Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen Krilor :)

 

Du er på siste innspurt nå Tussemor! Har du gått over termin med de andre barna dine (om jeg husker riktig har du flere ikke sant?)

 

Så fint å høre fra deg Ulvinne.. Det er da en motivasjon til å bli ferdig før babyen kommmer :)

 

Her skal vi flytte rett etter termin så allerede nå har jeg startet med å pakke det vi ikke kommer til å trenge frem til vi er i nytt hus. Orker ikke å tenke engang på hvordan det blir med nyfødt i huset og visninger og alt på en og samme gang....

Kanskje jeg må ta inn på hotell et par uker..  Vet ikke helt hva mannen min syns om det da, for da er det jo han som må holde huset skinnende rent til visningene  :laugh:

 

Og jeg tror vi har landet på et navn til babyen; Hva syns dere om Emily? Fungerer det på norsk også syns dere, eller blir det litt teit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn peppa! Det funker på begge språk veit du Dette er mitt femte svangerskap, men jeg hadde en sa for noen år siden, så går alt bra nå vil jeg ha fire velskapte unger i løpet av april...har gått over tiden med alle tre så det er nok bare å holde ut men det kommer nok litt an på hva de finner i morgen....husker at jeg var gjennom samme styret med første....men denne turboen her er av ett heeeeeeelt annet kaliber hvis hun ligger i seteleie er det en ting som er sikkert og det er at rompa er hard som stein nå ligger jeg bare å venter på at hun skal roe seg slik at jeg kan få sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen idag, tok masse blodprøver på å finne årsaken til at vi ikke blir gravide. Huff sa legen da jeg svarte på hvor gammel jeg er, tørre ikke å,sitat jeg blir 34 om noen måneder. Noen andre som har blitt første gangs mødre i en moden alder. Ble jo nesten enda mer stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen idag, tok masse blodprøver på å finne årsaken til at vi ikke blir gravide. Huff sa legen da jeg svarte på hvor gammel jeg er, tørre ikke å,sitat jeg blir 34 om noen måneder. Noen andre som har blitt første gangs mødre i en moden alder. Ble jo nesten enda mer stressa.

Jeg er også 81-modell (regner med du er det pga av navnet) og fikk en datter i 2014 og venter ny nå i sommer. Jeg har aldri møtt noen fra helsevesenet som har kommentert alderen. Det blir jo mer og mer vanlig å være godt opp i 30 årene når man får barn. Det var en dårlig reaksjon fra en lege synes jeg! Kanskje en ide å bytte lege hvis h*n stresser deg??

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei til dere! Har tittet innom her innimellom, men lenge siden jeg har skrevet. Gleder meg masse sammen med dere ned nye spirer, dere som har termin rett rundt hjørnet, og krysser alt for dere som prøver!

 

Selv er jeg straks i uke33, tiden har virkelig flydd!! Venter en gutt i slutten av mai, og prøver å få ferdig jobb og skoleoppgaver nå i april, så jeg kan konsentrere meg om baby :)

 

Ønsker dere alle en riktig god påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo helt glemt å oppdatere her, vi var på OUL på mandag og fant ut at vi venter en liten guttebass denne gangen, vi var alle så sikker på jente så ble litt sjokkert når det kom frem en tydelig liten tissemann hehe.. Besteforeldrene i Flåm er bare SÅÅÅ happy å nå endelig få en sønnesønn etter 7 jenter i barnebarnflokken :P Spesielt moro var det å overbringe nyheten på bursdagen til svigefar som jubla og mente at det var på tide med en snoppebass som de sa ;)

 

I morgen så går turen til Oppdal og Besta med familie. Skal bli deilig å være noen dager på hytta med mamman, stefaren og lillebrodern min nå, ikke sett de siden jula. 

 

Snart gravide:

Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt 
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016    :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15

1.trimester
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt   :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

2.trimester:
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
FruMille:30 år,gift, ingen barn fra før, MA mai 14, termin ca 28 juni
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli
Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli 
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere. 

