Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhhhhhh mrs I, gratulerer så ufattelig mye! Vel blåst tappre kvinne!!!! Gleder meg til å følge etter deg og bli ferdig nyt tiden, ingenting er som første gang man opplever å bli mamma/pappa både på godt og vondt

 

Krumelure, takk som spør...jeg har rett og slett vondt! Det gjør meg litt forbannet...men, men...alle maser om at jeg må ta det med ro osv, alle har rett, men det er bare sååååååå kjedelig. Fikk meg dog en liten støkk i går og i dag, har holdt hardt tempo de siste par dagene og i dag skulle jeg til byen på kosetur, det ville ikke hofta mi og det sa den tydelig i fra om...kom meg til bilen og hjem, så nå sitter jeg her da med beina høyt Lillegull er svært aktiv og virker til å vil ut, bare at livmora ikke helt er klar så nedpress smertene er periodevis uutholdelige hvordan gikk glukosebelastningen? Du må ikke slite deg helt ut nå! Oppgaven din finner du glatt igjen etter fødselen det har jeg kommet frem til, etter alle mine motbakker....heldigvis ligger alt klart til starte på masterprosjektet mitt når fødselen er over. Blir bare litt mere tungvint med en baby på armen.....

 

Nei, nå skal jeg ha meg en kaffe kopp. Snakkes damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et jublende HURRA for Mrs. Impatient og veslegutten!! Gratulerer så mye ❤️ :babysmokk:  Kos deg med nyfødt baby!!

 

Tussemor5: Du er vel nestemann ut? Vi venter i spenning  :)

 

 

Jeg var hos ernæringsfysiologen igår og hun bare ristet på hodet over at jeg ble sendt til henne. Viste seg at jeg lå 1 - hele ETT - desimalpunkt over grensen til å bli betraktet som svangerskapsdiabetes. Men siden de hadde satt grensen så hadde de nesten ikke noe valg... Og jeg forstår det, ett sted må jo grensen gå. Uansett så hadde vi en god samtale, jeg fikk svar på mine spørsmål hvertfall. Jeg må måle blodsukkeret 4 ganger om dagen (ved en sånn prikk i fingeren test) og så registrere hva jeg har spist og hva jeg ligger på. Hun sa at dersom verdiene så fine ut etter 2 uker med dette så gikk vi ned til å sjekke et par ganger i uka frem til fødselen. 

Håper du har mer flaks enn meg og at testen viser riktige tall for deg Krumelure :)

 

Jeg regner med å få hjem en lykkelig datter fra skolen idag. I min ørske i de tidlige morgentimer så klarte jeg å pakke kjeks i lunchbagen hennes istedenfor det hun egentlig skulle hatt med til en snack. Jau, jau - happy tirsdag til jenta hvertfall  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodsukkeret var helt fint, heldigvis! Tror nok det var sjokoladen jeg hadde spist i lunsjen den dagen jeg hadde sukker i urinen ;) Er jo godt å høre at det ikke er helt kritisk da, Peppa Pig! Hva er grensen satt til der borte? Her er det 7,8, fikk jeg høre. 

 

Skal nok ikke slite meg ut nei, Tussemor! Er jo bare bachelor og betydelig mindre arbeid enn en master. Veldig lyst til å bli ferdig så jeg er klar for å søke fast jobb etter permisjon. Nå begynner kanskje gubben på skole til høsten, så da er det min tur å dra lasset et par år :)

 

Håper du koser deg med den lille, Mrs. Impatient! Og husk, det er normalt å være totalt forvirra også ;)

 

Koselig å høre fra deg, Apex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg kjempe godt krumelur!!! Jeg hadde sååååå lyst til å være ferdig med intervjuene mine før fødsel, slik at jeg kunne fokusere kun på teori, oppgaveskriving og lillegull, men det var jo noen som satte kjepper i julene for meg, så da har jeg måttet legge det litt fra meg. Kjenner at jeg mistet litt piffen etter det, men nå har jeg jo fått fatt på forskningsfeltet og da MÅ jeg jo bare gjennomføre kan hende det var det beste for oppgaven også, men det får vi nå se etterhvert!!! Hva skal du skrive om på bachelor oppgaven din? Godt å høre at sukkernivået var greit....trodde grensa i Norge var på 8,0....ja,ja, ikke så mye betydning for min del nå

 

Pepapig, så bra at du fikk gode svar og gratulerer med vel overstått svigermor uke

 

Cayenne hvordan går det med deg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa 7,8 på legekontoret, men det er jo ikke langt unna 8.

