Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å lykkelig, så vanskelig alt ble :( Håper det ordner seg snart, at barnehagen skjønner at de bør flytte litt på personalet. Ikke så greit å bytte bhg akkurat, de har jo venner der også. Har du ferie enda siden du kan ha dem hjemme?

 

Tussemor: hva sier testen? Er så spent, så spent!

 

Idag begynner min fruktbare periode. Satser på mer enn én runde denne pp.

 

Vel, opp og hopp, rydde og pakke siste rest før to uker i solfylte Spania ;) Har tenkt å komme hjem med baby i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråte orgie i går kveld, negativ test i dag. Åsså ble jeg skikkelig kvalm og dårlig etter frokost :-) håper uansett tanta holder seg borte til vi kommer hjem...sukk...nå er jeg kun lei...:( men der er jo alltid håp i hengende snøre så lenge kreket ikke dukker opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for gode nyheter for deg tussemor! Helt klart sammenheng mellom håp og fravær av uønsket tante:)

 

ønsker alle andre her som venter på IKM flunkende streker på testen, og de som bærer spirer en herlig søndag.

 

...ja og selvsagt til dere som er midt i humpinga, he he..

 

Nå er det snart innhugg i eplepai, dette er en god dag der kvalmen skal døyves med alt som er usunt og hører lørdagen til!

Endret av En til, please.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, så leit, men håpet er ikke ute ennå! :)

 

Bumblebee, hump masse frem over, så skal du se den sitter! ;)

 

Lykkelig3, håper ting ordner seg for dere etterhvert, virker ikke så greit det der! :mellow:

 

Jeg er i dag 4 dpo, og ikke utolmodig, hmmm, rart, men godt også! Den merkelige brune utfloden varte i to dager, men er borte no, så aner ikke hva det var, men men! No skal jeg sitte å scrappe noen timer og så lage noe god mat til lørdagskvelden! :)

God helg videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig_3 - Utrolig vanskelig situasjon! Det beste vil jo være om onkelen flytter avdeling ja, kan ikke forstå at han vil jobbe der når han ser hva dette gjør med familien.. Bra du ser lyst på ting. 3 friske barn og en mann du elsker, ikke verst bare det;) Håper resten snart ordner seg for dere!

 

Tussemor - vil ligger veldig likt, venter IKM i morgen etter beregningene, men med kjemisk i august er jeg litt usikker, har ihvertfall alltid vært svært punktlig, og EL test viste positiv på antatt dag. Har tatt 3 g-tester de siste dagene, litt vel utålmodig.. men bare negativt.. Har i tillegg hatt mens smerter /murringer siden i går, så har brukt bind i 2 dager, men fortsatt ingen ting.. blir litt tullete av dette.. Gir ikke opp før TR kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for forståelsen :) Nei, det er ikke greit å bare bytte barnehage. Det har vært livet til ungene i mange år nå, og de har massevis av venner der... Vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Føler at jeg sitter litt på gjerdet og avventer handling fra barnehagen her... Var i vikariat da jeg ble gravid med minstemann, og foreldrepermisjon gikk ut i sommer. Derfor har jeg ikke noen fast jobb å gå tilbake til. Vi bestemte oss for å ha fri sammen i sommer, og reise og kose oss som familie. Hvem vet når muligheten til å ha så mye fri sammen melder seg igjen? :) Har nå begynt å søke jobber, utenfor helsevesenet, men stresser ikke etter dette med barnehagen!!!

En god søndag ønskes alle! Prøvere, med eller uten bind ;) OG de som våknet utmattet, med kvalme og liten kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til alle dere testere :) Krysser fingrene! Jeg misunner dere jenter, som har en noenlunde stabil syklus!!! Min er helt ute å kjører, kan gå månedsvis uten mens - og det er irriterende det!!!! Lurer på om det har med stoffskifte å gjøre, men siden jeg har gått på medisiner i hundre år - så burde det jo ikke ha noe å si.. Så her i gården blir det bare en test i ny og ne tenker jeg. Prøver å la være å stresse, men merker at jeg være gravid Nå!!

 

En til, please - har du oppskrift på eplepai?