3 trimester:
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars. 
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14 
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des 
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende svar Øyne og minimusa. Det var/er en veldig hyggelig loege. Han skal jo hjelpe oss, veldig seriøs. Ble bare litt paff, er det ikke etter 35/40 man skal bekymre seg?

Blir 34 om tre måneder, så jeg er 34/35 når jeg får førstemann.

 

Ønsker dere en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilu81: Jeg er bare 2 år yngre enn deg og hver gang jeg nevnte til fastlegen at vi skulle starte prøvingen snart og at jeg følte meg "gammel", så fikk jeg klar beskjed om at det hadde jeg ingen grunn til å føle..! Tror legen din er litt utdatert, er veldig vanlig å være førstegangsfødende i 30-årene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Vi var på OUL idag og alt så fint ut med vesla :D Så nå er jeg veldig letta! Tenkte ikke på det før for noen dager siden at det faktisk er mulig at de finner noe galt.. Selvsagt er det jo andre ting som kan dukke opp, men det er en god start i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig fått bestilt meg time til gyn!!! Har 2 barn tross alvorlig sykdom som ung. Skulle egentlig ikke kunne få barn men fikk💜.

Nå ønsker vi nr.3 og jeg bli gal av venting. Har i tillegg mye vondt, smertefulle eggløsninger på dag 20 i syklus 29 d, veldig vondt over ei uke før. Smertefulle menstruasjon åg-lei!!! Dagen klage-PUST😠😠😃 Kjenner mensen er på vei tross den ikke er venta før lørdag. Skuffet😟 Men nyter og gleder meg over de to vi har.

Vet jeg kan få barn ( har jo to fantastiske💙💜)og håper jeg får litt hjelp til lengre lutealfase evt annen hjelp etter påsken😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bestilt meg time til gyn!!! Har 2 barn tross alvorlig sykdom som ung. Skulle egentlig ikke kunne få barn men fikk💜.

Nå ønsker vi nr.3 og jeg bli gal av venting. Har i tillegg mye vondt, smertefulle eggløsninger på dag 20 i syklus 29 d, veldig vondt over ei uke før. Smertefulle menstruasjon åg-lei!!! Dagen klage-PUST😠😠😃 Kjenner mensen er på vei tross den ikke er venta før lørdag. Skuffet😟 Men nyter og gleder meg over de to vi har.

Vet jeg kan få barn ( har jo to fantastiske💙💜)og håper jeg får litt hjelp til lengre lutealfase evt annen hjelp etter påsken😉

Måtte bare få ut litt frustrasjon😃😃 Har ingen å dele dette med akkurat nu.

Bedre nå og gleder meg med dere som er godt i gang. Gleder meg til graviditet-syns det er fantastisk ( tross litt slitsomt) 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, over tiden med alle mann tussemor. Ikke noe jeg unner noen! Det holdt å gå over tida med førstemann hehe. Håper nr 5 viser seg å være en luring :)

 

Lilu81: Noen leger har ikke filter for hva som kommer ut av munnen på dem. Man lurer litt på om de hoppet over "bedside manner" da de studerte til å bli leger. Jeg var 31 da jeg fikk førstemann, og 36 da jeg ble gravid med andremann, og jeg hørte ingen slike kommentarer. Eneste legen min sa nå var at siden jeg var over 36 så anbefalte hun meg å ta diverse tester grunnet økt risiko forbundet med alder. Men det var aldri noen "Huff så gammel du er". Hadde jeg fått høre det hadde jeg nok byttet lege. 

 

Så koselig å høre fra deg Siri! Tiden har virkelig flydd, ligger noen uker bak deg (uke 30 nå). Skal bli digg med sommerbaby! 

