Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

***oss over 30***

• Logg inn for å svare
10436 svar til dette emnet

#461 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 530 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:53

Er nå 7dpo og har for første gang litt ømme bryster. Aner ikke om det betyr noe. Det føles «stramt» og litt sårt. Hmmm...
Fra idag og en uke framover (helt til ikm, faktisk) er jeg alene hjemme. Stor kontrast til det som har vært vanlig i sommer, da vi har (og fortsatt gjør) bodd hos mine foreldre. De har reist på ferie til Hellas i to uker, og mannen min dro til Tyrkia for en uke. Han skal i sin brors bryllup, mens jeg må være hjemme og jobbe. Sånn sett noe surt å være lærer; ferien er over nå uansett. Så jeg begynner i ny jobb i morra. Skal møte masse nye unger :-) Er stressa mtp jobben, skal ha noen fag jeg ikke er trygg på. Men sånn er det.

Har så lyst til å være gravid nå... Er bare min 4.pp, så burde være tålmodig, men sliter litt med det. Kjenner jeg blir skuffa om det ikke går nå, noe jeg egentlig bare burde regne med.

Sorry for «ego» innlegg, klarer ikke å holde styr på innlegg og kommentarer for tida. Vil bli ferdig med oppussing og få flytta inn! Så kan jeg forhåpentlig begynne å slappe av!

Sender en klem til alle her :-)
  • Fillibobba liker dette
1. runde med ivf i Porsgrunn november 2013. Testet positivt 27.11.13 :-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#462 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:59

Dette må være tidenes mest positive og støttende tråd. Jeg blir i så godt humør av å se all omsorg og humor som går mellom innleggene. Desverre for distre til å fange opp alt som foregår til å kommentere alle, men følger i spenning med.

ønsker alle her som prøver skikkelig lykke til!! Og gratulerer masse, masse til dere som har klart det. Najaden, har det virkelig klaffet? Hurraa! Jeg håpet sånn for deg:)

Sev er jeg litt tummelumsk, og usigelig lykkelig, etter å nettopp selv ha oppdaget at jeg er gravid med fjerdemann, tror jeg er fem uker på vei. Kanskje jeg skal våge meg inn på 1 tri?

Ha en fin sommerkveld damer.

Ouiiiiii! Gratulerer så masse! Da har vi termin med et par dagers mellomrom! Krysser alt jeg har for at vi begge får finne svangerskap med fjerdemann!

• En til, please. og Lilja77 liker dette
termin 23. april!

#463 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:02

Elibjo - når tenker du å teste? Håper du får en fin uke hjemme alene. Kan være veldig deilig!
termin 23. april!

#464 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 530 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:14

Elibjo - når tenker du å teste? Håper du får en fin uke hjemme alene. Kan være veldig deilig!

Syns det er litt deilig, allerede :-) Ingen som legger seg opp i hva jeg ser på tv, f.eks. :-)
Jeg prøver å vente til ikm, eller dagen før. Leste på Fertilityfriend.com at de fleste som er gravide (som bruker deres app og system, da) tester positivt på gjennomsnittlig 13,5dpo, selv om de tester negativ rett før. Så da virker det fornuftig å vente til 13 dpo. Om jeg klarer :-) Kanskje vente til neste mandag om jeg er ordentlig flink, for da kommer mannen min hjem:) Men da har nok tanta også kommet...

Nuvel. Hvordan går det med deg, da?

#465 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:20

Syns det er litt deilig, allerede :-) Ingen som legger seg opp i hva jeg ser på tv, f.eks. :-)
Jeg prøver å vente til ikm, eller dagen før. Leste på Fertilityfriend.com at de fleste som er gravide (som bruker deres app og system, da) tester positivt på gjennomsnittlig 13,5dpo, selv om de tester negativ rett før. Så da virker det fornuftig å vente til 13 dpo. Om jeg klarer :-) Kanskje vente til neste mandag om jeg er ordentlig flink, for da kommer mannen min hjem:) Men da har nok tanta også kommet...

Her går alt bra. Har verken blødd, tempa eller testa på flere dager, og begynner så smått å tenke at jeg faktisk er gravid, selv om jeg nok ikke tørr ferie før etter uke 12.
termin 23. april!

#466 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 530 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 21:33

Her går alt bra. Har verken blødd, tempa eller testa på flere dager, og begynner så smått å tenke at jeg faktisk er gravid, selv om jeg nok ikke tørr ferie før etter uke 12.