 

Og lykkelig, jeg håper det ordner seg for dere. Som alltid - tiden hjelper. Og uansett utfall - unger er flinke til å tilpasse seg forandringer. Forandringer kan også være en fordel på den måten at det er en utfordring til å bli kjent med noe nytt og noen nye mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅh, kaos i hodet her.... Min healende ektemann har begynt Å insistere pÅ at jeg drikker et stort glass melk til frokosten hver morgen. Det har han bare lov til Å gjøre nÅr jeg er gravid, og ikm er ikke før i morra eller tirsdag.... Jeg liker IKKE melk, sÅ han vet at dette gjør meg ko-ko. Spesielt siden jeg forsøker Å ikke kjenne etter symptomer eller innbilde meg ting:-(

 

Tror jeg skal trøstebake for Å holde hodet opptatt med noe, sÅ slipper jeg Å tenke teste-ikke teste..... sukk!

 

Flere som blir litt ko-ko av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det positiv el-test her. Noen dager senere enn mine forrige 4 pp. Driver fortsatt å leter etter stabil syklus etter 15 år på pilla...

 

Hadde tenkt å kjøre hostesaft, men glemte det. Har hatt en sykt slitsom uke. Har vært barnevakt for min 20 mnd gamle niese siden forrige lørdag. Har delt ansvaret med min mor, men hun har vært på sykehus, og kan nå ikke løfte eller bøye seg framover, så hovedtyngden har vært på meg. Jeg har ingen barn fra før, så dette var en ny erfaring! Samtidig har jeg jobbet 100%, noe jeg heller ikke har gjort før...

 

Litt ambivalent i forhold til prøving, nå. Vet at jeg må sykemeldes så fort jeg blir gravid. Jeg bruker Ritalin min ADHD, og det bør man ikke ta mens man er gravid. Ikke påvist skade før senere i svangerskap, så kan bruke dem fram til positiv test. Men jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt. Har akkurat begynt i et vikariat. Og er så teit om jeg blir gravid, sykemeldt og så,mister fort. Da har jeg også mista jobben. For de setter jo ikke inn en vikar for vikaren; en ny person vil jo få mitt vikariat.

 

Men samtidig har jeg jo ikke så mye tid å kaste bort. Dette er min 5. pp, så jeg blir ikke lett gravid. Sammen med alderen gjør dette at jeg ikke har råd til å vente, heller. Føler det er greit om det ikke klaffer denne mnd, men kan liksom ikke la være prøve heller. Så la inn aksjer i morges, og får ta en runde i kveld eller i morgen kveld.

 

Litt irriterende å ha denne følelsen...

 

Skriver fra mobil, så vanskelig å holde styr på innlegg fra andre. Jeg sier ofte at bare jeg får flyttet, så skal jeg skrive på data, og da skal jeg ikke være så ego lenger. Dette mener jeg virkelig! MÅ få flytta snart... Er kanskje ikke så rart jeg ikke blir gravid med alt det stresset jeg har hatt rundt meg de siste mnd! Og med ADHD går iallfall jeg rundt og er konstant mer eller mindre stressa. Men har begynt på yoga nå, og håper at det vil hjelpe litt. Har gjort det før, iallfall!

 

Klem til dere alle fra meg. Takk for at det går an å bare være litt ego, også! Jeg setter pris på dere, virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elibjo: Det er lov å være litt ego her inne. Det føler i alle fall jeg! Selv om jeg ikke kommenterer alle sine innlegg (innser at jeg er dårlig der) leser jeg alt sammen med stor interesse, og følger virkelig med dere alle.

Men er ikke det litt godt, da, at vi kan bruke dette forumet som luftehull i en veldig emosjonell periode og prosess? å prøve er ikke for pyser, spør du meg og min erfaring er at uansett hvor mye menn ønsker seg barn og lengter etter dem, er ikke denne prosessen helt den samme for dem. Min bedre halvdel jobber jo intensivt med å hjelpe andre å bli gravide nå, så det blir mye snakk om prøving, eggløsninger, diverse problemer og syklus og jeg vet ikke hva. Likevel føler jeg ikke for å dele alle mine "er denne kvalmen gravidkvalme?"-tanker med ham. Det blir liksom litt for mye og litt for nært hvis det ikke funker. Hvis mensen dukker opp, er det liksom nok å takle i seg selv.

Så la oss alle være litt ego innimellom. Jeg synes i alle fall det er trøst og oppmuntring i å lese hva dere går igjennom, for da føler jeg meg mindre gal selv også... Love ya, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig_3..håper det kommer til en god løsning både med barnehage og framtidig jobb. Ikke lett den prosessen å skulle ta så viktige valg, men ønsker deg det beste uansett hva utkommet blir.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, bokormamma: Et stort glass melk? Er det noe som anbefales som jeg har gått glipp av:) Og kjenner mes Så godt igjen i teste-ikke teste dilemmaet. For min del så resulterte det i fullstendig testemani, he he...