 

Ulvinne: Så bra at alt så bra ut med vesla!! Skuldrene kan senkes et par hakk :)

 

Krilor: Dette er det perfekte stedet å få ut litt frustrasjon på! Wow, du har fått 2 barn til tross for at det var umulig! Fantastisk!! Håper du får den hjelpen du trenger med å få nummer 3 :) 

 

Uææh, snakket med naboen igår og kom til å nevne at huseier skal selge huset som vi leier, så vi må flytte. Viser seg at de (naboen) er på utkikk etter et hus i nærheten og skulle da sjekke opp om de kanskje kjøper huset vi bor i nå slik at vi kan bli deres nye leietakere.. Eeehhh, nei takk.. De sender allerede misjonærer på døra vår til alle mulig tider og jeg kan jo bare tenke meg hvordan det hadde blitt om de i tillegg hadde hatt nøkkel inn hit  :hakeslepp:. Misjonærene hadde vel vekt oss med te og bibelhistorier på senga så kanskje det ikke hadde vært så galt allikevel  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for alle tilbakemeldinger om navnet. Bra at det funker på norsk også.. phew.. gamlingene blir glade da haha

 

Så får vi se om mannen min ombestemmer seg om 3 uker som han gjorde med det første navnet vi ble enige om  <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer 😊

 

Velkommen til nye og gratulerer med gode nyheter på OUL til dere som har vært på det 😊

 

Her flyyyyr dagene og nettene! Mye amming og bleieskifting, men også mye styr med hussalget.. Såret etter keisersnittet heles fint og magen er nesten borte 😊 Det er bare en helt rar følelse å ha blitt mamma <3 Lillegutt er 10 dager og jeg husker ikke helt hvordan det var uten ham i verden <3

 

Håper alle har det bra! Beklager at jeg ikke får til å skrive mer, men det ligger en meget sulten kar på brystet mitt 😉

 

Påskeklem fra meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bestilt meg time til gyn!!! Har 2 barn tross alvorlig sykdom som ung. Skulle egentlig ikke kunne få barn men fikk💜.

Nå ønsker vi nr.3 og jeg bli gal av venting. Har i tillegg mye vondt, smertefulle eggløsninger på dag 20 i syklus 29 d, veldig vondt over ei uke før. Smertefulle menstruasjon åg-lei!!! Dagen klage-PUST😠😠😃 Kjenner mensen er på vei tross den ikke er venta før lørdag. Skuffet😟 Men nyter og gleder meg over de to vi har.

Vet jeg kan få barn ( har jo to fantastiske💙💜)og håper jeg får litt hjelp til lengre lutealfase evt annen hjelp etter påsken😉

Krilor: Jeg slet også med for kort lutealfase. Kjøpte B-vitaminer på apoteket og det hjalp :) Kan jo være tilfeldig, men jeg fant det tipset på et forum og er kanskje verdt et forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har endelig fått bestilt meg time til gyn!!! Har 2 barn tross alvorlig sykdom som ung. Skulle egentlig ikke kunne få barn men fikk💜.

Nå ønsker vi nr.3 og jeg bli gal av venting. Har i tillegg mye vondt, smertefulle eggløsninger på dag 20 i syklus 29 d, veldig vondt over ei uke før. Smertefulle menstruasjon åg-lei!!! Dagen klage-PUST😠😠😃 Kjenner mensen er på vei tross den ikke er venta før lørdag. Skuffet😟 Men nyter og gleder meg over de to vi har.

Vet jeg kan få barn ( har jo to fantastiske💙💜)og håper jeg får litt hjelp til lengre lutealfase evt annen hjelp etter påsken😉

Krilor: Jeg slet også med for kort lutealfase. Kjøpte B-vitaminer på apoteket og det hjalp :) Kan jo være tilfeldig, men jeg fant det tipset på et forum og er kanskje verdt et forsøk? :)

Takk😃 Har lest det og tenkte prøve nå etter påska. Usikker på hvor jeg får tak i. Hører det er ikke noe alle apotek har. Noen som vet hvor man evt kan bestille?

Har ENORME mensensmerter nå ( og i går), eggløsning forrige onsdag, så 8dpo. venter mensen på lørdag og syns det er tidlig å få vondt nå, allerede i går 3 dager før. Eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte bvit på apotek. Har fått uvi, så reknar med det ikkje vert positiv test denne runden, skal visst ikkje vera lett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med guttebass i vente, Minnimusa - han vil nok få god opplæring i handyman-verden slik jeg husker du har beskrevet pappaen hans! :) Hvordan går det med deg - er formen grei? :)

Tussemor - tenker stadig på deg. Støtter opp om at 5'emann godt kan være en luring og komme litt tidligere når du er klar for det!

