Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Tusen takk. Reiser ikke før i morgen, men kose oss skal vi ;) i dag har jeg virkelig blitt overmannet av sterke smerter i eggstokkene/ livmor som har forplantet seg ut i begge lysker...og en murrende kvalme....skikkelig ekkelt. Nå er jeg så trøtt at jeg kunne sovnet stående....med andre ord, jeg er spent. Jeg har tendens til pms bitch, men hun er ikke kommet helt gjennom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk. Reiser ikke før i morgen, men kose oss skal vi ;) i dag har jeg virkelig blitt overmannet av sterke smerter i eggstokkene/ livmor som har forplantet seg ut i begge lysker...og en murrende kvalme....skikkelig ekkelt. Nå er jeg så trøtt at jeg kunne sovnet stående....med andre ord, jeg er spent. Jeg har tendens til pms bitch, men hun er ikke kommet helt gjennom :P

 

det høres jo lovende ut :D slikt liker man ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut med tur tussemor! Vi reiser ikke før neste lørdag, føles som en evighet til ;) God tur og kos dere masse! Blir borte noen uker eller? Husk å pakke tester isåfall :D

 

Neste el for meg blir i Spania. Satser på at sol, varme og rødvin gjør susen. Ja og litt sengekos. Får kjøre på litt ekstra denne pp, si til mannen at NÅ skal det lages baby :wub:

 

Testet (idiotiske meg) kritthvitt i dag. Ikm er fredag tror jeg, så hadde det klaffa hadde nok testen vært svakt positiv nå. Jaja, bestiller positiv test i september og baby i mai/juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk test pakket ;) . Vi blir borte 14 dager :D begynte å få maur i puppene i sta, men har fremdeles liten tro. Tenk jeg har hatt sex nesten hver dag i 14 dager og er fremdeles så kåt at jeg blir sur om det ikke blir noe på meg :P ja,ja...gubben er stor fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva i all verden er det dere spiser til middag?? ;) Det der orker ikke vi, vi er fornøyd om det blir to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehehe...har ikke alltid vært slik da :P men har hørt at mat som går fort å lage ikke er å forakte :P en ting er sikkert JEG ER KVALM....hva som enn er årsak, så er det ett faktum. Jeg må sikkert ha enda ett måltid før vi knaller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg over i pp 4. Temperaturen stupte i morges og tanta kom i ettermiddag. Da blir det baby made in Spain :wub:

 

Har grublet mye over dette med progesteronnivå pga kjemiske. Vil 10-11 dager med høy temp tilsi at alt er normalt? TR kom ca 11-12 dpo. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en liten uke i Irland igjen! :) Jada, stortrives der!!! Faktisk den andre turen i sommer! Passe lang flytur for minsten, buss hvert 20 min rett inn til sentrum der vi leier lekker leilighet... Har handlet MASSE klær til ungene på Marks & Spencer, billig og fint! Gøy at de har samme klær str 1-7 år, har kjøpt mye likt til guttene! :) Lekre kjoler til "prinsessen"... Nå er det bare å rydde skap og gjøre klar til høsten!!!

Først går nå turen til apoteket, der jeg skal kjøpe Bisolvon igjen.... har brukt dette de to siste gangen da jeg ble gravid, og det skjedde da med en gang... Nå er jeg vel ferdig med 4pp?!?!? Dårlig statistikk for oss egentlig! Men pusher 40, er mange kilo for tung, ammer enda mye, så kanskje kroppen min ikke orker mer ? Tenkte litt på galskapen med en til da vi toget gjennom flyplassen i går, med bamse, koseteppe, sekker og poser!!!! Men, da er jo de andre enda litt større! Så da går det enda bedre!!!! Er det mange her som reiser på ferie uten ungene? I vår familie er det mange som skaffer barnevakt og reiser på langweekend etc. Vi tar alltid med ungene vi. Noen synes det er helt rart, men vi elsker å oppleve ting sammen! Zoo i Dublin, Disney shop. Early Learning Centre... Mye gøy for en 4 og 5 åring! For ikke å snakke om det å spise ute! Gubben og jeg klarer faktisk helt fint å være kjærester på ferie selv om ungene er med!!!

Vel, nå skal det prøves seriøst!!! Ha en glad dag jenter, selv om høsten lurer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål lykkelig: når begynner du med bisolvon og hvor lenge/hvor mye tar du det? Regner med du slutter å ta det etter el. Har også lest at mange anbefaler solvipect i stedet, har du prøvd den også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål lykkelig: når begynner du med bisolvon og hvor lenge/hvor mye tar du det? Regner med du slutter å ta det etter el. Har også lest at mange anbefaler solvipect i stedet, har du prøvd den også?

Heisann! Jeg har ikke prøvd Solvipect. Det er simpelthen fordi jeg har blitt gravid 1 pp to ganger med Bisolvon. Har nå prøvd 4pp, uten noe. (Rødmer lett... heller ikke så mye sex da). Så nå prøver vi Bisolvon, samt det å ha sex da.... :) Starter to dager før forventet el. og et par dager etter, full dose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ett fett hvilken man bruker, er jo slimløsende begge to. Jeg har nå vært på apoteket og kjøpt Solvipect og B6 vitamin. Litt oppgitt over meg selv, hadde aldri trodd jeg skulle begynne med slike "alternative" greier. Men jeg er faktisk litt engstelig for at kroppen kanskje ikke vil, det har vært så mye sykdomsutredning og vanskelige greier de siste 18 mnd at jeg snart mister troen på egen kropp og helse. Men kan jo ikke det. Vi må være venner, være gode mot hverandre kroppen min og jeg, vi skal tross alt leve sammen resten av livet ;) Hehe.

