Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt Levaxin i mange år nå, men har ikke så mye peiling på referanseverdier. MEN, det jeg har lært er at det er lurt å følge litt opp selv.. Som du sier så er det ikke mange leger som har god kompetanse på området. Så jeg burde nok vært flinkere selv. Det som er viktig når du tar Levaxin er å unngå kalsium (melk osv) og tilskudd av jern i et par timer etter daglig dose. Pga det hemmer virkestoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God dag, ladys! Da er jeg tilbake fra varmere strøk, og hadde første dag i ny jobb i går. Syns det var usigelig deilig å være hjemme igjen, følte meg dårligere i varmen enn jeg hadde trodd på forhånd. Kvalmen er lettere å holde i sjakk i vante omgivelser, urk..

 

Velkommen til forumet dere nye, skal bli kjekt å følge dere:)

 

Og hvis noen kan sende sprudlende energi vestover mottar jeg med takknemlighet. Takker og bukker på forhånd, strammer meg opp, setter på smilet og drar på møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en til, please - har det på samme måten - kvalm og trøtt og totalt energiløs. Har bare lyst å gå hjem og soooove. Men er på jobb, smiler og jobber. Nå teller jeg ned minuttene til kantina åpner, er så kvalm og sulten at jeg er i ferd med å tilte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med gode ønsker til alle prøverne - gamle som nye!

 

Her går alt bare bra - er 7+0 i dag, og har ikke blødd på halvannen uke :-) Måtte, for sikkerhets skyld - ta en g-test her om dagen. På tross av at jeg er trøtt og småuggen hele tiden, klarer jeg liksom ikke helt å tro at jeg faktisk er gravid :D. Tok en CB+ - og +streken kom opp nesten før jeg fikk tisset på pinnen ;).

 

Jeg drysser dermed litt ********babystøv******* til alle som vil ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hører vel egentlig ikke til her inne, siden vi liksom ikke prøver enda... Men jeg er veldig klar for nr 2.. Men har litt lyst til å "henge" litt her inne hvis det er greit? :) Vi har en sønn fra før som fyller 4 år nå i vinter, men på grunn av div sykdom hos meg har vi ikke hatt muligheten til å tenke på nr 2 før nå. Og jeg begynner å føle på at det virkelig er på tide at gullgutten får søsken.. Og jeg er ekstremt babysyk ;) Har begynt å snakke om å prøve og mannen har sagt at at det e fornuftig å vente til mai så da blir termin tidlig på året... Men det er så lenge til.. Og jeg er redd det kan ta tid før vi blir gravid. Tok litt tid med nr 1 og har hatt 1 ma og 1 sa..

 

Så dette er meg! Lykke til til alle dere som prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Mia og gullgutten! Jeg skal vel strengt tatt ikke henge her lenger, jeg heller, da jeg ikke er prøver lengre - men denne gjengen er så hyggelig at det er vanskelig å la være :D.

 

Dersom dere vil ha et barn til, ville jeg ikke sett på kalenderen, men bare "kjørt på". Man vet aldri hvor lenge det tar før spira sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med gode ønsker til alle prøverne - gamle som nye! Her går alt bare bra - er 7+0 i dag, og har ikke blødd på halvannen uke :-) Måtte, for sikkerhets skyld - ta en g-test her om dagen. På tross av at jeg er trøtt og småuggen hele tiden, klarer jeg liksom ikke helt å tro at jeg faktisk er gravid :D. Tok en CB+ - og +streken kom opp nesten før jeg fikk tisset på pinnen ;). Jeg drysser dermed litt ********babystøv******* til alle som vil ha det!

Jeg LIKER!!! Så fantastisk koselig å høre at det går bra med deg og huleboeren! Her er 5 pp i gang! Og gubben storkoser seg ;) Håper spiren snart sitter her også... Har gitt meg selv ut desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, det var den trimmen for idag. måtte ut å fange løpske hester i uværet. det var ikke enkelt gitt. brukte over 30 minutter for å få tak i de. lett i mørkret og regnet, hehe. bra de ikke er så store ;) shettiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, tsh verdien med meg skal være under 2, vet ikke om det gjelder bare meg siden jeg er opperert for struma, men jeg forstod det som om at det gjaldt de som ville bli gravid! Siste prøven min var no 0,98 og det var vist superbra verdi, så tror nok jeg ville påpekt dette for legen om jeg var deg, for de sa jo til meg at verdien var normal hos meg både når jeg hadde tsh på 4,5 og 8,4 og det er jo absolutt ikke bra! Så det er virkelig ikke alle leger som har greie på det her!

 

Ellers velkommen til nye, hyggelig med tilskudd her inne!

 

Fint det går bra med rugerene! :)

 

Tussemor, jeg er misunnelig, vil også ha sol og varme! :) håper det er en spire hos deg som klorer seg fast no!