 

Holder på med en lærerutdanning, så bacheloroppgaven er innenfor didaktikk. Jeg skriver om læringsmiljø og motivasjon, er ferdig med datainnsamling så det er egentlig bare skriving igjen. Får bare aldri kommet i gang, for det er alltid noe jeg må gjøre først. Nå er det retting av prøver, neste uke må jeg begynne på en annen eksamensinnlevering som skal inn uka etter påske. Men har hatt det travelt hele studiet, med 70-80 % jobb i tillegg til studier, så har forsåvidt mye tid nå  i forhold til hva jeg er vant til, siden jeg er delvis sykemeldt. Har trua på at det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De måler med mg/dL her borte så tallene er tydeligvis litt annerledes enn i Norge. Her er grensa på 92 mg/dL. Hva det er ifølge norsk måling aner jeg ikke. Jeg vil jo tro at det ligger rundt samme grense (men har ikke sjekket dette opp da)

 

Blæh, jeg har begynt å pakke for flyttingen.. Fy faen så mye dritt vi egentlig har liggende rundt omkring i huset. Skal bli godt å bli kvitt en del av det... Har enda god tid på oss, men vil bare få det meste unnagjort før babyen kommer. 

 

Høres da ut som du har ting under kontroll Krumelur, og du får nok tilbake piffen din Tussemor og ender opp med å gjennomføre hele greia! 

Vi heier på dere begge to helt til dere er i mål (med både babyer og oppgaver hehe) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så imponert over dere som skriver oppgaver og leverer varene selv med gravidhau eller ammetåke!! All ære til dere superkvinner! :)

Drittdag her, men er nok bare jeg som "eier" problemet og er drittkjerring.. Sambo synes jeg er veldig urimelig som ikke unner han guttetur hele palmehelga bare fordi jeg er "sliten" noe han ikke tror på siden jeg reiste alene på hytta med frøkna for et par uker siden.. for å si det sånn - jeg nøyer meg med ei overnatting fremover, det er slitsomt å være på lavstandardhytte i dagevis med baby.. men det går an..

Er for øyeblikket lei av å gå hjemme, være blakk og ved siden av alt det morsomme som ellers skjer i verden (iflg Facebook...) - og så får jeg så inderlig dårlig samvittighet når jeg ser på gromjenta som blir så glad bare for at jeg viser meg for henne.. jeg er jo egentlig heldig.. men nå sitter det litt langt inne å hente frem godfølelsen. Sender dere andre gode tanker, og satser på at siden jeg har det så kjipt går det bedre ellers i verden og med dere! Håper på fine positive tester snart og følger spent med på ruging! ♡ Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten skatt Mrs-I !!!!

 

Apex; høres ut som om jeg også ville vært en "drittkjerring" i den situasjonen, for jeg ville reagert akkurat som deg!

 

6+3 i dag, og jeg er drittlei av å engste meg! Mistet jo rett før 12 uker i januar, og ble gravid 2 mnd etterpå.. Var innstilt på at jeg kunne komme til å blø litt denne gangen, siden jeg har vært igjennom akkurat det samme tidligere, og blødde i neste svangerskap da, men da jeg fikk rosa på papiret torsdag og fredag i forrige uke, gikk jeg rett i kjelleren... Snakket med de på legekontoret, men fikk beskjed om at jeg måtte bare vente og se.. Og jeg tror nå jeg er gravid enda, det ble med litt rosa på papiret 4-5 ganger, og så var det stopp. Fikk ingen forholdsregler, men har unngått tunge løft og sengekos med mannen... :)

 

Så nå kunne jeg tenkt meg å hoppe over hele april, og gå rett til mai, slik at jeg kunne være over 12 uker på simsalabim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Apex, tror ikke det bare er deg som ville reagert slik! Skjønner godt at du blir lei! Det gjør jeg også! Selv om at jeg er privilegert med 3 gull som holder meg i ånde og nr 4 som snart popper ut....Jeg lever i ett smertehelvete om dagen som gjør meg tilnærmet invalid, jeg hater det så intenst, men så får jeg dårlig samvittighet siden jeg egentlig er veldig heldig som venter enda ett nurk...angående studier får jeg ikke gjort en dritt...skikkelig frustrerende, men,men....