 

Vi går nå inn i pp 4, det er det lengste vi har prøvd. Bortskjemt kanskje. De andre to har blitt til i pp 3 og pp 2, blitt gravid med en gang vi byttet glidemiddel til pre-seed. Men ikke denne gang. Har jo hatt to kjemiske ila disse 3 pp, så egget befruktes jo, men festes ikke eller noe annet går galt. Så prøver jeg sol, varme, rødvin, ferie, solvipect før el, B6 etter el og masse sex :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld flotte fruer. Ett egoinnlegg fra meg siden jeg knapt har vært her siste uke og sliter med å holde meg oppdatert;-) EL-"uke" er over (antageligvis) og det har vært lite aksjelegging...hehe...ti-timers dager på jobb hele uke gir ikke optimalt forhold akkurat;-) så vil tiden vise om første pp etter ma'n sitter eller ikke.

God tur til de som skal ut å reise, lykke til alle prøvere og nyt magen alle ferdig graverte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen jenter! Har hatt det så utrolig travelt i det siste, så har ikke vært her på en stund, har lest alt så er oppdatert! :) har drevet med byggingen på huset :P og det er så herlig å se det gå fremover :) og så har jeg begynnt å vaske for en gammel koselig dame slik at hun kan bo hjemme hos seg selv en stund til, 90 år er ho og så herlig koselig! :)

 

ellers så nærmer el seg, men har ikke så mye tid til å tenke på det, men har nå sex da! :web:

 

Jeg brukte solvipect begge gangene jeg blei gravid, men også forrige pp, men da funket det ikke, hele, men tror faktisk jeg tok for mye forrige pp! Lykke til med hostesaft drikkingen, hele!

 

Ha en god helg videre, og god ferie til de som er på tur (misunnelig)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer!

Her går el-uka mot slutten, så vidt jeg vet, og det har vært en deilig uke:-) Med ektemannens bli-gravid-med-healingstudie i startgropa og prøving på hjemmebane, blir det nesten i overkant mye baby-og-gravidsnakk på meg, men det er kjekt også da. Jeg har jo allerede tre perfekte terrorister, og vet at dette vi jobber med nå blir min siste baby, så da kan man tillate seg å kose seg med prøvinga (I alle fall til utålmodigheten slår inn for fullt).

Men med den berømmelige studien i startfasen, føler jeg også et visst press for å bli gravid. Det er som om hvis jeg ikke blir gravid med en gang, er det dårlig for arbeidet til mannen min:-S Litt press på livmora, der altså....

Er det noen andre der ute som jobber med barn/baby/svangerskap mens dere prøver? Og blir dere i så fall påvirket av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å se hele gjengen på 1 trimester snart ;) håper virkelig det bli klaff til dere denne pp :) sender over masse babystøv ;) og krysser fingrene for dere .

 

her har bekkenløsningen slått til, og trettheten. så stakars gubben får veldig lite for tiden. magen begynner å synes også, så må vel fortele det til svigermor å sønnen min snart ;) gleder meg, hehe. heldigvis er ikke kvalmen så ille lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meg!!! ;) Da er siste fødselsdag i 30-åra i gang! Det er også 5pp! Den biologiske klokka ikke bare tikker lenger, men alarmen går! Nå må ting bare skje snart! Har ikke noe ønske om å føde etter fylte 40 år jeg... Krysser fingre for at det skjer noe før jul her! :) Glad dag ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy bursdag fra 39 grader i skyggen, og brune kropper. Jeg venter tanta om ca 5 dager, jeg har ett ørlite håp (og 1 test) om at den ikke dukker opp ;) jeg ble skikkelig akutt kvalm i dag etter å ha hatt "mens" symptomer...dette har jeg hatt før....og det resulterte i 2 deilige gull....så håpet er der. Nyter livet i sola..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen:-) jeg skulle ikke ha barn om jeg ikke hadde fått før fylte 35, men jammen var jeg kun dager unna 42 da frøkena meldte sin ankomst...hehe....aldri si aldri;-) ha en artig 5 pp, så satser vi på at spiren sitter til oss alle:-) kos deg i sola Tussemor, å ta med en god dose hjem til Norge...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Ny her inne og ny i "gamet". Er 31 år, samboer 32. Har et bonusbarn, men flere soverom å fylle :)

Krysser fingrene for en spennende, men kort tid, her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer hjerteligst med den store dagen! :)

 

Velkommen til nye!

 

Blir ego innlegg dette også pga skriver fra mobil som straks er tom for batteri.. en tlf til legens telefondame fortalte meg at stoffskifteprøvene mine var normale, alle innenfor referanseverdi. Bra tenkte jeg, før jeg plutselig stusset. Tsh på 3 sa dama...har jeg ikke lest og lært at behandles man med levaxin så skal verdien ligge rundt 1? Og særlig om man prøver å bli gravid? Dette er jeg helt grønn på, men dere andre på levaxin, hva har dere lært? Kan det være derfor spiren ikke vil sitte?

 

Jeg høres nok ut som en megahypokonder, og det er jeg kanskje også, men er det noe jeg har lært er det at man må jammen følge med selv og ta tak hvis noe skal skje. Jeg ringte opp igjen senere og ba legen ringe meg i morgen. Håper jeg ikke er heelt på viddene nå, det blir jo litt småpinlig ;) Min oppfatning er at vanlige allmennleger ikke kan så altfor mye om stoffskifte, men baserer seg på referanseverdiene som jo er temmelig romslige.

 

Spennende, spennende, spennende tussemor! Skal se den brune magen din rommer et lite tussetroll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...