 

Her er el i dag, så det blir vel kos i dag, men vi har klart å slutte å stresse no, gidder ikke tenke på det lenger, og det er litt derfor jeg har holdt meg litt unna bim, har litt behov for å roe ned hodet, og det har funket denne gangen! :huh::) vi har roet helt ned og tenker at det skjer når det skjer, plager meg ikke overhodet lenger å se gravide heller, så sånn er stoda her! Deilig! Vi har faktisk nesten heilt sluttet å snakke om å bli gravid og sånn, og det er også deilig!

 

Lykke til videre til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime: legen ringte meg opp igjen og innrømmet at verdiene kanskje var litt høye. At jeg som bruker levaxin og som prøvde å bli gravid burde hatt en tsh på under 1. Ser ikke bort i fra at dette kan ha spilt inn de to gangene jeg mistet 4+3...litt ergerlig at man skal være nødt til å "diagnostisere" seg selv. Fikk økt levaxin til 0,75, men det tar jo fra uker til måneder før det stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, det var den trimmen for idag. måtte ut å fange løpske hester i uværet. det var ikke enkelt gitt. brukte over 30 minutter for å få tak i de. lett i mørkret og regnet, hehe. bra de ikke er så store ;) shettiser.

Ingen sympati! ;) Har ønsket meg to shettiser til ungene i mange år, men ikke klart å gjennomføre det enda... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee - så irriterende at legen ikke fant det ut av seg selv! Håper at verdiene kommer kjapt ned på det nivået de bør være!

 

Tussemor - hvordan går det? Har du brendt av g-testen ennå?

 

Rime - happy humping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag, damer!

 

Er akkurat ferdig i stallen for dagen, har fått eldstejenta på skolen, mannen ut på jobb (healingstudien på kvinner som vil bli gravide er i full gang) og skal akkurat til å produsere dagens kaffe latte mens gutta boys sniffer rundt kjøkkenets kriker og kroker etter kjeks. -Utrolig hvordan brødrene trøbbel klarer å samarbeide når de er sikker på at det er sukker i sikte;-)

 

Er det flere som må jobbe med tålmodigheten for ikke å teste? Tr skal liksom komme om fem dager, og før har jeg alltid gått over med god margin før jeghar orket å teste, men denne gangen.... Sukk, en skulle tro mammahjertet var fullt med tre friske, energiske rakkere, men neida.... Og nå fyller husbonden førti neste uke, to dager etter at jeg skal forvente tr... Så da spørs det om jeg orker å vente?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

puh, det var den trimmen for idag. måtte ut å fange løpske hester i uværet. det var ikke enkelt gitt. brukte over 30 minutter for å få tak i de. lett i mørkret og regnet, hehe. bra de ikke er så store ;) shettiser.
Ingen sympati! ;) Har ønsket meg to shettiser til ungene i mange år, men ikke klart å gjennomføre det enda... :)

 

hehe, de er så herlige så ;) synd jeg ikke kan holde på med de, er så allergisk. gutten har fått smaken på ridningen da :) tåler de enda han :) bare kom å ri det ;) samboern hadde en, men ble så ensomt til henne at han var å fikk i en til som selskap. mange fine på finn.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, det var den trimmen for idag. måtte ut å fange løpske hester i uværet. det var ikke enkelt gitt. brukte over 30 minutter for å få tak i de. lett i mørkret og regnet, hehe. bra de ikke er så store ;) shettiser.
Ingen sympati! ;) Har ønsket meg to shettiser til ungene i mange år, men ikke klart å gjennomføre det enda... :)
hehe, de er så herlige så ;) synd jeg ikke kan holde på med de, er så allergisk. gutten har fått smaken på ridningen da :) tåler de enda han :) bare kom å ri det ;) samboern hadde en, men ble så ensomt til henne at han var å fikk i en til som selskap. mange fine på finn.no ;)

Ikke vanskelig å finne hverken på finn.no eller i nærmiljøet der vi bor :) Det som derimot er vanskelig, er å finne nok tid i hverdagen til å ta vare på dem i tillegg til alt det andre som kreves :) Men en dag.... Dumt du er allergisk! Har alltid elsket hest og stall, som terapi!!! Blir rolig og glad av å holde på med hest!!! :) Mange fine turer ut i naturen! Lykke til med rømlingene dine! Synd du ikke kan legge ut bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen ligger godt forankret i toalettmappa mens jeg nyter sol , god mat og litt god drikke :-p livet er herlig. Testen vurderes avsvidd daglig, meeeeen skal prøve å vente til 8 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh, det var den trimmen for idag. måtte ut å fange løpske hester i uværet. det var ikke enkelt gitt. brukte over 30 minutter for å få tak i de. lett i mørkret og regnet, hehe. bra de ikke er så store ;) shettiser.
Ingen sympati! ;) Har ønsket meg to shettiser til ungene i mange år, men ikke klart å gjennomføre det enda... :)
hehe, de er så herlige så ;) synd jeg ikke kan holde på med de, er så allergisk. gutten har fått smaken på ridningen da :) tåler de enda han :) bare kom å ri det ;) samboern hadde en, men ble så ensomt til henne at han var å fikk i en til som selskap. mange fine på finn.no ;)
Ikke vanskelig å finne hverken på finn.no eller i nærmiljøet der vi bor :) Det som derimot er vanskelig, er å finne nok tid i hverdagen til å ta vare på dem i tillegg til alt det andre som kreves :) Men en dag.... Dumt du er allergisk! Har alltid elsket hest og stall, som terapi!!! Blir rolig og glad av å holde på med hest!!! :) Mange fine turer ut i naturen! Lykke til med rømlingene dine! Synd du ikke kan legge ut bilde!