Skjønner at du venter med feiringen. Er jo nesten utrolig at det klaffet den siste måneden dere skulle prøve! Syns det er kjempestas, og er veldig glad på dine vegne :-)

#467 Rime

Rime

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 542 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 22:02

En til, please, gratulere så masse til deg også!

Heilt enig med elibjo, det er heilt utrolig fantastisk at detklaffet for dere på sisteforsjøk najaden!

Her har jeg ikke testet, men kjenner så vidt at mensmurringene er på vei og at den typiske vonde følelsen jeg får på sidene av puppene dukker opp, så regner med tanta kommer på onsdag!
Bedre lykke neste gang! ;)

#468 tussemor5

tussemor5

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 684 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 23:41

Åhhhh....grattis en til please!!! Så utrolig koselig! Du må nå ikke forlate oss helt da ;) Status: høy benføring dag2 gjennomført :D humøret er foreløpig bra, optimismen tilstede, likeså angsten...men jeg kan IKKE huske sist jeg hadde så mye "god følelse" som nå!!! Her finnes ingen andre hjelpemiddler enn ei kåt kjerring og en villig mann :) hohohohahahahihihi....regner med dere tåler dette...knis...så denne gangen, sitter spira og vi kan nyte neste sommer hjemme ;) d er værtfall foreløpig bestilling :P god natt
  • Lykkelig_4♥♥♥♥ og najaden liker dette

#469 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 09:46

Ser ut til at alt går strålende nå! Kunne ikke dy meg, tok en test på 20 dager dpo - og fikk denne nydelige testen:
Vedlagt fil  3_uker.jpg   148,45K   1 Antall nedlastinger
Så da ser det jo ut til å gå veien! Jeg har ikke blødd på flere dager, og begynner faktisk å tro på at dette kan gå bra!
  • Lykkelig_4♥♥♥♥, Bonanza og 79kvinne liker dette
termin 23. april!

#470 Sidney

Sidney

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 541 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 10:44

Oj! Dette må jo bli bra! Gratulerer!!

#471 En til, please.

En til, please.

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 154 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 10:51

Wow, hurra Najaden. Gøy å se bildene! Kanskje jeg skulle fotografere litt selv også?

He he he he...heia Tussemor!! Klart vi tåler dette, flirer godt over entusiasmen, og ingenting er bedre en happy,happy sex for at strekene skal skinne på neste test!

Og Rime, It aint over til i`ts over. Jeg var også sikker på at Tanta var på vei, de samme symptomene melder seg. "Håpe håpe".

Elibjo, når er IKM? Spennede å se om det blir klaff og nyt fridagene.

Skal selv også i ny jobb om to uker, gleder meg veldig til det. Men føler jeg blir helt fnisete av tanken på å snart måtte si at jeg er gravid, huff det blir litt flaut, trodde egentlig ikke at det skulle klaffe på lenge, lenge. Men sjefen min virker som det nydeligste mennesket, så jeg får bare hause opp at jeg til nå har vært superfrisk i svangerskapet og at jeg skal komme sterkt tilbake etterpå. Hmm, ja hva annet kan jeg si?

Pakket også bort Downhill sykkelen min og utstyret knyttet til dette og kjente et utrolig egoistisk sug i magen av dette, huff best å få det overstått. Allerede neste sommer kan jeg suse avsted igjen. Her skal spiren beskyttes med myke aktiviteter:) Yoga i morgen he he...

Oj litt langt dette, beklager.

Takk for koselige gratulasjoner, dere flotte damer!
  • najaden liker dette

#472 En til, please.

En til, please.

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 154 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 11:01

Må jo ha med lista:)

PRøVERE:

elibjo: 31 år, prøver på første barnet ikm ca 3.august

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandetikm 28 juli

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prøvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

GRAVID:

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før. Termin????

Tøffe tøfflus:

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

Tigerlise&Anton prøver igjen:

Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;))

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

#473 Sidney

Sidney

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 541 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 11:37

Gratulerer til alle dere gravide! Det er skikkelig inspirerende å se at gravid listen øker! Krysser fingrene for at vi andre klarer det på neste forsøk!!!
  • najaden liker dette

#474 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 20 august 2012 - 14:16

Ser ut til at alt går strålende nå! Kunne ikke dy meg, tok en test på 20 dager dpo - og fikk denne nydelige testen:
Vedlagt fil  3_uker.jpg   148,45K   1 Antall nedlastinger
Så da ser det jo ut til å gå veien! Jeg har ikke blødd
på flere dager,

og begynner faktisk å tro på at dette kan gå bra!

