Unilon, godt at alt gikk så bra, kjempe flink mamma du! Herlig at han endelig har kommet  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig flink du har vært! Unilon!! Jeg hylte som en stukket gris kjenner at jeg er glad jeg er ferdig!

 

Var på seks ukers kontroll i dag, Lillemor måtte jo selvfølgelig ha mat når legen skulle ta bt, så der satt jeg med ungen på den ene arma og mansjetten på den andre. Legen holdt på å le seg skakk...konklusjonen ble at jeg er skapt for stress Lillemor er forøvrig sju uker i dag. Fatter ikke hvor tiden blir av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten Unilon. 

 

Tussemor er virkelig veslejenta 7 uker allerede? Jeg syns det bare var her om dagen at hun ble født jeg. Tiden flyr virkelig!

 

Gratulerer så mye Cayenne! Denne gangen skal det gå bra for både deg og Grøne. 

 

Lilu81: Det kan hende at det bare er litt akupunktur som skal til. Jeg har hørt om et par stykker hvor det har hjulpet. Jeg ønsker deg all lykke til og håper at du får en positiv test snart. Vi heier på deg vi som er her :D

 

Elibjo: så langt du har kommet allerede. Jeg tror nyheten om positiv test på deg har gått meg hus forbi. Gratulerer så mye! Over i 2. trimester allerede!

 

Lykke: Jeg håper det går bedre med deg og du får støtte fra dine nærmeste. 

 

Krumelur: Du har jo ikke så lenge igjen nå? Når var termin igjen?

 

Etter en litt trøblete start mtp vektoppgang og amming så kom vi oss endelig hjem fra sykehuset for 2 dager siden. Vi storkoser oss som en familie på 4 og jeg føler at familien endelig er komplett (enn så lenge haha men ikke si det til mannen min. Han syns det holder med 2 :D )

 

Nei, nå kaller Netflix på meg... Må få med meg et par episoder mens veslejenta sover! 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Peppa! :D er vel ca fem uker i dag, så foreløpig klorer den seg fast ;) Merker at jeg er veldig stressa da, håper ikke det ødelegger..

 

SÅ bra at det går bedre med amming og vekt, er noe dritt når det ikke fungerer helt som det skal. Har hatt blødende brystvorter i starten hver gang, kjenner jeg gruer meg allerede :o Når det gjelder flere barn er det heldigvis slik at de fleste menn lar seg overtale etter en stund ;)

 

Ser deg levende for meg på legekontoret Tussemor - med baby hengende i puppen mens legen henger i armen og prøver å måle blodtrykket.. :lol: Bra du har evnen til å holde hodet kaldt!

 

Nei, nå er det visst leggetid - den festlige gravidtrøttheten er i alle fall på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Cayenne, det eneste som manglet på det komplette kaos var at alle ungene var med og at han tok gu, samtidig som en spl tok bt og Lillemor hang på puppen da jeg kom hjem kom jeg på alt jeg egentlig skulle ta opp men, men, får ta det neste gang...regner med at jeg kun har med lillemor da, hvis ikke jeg får barnevakt

 

Håper det går bra med dere alle sammen, her er det ei som ikke vil sove, så spørs om jeg ikke må fram med puppen Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud hjelpes!! Nabojenta sin konfirmasjon i dag og vi har da vært i gang på lokalet siden kl 12. Nå har jeg så rastløse bein at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Føles ut som jeg har en hel maurtue i beina :o

 

Snuppa har jo vært i storform og storkosa med alle disse gjestene som var såå morsomt å sjarmere. Men litt utålmodig under en tale så jeg og henne gikk ut(lokalet var skytterhytta langt inne i skauen). Snuppa begynte å gå bortover veien mot selve skytterbanen og tenkte at hu snur sikkert borti svingen, mens jeg stod ved hytta for å holde øye med henne.. men neida hu bare vinka og babla ett eller annet i vinden og forsvant videre inn i skogen.. ingen skal si at ikke den ettåringen ikke er selvstendig!!!!

Måtte sende venninnene til konfirmanten etter hu for jeg orka ikke løpe innover på grusveien i hæler og lang kjole for å si det sånn hehe.. Snuppa hadde jo synes dette var gøy når jentene kom og løp videre innover hehe.. Ble til slutt fanget inn ved skytterbanen ca 100m inn i skogen i hysterisk latter. Og kan jo si at etter det så utnyttet hu enhver mulighet til å stikke ut døra og bortover i skogen.. men nå ble gjerne fanget inn før hu kom ut av gårdsplassen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med nurkene peppapig og unilon :)

Og cayenne: virkelig kjekt å komme inn her og se at du er gravid igjen, krysser virkelig armer og bein for deg!!