 

Lykke, du skal se det går bra! Skjønner godt at du vil hoppe frem til over 12 uke 😉 men vet du, det er vel så mange bekymringer mot slutten 😞 jeg er nervevrak for tiden. Livredd for at noe skal gå galt før gullet er ute. Hang in there, denne gangen går det bra 😃

 

Nå er det natt på meg. God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjente at noen gram gikk av skuldra nå. Vi er midt oppe i da oppussing og skal legge ut huset mitt tilsalgs i mai. Jeg hadde i utgangspunktet sagt at jeg SKAL føde på Fredrikstad siden jeg da er rimelig sikker på KS etter hva de sa ved forrige fødsel. Så kan vi da flytte når ungen er ute. Men skulle vi få leid hus eller leilighet i løpet av sommeren og evt en kjøper som ønsker å overta før 1.oktober så hadde det vært greit å komme seg til Vestlandet. Har nå snakket med både jordmora her i kommunen og i Aurland og viser seg at det ikke er noe problem uansett om det er noen uker før KS å flytte og da bytte sykehus, i tillegg da slippe å dra til Bergen som de sa i begynnelsen, får da dratt til Voss. Kan si at jeg nå bare er veldig klar for å få solgt huset og flytte i stedet for engstelig for at jeg må være mye alene i sommer fordi typen må være på Vestlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får solgt raskt minimusa....skikkelig drygt å gå i uvisshet og alene når man er høygravid. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten gubben nå. 3 dagen jeg legger meg før ungene 😞 har fødsel smerter i eninga uten rier. Familien er heldig om de får middag i løpet av dagen, mer orker jeg ikke😖😞 gubben står på som en helt! Nei, får vel lade opp til å gjøre ingenting i morgen igjen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg ein klem Lykke! Håpar det går bra denne gongen!!!

 

Ein klem til Apex og, håpar det går seg til på heimebane snart.

 

Og gratulerer til Mrs I, så stas å ha han på utsida!!

 

Tussemor, no er det snart din tur

 

Vel blåst med svigermor Peppa, det er ikkje alltid så greitt..

 

Her går det i eitt for tida, prøver å testa etter el, men får ikkje opp positivt resultat, men får jo mens då har det vel vore el? Eller? Skulle etter kalkulatoren vera i dag....men ikkje teikn til det på test eller kropp. Erfaringar og/eller synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av meg sjølv, hadde blinkskudd på datoen og vips var eg heilt forvirra, stort smil på el-test i dag... Så då satsar vi på julepresang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Apex. Det skal ikke være lett... Jeg hadde nok gitt klar beskjed til mannen om at han fikk holde seg hjemme. 

Når det er sagt så måtte mannen min dra på jobbreise i en uke da datteren vår var rundt 6 uker gammel. Egentlig så var det ganske deilig å ha han borte fra huset. Det var egentlig litt mer ro over det hele. Vi fulgte helt og holdent vår egen rytme og jeg trengte ikke ta hensyn til andre enn min datter. Men dette er jo snart 6 år siden så det kan hende jeg tenker tilbake på hele greia med rosenrøde skylapper på hehe. Sender over en godklem og håper at dere finner ut av det. 

 

Haha Grøne. Godt at du fant ut av det! Krysser fingrene for at det blir en veldig gledelig jul i år!!

 

Håper du får solgt huset snart Minnimusa. Du skal se det ordner seg. Er ikke våren den beste tiden å selge på også? 

 
Skjønner godt at du er bekymret Lykke. Jeg håper at tiden går fort for deg, og at du kommer deg over til neste trimester uten flere blødninger. 
 