Weeeeeee, hærli :-D håper det fortsetter sånn :-)
  • najaden liker dette

#475 bomsa

bomsa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 15:32

wow jenter, her strømmer det på med gravide...fortsett sånn:-)
Gratulere til dere nygraverte!
Jeg har vært på sånn 3D ultralyd, fikk det sponset så da takker man ikke nei..:-)
Meget hyggelig opplevelse selv om vi egentlig var litt seint ute.
  • En til, please., najaden og 79kvinne liker dette

#476 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 16:10

Må jo ha med lista:)

PRøVERE:

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prøvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

GRAVID:

Tøffe tøfflus:

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

Tigerlise&Anton prøver igjen:

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!
termin 23. april!

#477 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 20 august 2012 - 17:48

oppdatterer presangtasjonen min etter jeg har vært på kontroll om en uke :)

#478 Tigerlise&Anton prøver igjen

Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 699 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 20 august 2012 - 19:12

Hei igjen, alle skjønne damer :) Ikke så ofte innom og skriver, men leser jevnt og trutt. Problemet er bare at når jeg først skal skrive har jeg jo glemt alt sammen... Men skikkelig spennende å følge med på dere alle sammen :)

Først av alt, gratulerer alle dere med positiv test!! Såå moro at det klaffer for stadig flere :D Snart følger alle som en etter i rekken av graverte hunkjønn ;)

Formen min kommer seg stadig - kvalmen er mer eller mindre borte (ikke at jeg var så veldig plaget i forhold til mange andre, men har nulltoleranse for sånt :P) og energien kommer seg smått om senn også. Merker godt at det er noe helt annet å være gravid med en snart 3-åring enn da jeg bare hadde meg selv å tenke på, men bonusen er at tiden flyr enormt fort av sted. Er ca 15 uker nå, og kjenner spenningen stiger fram mot UL på torsdag. 3 uker siden forrige UL, så har nok skjedd masse utvikling. Klarer fremdeles ikke å stoppe bekymringene helt, men ettersom magen vokser vil jeg da tro at det er liv inni der. Så neste spenningsmoment er jo da om det er friskt... Og til slutt: Kanskje jeg får vite kjønn :D Ikke nøye i det hele tatt hva det blir, men JA, selvfølgelig er det spennende fordi!!!

Har oppdatert lista også. Flott tiltak :)

PRøVERE:

GRAVID:

Tøffe tøfflus:

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte :) Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar :wub:

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

#479 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 530 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 19:21

Oppdatere litt jeg, også.!

PRøVERE:

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012  ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

GRAVID:

Tøffe tøfflus:

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte  Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar 

#480 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 20 august 2012 - 20:17

Gratulerer så mye En til, please!! Å så kjekt det er å se gravidlista vokse :D

Tussemor: med slik entusiasme og engasjement må det jo bare bli maibaby på dere.

Her stikker og smerter det slik at jeg er redd vi bommet litt på el. Fikk kun lagt inn aksjer litt før forventet el, er litt skuffet over det, men håper håper håper at det lå en sunn og frisk svømmer på lur og ventet tålmodig på egget. I morgen tidlig skal jeg til gyn, spent på om hun kan se at det har vært el, og om det er noe galt inni der som forårsaker smerter og kjemiske graviditeter. Håper jo at alt er i tipp topp stand, samtidig som det hadde vært greit om det var en bitteliten sak som var såre enkel å fikse som gjorde at egget ikke ville feste seg... Etter gyn er det full guffe til flyplassen og Rikshospitalet og kontroll på kardiologisk. Håper inderlig jeg rekker bussen til Riksen, har 20-25 min på meg fra flyet lander til bussen går. Ingen bagasje heldigvis så det blir å løpe. Idiotisk å booke time hos gyn i morgen, men er ny i jobben og har ikke lyst å ta mer fri enn jeg absolutt må. Så det blir en stressedag, som avsluttes med shopping til snuppas 4årsdag.

Det er så spennende å følge med på dere!! Dette er en super tråd, fri for skitkasting og kverulering. Dere er herlige!