 

Her nærmer det seg mer enn noen gang, 38 uker på torsdag og lillegutt er estimert til 3200 gram nå, hodet er festet også :) Han har det som plommen i egget inni magen og røsker godt til nedi" der" innimellom, noe som er skikkelig ubehagelig for moren til tider :) alt er klart for at han skal komme, og siden jeg er innenfor termin så gjør det ikke meg noe akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vipper frem og tilbake om jeg kan være gravid denne mnd.Jeg har null symptomer,men er bare 7 dpo da.

 

Tempen min har bare gått nedover siden 3 dpo.det kan jo være ett dårlig tegn,samtidig så jeg på grafen fra forrige graviditet att tempen gikk nedover i dagene før positiv test før tempen gikk opp igjen.

 

Det er liksom ikke noe annet enn 2 streker som kan gi en svaret..man må bare kuuln ned og vente clear.png;)

Endret av attpåklattnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh fru Mille, jeg misunner deg ikke 1 mm denne tiden masse lykke til med innspurten

Grøne og Cayenne hvordan går det med dere?

Hvordan går det med dere da peppa PG unilon?

Krumelur er det noe på gang?

Apex, min gode, fineApex, hvordan har dere det?

 

Sitter med ei lita på armen, så det er litt vanskelig å skrive. Hun har hatt et litt urolig døgn, så nå skulle det vist soves på mammas armbare at jeg ikke har tidlig det akkurat nå....jeg må jo lage middag, handle, hente unger i barnehagen osv akkurat nå men, men, får se om ikke gubben må trå litt til Går ellers strålende her bortsett fra amme nakke og dertil hodepine god varm klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greitt her! Fekk litt angst av litt blod i går, men var berre ein dråpe eller to så eg håpar det ikkje var noko, symptomene er iallfall sterke framleis. Ny ul på må dag, 8+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre fra deg, Fru Mille, ikke lenge igjen nå :)

 

Takk som spør, Tussemor, ikke noe på gang her nei. Enda en mnd igjen og ønsker egentlig ikke at det skal skje noe særlig før siden baby er litt liten. Men begynner å bli grundig lei! En uke igjen til permisjonen starter, men er jo bare såvidt innom jobb nå da, som alle plikter er unnagjort. Driver på og ordner med alle småting til baby kommer da, men er utrolig lat og giddalaus, skranglete bekken som blir verre for hver dag og i det hele tatt lei... Et lyspunkt var at jeg klinte til og fikk A på bacheloren, det er jeg stolt over!! 

 

Gleder meg veldig til å bli ferdig, men synes det er litt skummelt at jeg skal bli tobarnsmor også! 

 

Klem til alle dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med A! Bøyer meg i støvet å være tobarnsmamma er stort sett bare stas den største overgangen, synes jeg, var fra tre til fire hodet henger rett og slett ikke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med A, Krumelur! 😃

 

5+6 i dag, og ikke et snev av kvalme enda. Litt usikker på om jeg burde bekymre meg.. Forrige gang da det gikk galt ble jeg kvalm 3+5, men med gutten i uke 6 og aldri med jenta.

 

Sitter på bussen og skal til iskalde Trondheim med jobben :o Litt kjipt å dra fra Oslo nå når det endelig har blitt varmt her - 17 grader kl 07.15, ikke verst! 😃

 

Ønsker alle en super dag! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir godt å få kjøle seg ned litt da Cayenne det trenger jo ikke å være noe galt selv om at du ikke har symptomer!!! Får du tidlig ul og tett oppfølging? Åhhhhh, kjenner at det er litt godt å ikke skulle ha den type bekymring lengre...tror det må være noe av det værste som finnes!!!! Krysser alt jeg har for at lille spire klorer seg fast!!!!

 

Huff, her starta jeg dagen med en solid eksplosjon...jeg er så møkk lei av at de to eldste ikke hører etter, sutrer og krever....så det endte med at eldstemann gikk på skolen med tårer i øynene og han nummer to hadde plutselig tatt opp han nr tre men jeg har så vondt av eldste gullet mitt....Lurer dog på hva i svarten jeg skal gjøre for å få dem til å høre etter osv....De oppfører seg stort sett eksemplarisk når far ikke er tilstede og det gjør meg jo ekstra betenkt....