 

nabojenta her som holder på med dem. elsker hester jeg også. ridde mye da jeg var yngre( og ble dårlig). allgergi elr ikke, hester er herlige ;) de krever sitt ja.

fikk tak i de og gubben satte opp eit gjerde innmed husveggen i ly for uværet. de står nå der enda ;) kan prøve å legge ut bilde av de som profilbilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, åhh, kjenner meg så utrolig godt igjen, er utrolig, trist og irriterendes at ikke legene kan finne ut av disse tingene for oss istedet for at vi må gjøre det selv, men en liten trøst, det stabiliserte seg fort hos meg! Lykke til i alle fall! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag igjen til testing. Jeg er så spent at jeg ikke vet hvor jeg skal ta veien...håper bare tanta holder seg laaaangt vekk....

 

spennendeeeee. krysser fingre og tær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, spennende, håper det går veien.

 

Her er ting litt, merkelig, kjenner ikke igjen kroppen min, etter jeg begynnte på levaxin i april så er det nesten som om jeg er 15 igjenn, og man oppdager nye ting med kroppen sin, forvirrende og litt frustrerende. Vet ikke lenger hva som er normalt eller ikke! :mellow: Hadde eggløsning på tirsdag og i går og i dag har jeg hatt litt brunlig utflod, har aldri hatt det før, så vet liksom ikke om dette er vanlig eller hva? Lurer på å gå til en gynokolog for å få litt svar, vet dokker om brunlig utflod er normalt etter eggløsning?

 

Egoinnlegg dette, men jeg ønsker alle lykke til fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime, man blir litt ego av denne prosessen! Det er helt naturlig, når man er så innstilt på sin egen kropp og syklus, tegn og symptomer.

 

Har dessverre ingen erfaring å dele ang brunlig utflod, men håper det er et "godt" tegn og ikke det motsatte.

 

God helg, vakre damer! Her har vi nettopp vært ute og handla masse kjeks og snop og tekjelen er i gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rime! (mfl.selvsagt...:))

Har ikke opplevd blødning, fersk eller gammel, i forbindelse med eggløsning... ? Kunne det vært en liten festeblødning fex?

Her prøves det virkelig for nummer 4 i disse dager! Håper å komme i mål denne pp. Dårlig statistikk for oss dette ;) Men gubben smiler og er lykkelig, så kanskje jeg kan unne han en eller to pp til også ... :)

Pizza'n er i ovnen (alltid hjemmelaget pizza til helga!) ungene vrimler lykkelig rundt på gulvet etter enda en uke uten barnehage... (Orker fremdeles ikke levere dem pga familieproblemer og ansettelse av NæR familie i avd.) Faktisk dyrt å være støttemedlem i barnehage... 3 100% plasser + mat. Tenk på hvor mye gøy vi kunne hatt for de pengene da!!!

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ennå ikke levert dem i barnehagen? Har du vurdert å bytte barnehage? Ja, det er mye penger! Lykke til uansett! Ikke lett!

God morgen Sidney!

Oppe med minstemann som er en liten morgenfugl...

Har faktisk vurdert å bytte barnehage. Men det er ikke lett å finne 3 100% plasser når barnehageåret har startet. Jeg vet om et sted hvor det ikke er sprengfullt, men det er selvsagt flere årsaker til det... gammelt slitt lite hus, bare en avd. med alle i etc. Lite fristende det også. Håper at barnehagen etterhvert forstår litt, og at de i det minste flytter "onkel" til å jobbe i en annen avd. i barnehagen. Synes det er vondt, og preger livet våres veldig! Har mistet den siste rest med kontakt med min far pga dette, og krangler også med mannen om det. Han vil nå flytte langt vekk fra alt sammen... Vi prøver på nr. 4, men han har faktisk sovet på sofaen i natt... vel, bare å tørke tårene og starte dagen!!! Selvmedlidenhet er det bare tid til om natta her! Da sover alle, og mamma kan gråte litt uten å forstyrre... Mye å glede seg over også! Tre perfekte barn :) En mann som jeg faktisk elsker høyt! Alle er friske! Nok penger til å klare oss! Mange har det verre! *liite snufs* og ønsker en god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...