 

Elibjo..vil bare si at jeg føler med deg i ambivalensen. Har virkelig kjent på den selv, selv om jeg på alle måter ønsket graviditeten velkommen. Er selv akkurat begynt i ny jobb, og føler meg neg nesten som om jeg spiller med urene hensikter. Selv om jeg jo vet at det er helt tullete å tenke sånn!

 

øYENønskerLITEN, håper du får noen etterlengtede flotte streker på testene dine,vet ikke helt hvordan det må være å leve med ustabile sykluser, men kan forstille meg frustrasjonen ja. Apropo eplepai...tar det helt på slumpen...masse skrellede epler i bunn med sukker og kanel, så en smuldregeig over(mel,sukker og masse godt meierismør), i ovnen i 180 grader i ca en halv time. Serveres lun med med vaniljeis. Nam.

 

Sidney, IKM i dag...hvordan går det? Spennende:)

 

Tussemor, når har du IKM? Håper du har noen bedre dager nå. Sender en god klem uansett!

 

Og najaden, hvordan står det til?Hvordan er formen?

 

Håper alle får en kjempefin uke med masse medgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig et innlegg En til, please! Flinke du som kommenterer så masse!

 

Det med melka er bare fordi han tror at jeg er gravid og vet at jeg har lavt kalsiuminntak. Så når han tror det er noe på gang, blir han DEN melkenazien, tvinger i meg frukt og folat og omega3:-S Fint med omtanke, men jeg kunne godt tenke meg å faktisk være gravid før han begynner slik. Nå har jeg vært kvalm av og på de siste dagene, men avfeier det så lenge jeg kan....Hadde jo vært fint å gi ham en blå strek i 40årsdagsgave da....*håpe-håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk besøk av tanta i dag.. Kjedelig! Men siden jeg hadde en kjemisk på forrige runde er det vel greit å få vite at alt er som det skal. Jeg er optimistisk og veldig klar for pp 5;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig et innlegg En til, please! Flinke du som kommenterer så masse! Det med melka er bare fordi han tror at jeg er gravid og vet at jeg har lavt kalsiuminntak. Så når han tror det er noe på gang, blir han DEN melkenazien, tvinger i meg frukt og folat og omega3:-S Fint med omtanke, men jeg kunne godt tenke meg å faktisk være gravid før han begynner slik. Nå har jeg vært kvalm av og på de siste dagene, men avfeier det så lenge jeg kan....Hadde jo vært fint å gi ham en blå strek i 40årsdagsgave da....*håpe-håpe*

Hadde min mann tvunget meg til å drikke melk når jeg har vært gravid, hadde jeg tuppa han der det gjør vondest! Jeg liker melk OK til vanlig, men når jeg er gravid, blir jeg skikkelig kvalm av det - de to eneste gangene jeg har spydd i dette svangerskapet, har vært pga melk... Spiser ost i stedet, jeg :).

Men søtt at han vil passe på deg og det som forhåpentligvis blir en liten en.

 

Jeg har det fint - kvalm og ømme pupper til tross. Hadde en liten blødning i går igjen, men det kom nok av at jeg og mannen kosa oss litt på morningen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, najaden, jeg er helt med deg der! Jeg er ikke glad i melk i utgangspunktet, så jeg holder meg også til ost, men jordmor har mast så innmari om den melka de forrige svangerskapene, så jeg får bare kapitulere.

 

Har funnet et godt tricks nå da: Sitter ved siden av ettåringen ved frokostbordet og når han oppdager at mor har fått et stort glass med sjokomelk (det er nemlig kompromisset, at jeg får ha sjokopulver i) får jeg god hjelp til å tømme glasset:-D Finke gutten tikl mamma'n sin!

 

Huff, kvalm og uggen... spørs om jeg får kjøpe en test når jeg skal ut og handle i morra..... Men før den tid skal jeg booke healingtimer for en bunch kvinner som vil bli gravide, innghente medisinske historier fra dem og logge sykluser og healingtimer. Merkelig jobb når man selv prøver, gitt! Ha en strålende vakker mandag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmer, gjør godt. Tantekreket holder seg foreløpig på behørig avstand og glad er jeg for det, men jeg kjenner på en skikkelih sterk sorg over at det skal være så vanskelig å få denne babyen. Jeg er tom begynt å vurdere adopsjon :P ble dårlig i magen i går,men ser ut til at det går seg til. Håper dere har det bra alle sammen. Skal skrive mye til helgen når vi kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussemor: bra kreket holder seg borte, forhåpentlig vis leeeenge borte :) ikke enkelt om det tar lang tid før det klaffer nei. med førdtemann tok det 5 mnd og da hadde jeg gitt opp og skulle til å begynne på pillen igjenn, men kom ikke så langt.. 5 mnd er kansje ikke så lenge, men følelsene er de samme.