 

Nei, får hive meg rundt.

 

Ha en god dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein start på dagen Tussemor, håpar det snur.

 

Gjesp, her har vesla begynt å våkna i 1-2tida og så vera våken eit par-tre-fire timar, så søv ho eit par timar og så tar ho morgon, eg er ei vridd vaskefille. Mannen er sjølvsagt i turnus og kan ikkje hjelpa til akkurat no...han har sagt han kan ta sjukedag om det vert for gale. Pleier å kunna leggja meg igjen når ho er i bhg, men i dag skal vi i besøk i ny bhg der ho skal starta i august. så gjesp, der er berre å halda ut..

 

Elles hadde eg ei lita blødning att i går, jobbar med psyken for å overbevisa meg sjølv om at det er ufarleg, men er langt frå trygg. Veldig glad eg skal på ny ul på måndag. Vurderte å ringa for å få i dag eller i morgon. Men der er ikkje noko dei kan gjera om det går gale, så då er det like greitt å venta å sjå om det ikkje kjem meir og mengdar. Har jo ein viss rutine etterkvart på å sjå det an...og når ein tar både Albyl-e og Crinone så kan det skje. Håpe håpe håpe håpe. 

Er heldigvis stadig kvalm og har ømme pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Grøne og Cayenne, må si meg enig med Tussemor i at jeg ikke misunner dere den fasen dere er i nå... Tenkte det mang en gang i første semester at går det bra denne gangen er det iallfall siste gang jeg skal ha det sånn her! (Har ikke tenkt å få flere etter dette). Er så grusomt å gå sånn på nåler og tolke alle tegn den ene eller andre veien. Når har du første ul, Cayenne ? Godt du får en sjekk på mandag, Grøne!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne, eg synst ikkje du skal bekymra deg, med vesla kom kvalmen litt i veke 7. Og det blei heldigvis lite av han, no derimot...ikkje å anbefala. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Grøne og Cayenne, må si meg enig med Tussemor i at jeg ikke misunner dere den fasen dere er i nå... Tenkte det mang en gang i første semester at går det bra denne gangen er det iallfall siste gang jeg skal ha det sånn her! (Har ikke tenkt å få flere etter dette). Er så grusomt å gå sånn på nåler og tolke alle tegn den ene eller andre veien. Når har du første ul, Cayenne ? Godt du får en sjekk på mandag, Grøne!

Har ikke vært til legen enda, jeg... Er litt redd for å jinxe det, haha. Men må vel manne meg opp, for jeg har tenkt å "grine" meg til en tidlig ul før vi tar ferie i juli. Kunne tenke meg uke 8, det hadde jeg med nr to. Og så var det antakelig i uke sju at hjertet stoppet nå sist.

 

Ellers har jeg jo gravidtegn, dvs. ømme, store pupper (mot normalt) :P

 

GOD helg, søtsnupper! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker her i dag. Hvis jeg kan klare det som 43-åring kan alle dere andre slitere det også. :lol:

 

Ønsker alle en god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, Grøne og Cayenne, må si meg enig med Tussemor i at jeg ikke misunner dere den fasen dere er i nå... Tenkte det mang en gang i første semester at går det bra denne gangen er det iallfall siste gang jeg skal ha det sånn her! (Har ikke tenkt å få flere etter dette). Er så grusomt å gå sånn på nåler og tolke alle tegn den ene eller andre veien. Når har du første ul, Cayenne ? Godt du får en sjekk på mandag, Grøne!

Har ikke vært til legen enda, jeg... Er litt redd for å jinxe det, haha. Men må vel manne meg opp, for jeg har tenkt å "grine" meg til en tidlig ul før vi tar ferie i juli. Kunne tenke meg uke 8, det hadde jeg med nr to. Og så var det antakelig i uke sju at hjertet stoppet nå sist.

 

Ellers har jeg jo gravidtegn, dvs. ømme, store pupper (mot normalt) :P

 

GOD helg, søtsnupper! :D

Vil tro du slipper å grine deg til ul. Virker som mange leger ser på det som risikosvangerskap så fort man tipper 38 år.fikk ul i uke 7 forrige pga at de ville se liv før Duo-testen.den skal kanskje du også ta?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...