Bonanza og Unilon - hvordan går det med dere? Ikke lenge igjen for dere heller! :) Er det ikke snart på tide å pakke fødebag?

Synes det er koselig å se at det er mange på 2.trimester :) Helt uvirkelig at det er året siden jeg fikk positiv test og at minimennesket nå sover ved siden av meg. ♡ Verdens nydeligste, selvfølgelig! ;) Her går det fremover, siste fremskrittene her er gradvis overgang til fastere føde. Grøt har hun fått noen kvelder nå og har også smakt litt pære, banan og avokado. Sambo har gjort og gjør et ærlig forsøk på å bevare familiefreden i påsken.. veldig koselig at han lot pad bli hjemme i byen og at tlf surfes det lite med. :)

 

Sender en klem og en god tanke til dere alle, også dere jeg ikke har fått nevnt.. Tlf-surfing er ubarmhjertig sånn når man ikke har klisterhjerne. Håper dere har det fint i påska!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i overkant spennende!! Fikk en svaaaak positiv cb + i går 8dpo, ble positiv etter frist. Ikm er i dag, har hatt stabil syklus på 29 dager men sen eggløsning. Temp gjorde også et hopp i dag. Ligget på 36,4 før el, etter el 36,7 ca. I dag 36,97.

Har og har hatt kraftige mensensmerter siden onsdag, fjerde dagen i dag. Føles som mensen er rett rundt hjørnet men syns det er rart temp gikk opp ikke ned. Hadde 2 svakt positive cb + forrige mnd, mulig kjemisk.

Mulig kroppen driver hån med meg. Tørr ikke håpe noe og venter og går på do. Bruk å komme tidlig morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd masse på et par uker! Gratulerer så masse med gutten, Mrs-impatient! :D:hjerte: Og kjempegøy med små gutter og jenter i magen, Minnimusa og Ulvinne! :D:hjerte:

 

Her kom tr i dag, men er egentlig glad. Kroppen er 5 kg tyngre og i skikkelig bad shape etter graviditeten og påfølgende influensa og forkjølelse i vinter, så jeg trenger en måned med sykling før jeg er klar for et svangerskap. :)

 

Hvordan ligger du an i løypa, Vinterblomst? :hjerte:

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh så kos å høre fra deg mrs I!!!! Godt at alt går bra! Håper det roer seg rundt alt husgreiene 😉

 

Peppapig, det blir ingen nr 5 her 😉 da tror jeg at jeg blir dypt deprimert 😜 turboen nå er fjerde og siste 😉

 

Krilor, her er det bare å blåse ut! Det er derfor vi er her! Er det en ting som er sikkert er det at ventetid er noe av det verste som finnes....masse lykke til, håper det blir klaff snart 😉

 

Angående alder, kan legene bare klappe igjen! Jeg synes selv jeg begynner å bli gammel 37, men det er med fjerde og det er INGEN som har nevnt alder annet enn meg selv!!! Stå på (husker ikke nicket) håper du får en deilig positiv test snart!!!!

 

Her endte det med innleggelse for husmorferie på onsdag. Turboen ligger med hodet ned, men siden jeg var så ekstremt sliten, la de meg like godt inn 😛 det har vært ett deilig døgn, regner med å reise hjem i morgen og vente på action 😜 det er ganske rart å gå rundt her å se på disse små nyfødte å vite at om noen dager er det min tur å gjennomgå det "magiske smertehelvette" og plutselig ha en slik liten klump i armene mine igjen...det er virkelig med skrekkblandet fryd jeg begynner å ta inn over meg realitetene 😳 kjenner at jeg gleder meg til å bli kjent med turboen og til å få kroppen og energien tilbake!!!

 

Cayenne, hvordan står det til med deg?

 

Håper alle dere andre også har det bra! God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...