Ikke så mye egentlig som skjer her. Vi har innsett at våren har kommet (sånn bare for å gni det inn så er det meldt mellom 25 og 30 grader i helgen og hele neste uke :P ) Vi koser oss i sommerkjoler og flip flops og hadde vi hatt en grill så hadde vi garantert grillet noe. Deilig å se at kveldene blir lengre og at sommeren er på anmarsj. 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh peppapig, den varmen misunner jeg dere ikke! Her er det ca 5 varmegrader og jeg går i tynn capri og singlet og holder på å koke 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang det var 5 grader her fikk ungene skolefri haha.. Neida, ikke fullt så ille.

Men det er veldig ekstremvær her, kan gå fra sol fra blå himmel til tornado på null komma niks. Men heller det enn snø, jeg klarer ikke snø og kulde. Skal si meg enig da,Texas er temmelig varmt om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg virkelig ikke å gå høygravid i den varmen!!!! Sist jeg gikk høygravid var det noe varmere...ca 20-30 varmegrader. Det var så intenst ille at gubben knapt turte å være hjemme.... ungene var livredde for mora si

 

Mrs I, hvordan går det med dere?

 

Her er smertehelvette stigende. Nedpresset er til tider så intenst at jeg bare står og henger fordi jeg ikke klarer bevege meg. Riene lar dog vente på seg gubben ble så engstelig nå i kveld at han hadde seg en ringerunde for å forsikre seg om at vi har barnevakt når det braker løs jeg hadde planer om å få vasket gulv, men det får vente til i morgen tidlig....her er det kun horisontalen som gjelder til turboen roer seg....

 

Håper dere har det bra alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg joiner her😉 Er 79-modell og prøver på barn nr.3. Prøver temping og el-tester for første gang og funnet ut at eggløsning er veldig sen. Har syklus på 29 dager og el på dag 19/20. Hadde svake positive tester forrige mnd men tanta kom som planlagt😠 Håper denne mnd😃 Lagt inn flere aksjer og venter nå spent. Spennende å følge dere andre her😃

Noen som vet hvor man kjenner festesmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Her skjer det mye spennende på forumet :)

 

Beklager at jeg ikke er så aktiv her inne.. Jeg titter innom ofte, men det er gjerne på mobilen også føler jeg det er så styrete å skrive på den. Men nå satt jeg foran Mac'en så da tenkte jeg det var på tide med et innlegg ;)

 

Her går det fint, er fortsatt delvis sykmeldt pga lang pendlevei og tunge arbeidsoppgaver. Får fort feber og blir helt utslitt hvis jeg er aktiv for mange timer av gangen. Nå er det heldigvis påskeferie <3 Tiden flyr avgårde synes jeg, er 18+3 idag og skal på OUL imorgen. Har jo tittet litt på babyen på jobb med en kollega og det ser ut som det er ei lita prinsesse der inne <3 Men jeg er likevel spent på om de er enige på OUL imorgen ;)

 

Ellers går tida med videreutdanning (skal ha innlevering 8. mai, men er godt i gang,så det skal vel gå greit) og oppussing her hjemme. Med oppussing så mener jeg at jeg maler noen vegger. Mannen har fått ansvar for drenering og biloppstillingsplass ute, - det blir spennende, hehe.. Han får hjelp av en veldig handy stefar da - heldigvis! Orker ikke tanken på å pusse opp etter at vesla er ute, så har absolutt motivasjon til å bli ferdig før sommeren :D

 

Krilor: Jeg hadde festesmerter i 3 sekunder, føltes ut som et skikkelig stikk i livmora. Jeg skvatt litt for jeg lå på senga og leste og sa høyt "AU". Det var 5-7 dpo. 5 dager senere hadde jeg sterk positiv test og hu sitter enda inni hulen sin ;) Lykke til!!

 

Klem og babystøv til alle som vil ha <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen krilor! Jeg kan ikke huske å ha hatt festesmerter, men har blødd pittelitt 😉 masse lykke til!

Kjekt å høre fra deg igjen ulvinne!

Her er det action. Var på kontroll i dag og turboen er ikke lenger festet, og jm var ekstremt usikker på leie, så i morgen bærer det inn på poliklinikken og ul osv...i tillegg vil jm ha meg innlagt på avlastning fordi jeg er så sliten....Så vi får se hva som skjer. Rolig skal det vist ikke være 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...