 

jeg ble ganske dårlig i magen denne gang i begynnelsen da jeg ble gravid ;)

 

 

krysser fingre og tær og alt som er, sender masse babystøv til alle som driver og prøver og venter på ikm. tvi tvi. vil se dere på 1 trimester snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jaggu ikke mye baby her når jentungen skal ligge i midten og mannen sovner før hodet treffer puta :( Kjenner jeg er LETTERE IRRITERT nå, siden el sannsynligvis er i morgen. Blæh!

 

Skal få logget meg på vanlig internett i morgen, blir dyrt med mobilt nett fra Spania. Måtte bare lufte litt aggresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda bumblebee...ikke mye sengekos her heller :P men dayaen er mye viktigerr...åsså er jeg livredd for å trigge fram tanta før vi skal hjem. Sitter å venter på frisørtime nå....er så spent at hutte meg tu. Har aldri gått til frisør i utlandet før...blir litt spennende også :P ønsker dere alle en god dag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i neste pp Sidney! Dette blir lykkemåneden skal du se:)

 

Og Bumblebee...håper dere snart får til en skikkelig fruktbar omgang i kveld med el og alt mulig...(kremt, litt uvant å ønske andre god sex, men du skjønner sikkert min gode intensjon, he he...) Skal vite at jeg heier på deg! Og virkelig på deg også Tussemor, nå syns jeg turen skal komme til deg... sporenstreks!

 

Og, he he...klarer ikke å drikke melk nå uten å tenke på stakkars Bokormmamma. Har du testet forresten? Nysgjerrig, vettu:)

 

Godt å høre at det står bra til. Najaden! Har du forresten vært til kontroll hos legen? Slike for oss som vil være over 38 når barnet er født? vet ikke helt hvordan jeg skal forberede meg til en slik undersøkelse. Skal til min første undersøkelse hos legen neste mandag, og da blir vel kontrollen bestilt tenker jeg.

 

Ellers, urk, sykemeldt i dag. Vet neimen ikke om det er svangerskapskvalme eller reel sykdom. Fryser og svetter om hverandre, vondt i hodet(au), og kvalm. Men du verden hvordan det hjelper å bare sitte helt i ro og spise skive etter skive med nugatti. Helt imot mine intensjoner for dette svangerskapet, men griper desperat alt som hjelper. Har bestemt meg for å gjøre det godt igjen i 2 tri. Savner intens overskuddet og treningsøktene mine. Huff, beklager sytingen over bagateller, dere...av og til må det bare ut, sorry.

 

Sier som 79kvinne...babystøv i menger til alle prøvere her inne på verdens koseligste tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Bumblebeee og tussemor5: Kjenner til den problemstillinga! Å lage nummer tre gikk greit, for nummer to var et murmeldyr som sov godt i sin egen seng.. Men nÅ som vi prosjekterer nummer fire og har en liten ettÅring som bare sover skikkelig hvis han kjenner at noen er i nærheten, har vi fÅtt testet bÅde tÅlmodighet og kreativitet. "Se pÅ barne-tv, dere, mens mummy hjeloper daddy litt med noe pÅ badet..." og slike lure unnskyldninger. Djiisess!

 

Har ikke turt Å teste enda, men nÅ ligger symptomene tjukt utapÅ meg, sÅ jeg mÅ vel bare krype til korset(apoteket). Bor pÅ sÅ lite et sted at hvis ike mor skal fÅ vite at jeg har handlet test allerede før jeg er kommet hjem, mÅ jeg reise til nabobygda:-S Men er sÅ redd for at den skal være negativ ogsÅ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag i paradis...sukk...tanta holder seg hjemme,mens jeg venter og venter. Har periodevis sterke til moderate smerter i begge eggstokkene og litt i området rundt livmoren.. sukk...kan ikke noe for at håpet mitt stiger...jeg er også mye kvalm, men bare moderat...og spesielt på kveldene...dette har tatt seg opp den. Siste uka. Det var noen her som nevnte at man blir koko av hele greia.. for meg er det bare forbokstaven :P ha en strålende dag damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...