Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Vi bor i Sunndal, men mannen min er også i Molde, på Oppdal, i Kristiansund og Oslo regelmessig. Også besøker han Trondheim, Brekstad, ålesund men litt mer ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen til dere nye! Ja, dette er en veldig fin tråd;)

 

Bokormmamma - hørtes jo interessant ut med healing, jeg har prøvd i et par mnd foreløpig, og håper det går av seg selv, hvis det drar ut tar jeg kontakt;)

 

Lythia - jeg kom rett inn i jevn syklus på 26 dager etter pilleslutt, med EL på dag 13. Etter en SA / kjemisk.. på siste pp vet jeg ikke lenger;/ men krysser fingrene for at syklusen er lik, og det betyr EL i dag;0) Skal ta en EL-test før vi legger oss for å være sikker, men har safet med kos hele uken. Så får vi se!

 

Tussemor5 - nå er det bare å krysse fingrene og håpe TR holder seg laaangt vekke 8-9 sept!!

 

Ha en superfin lørdag alle fine damer her inne!

 

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prøvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

Sidney: 31 år, gift, prøver på første. 1 Sa, IKM ca 9 sept.

Håper på EL 25.08

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før. Termin????

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lythia og bokormmamma: Hjertelig velkommen!!!!!!!!!! Alltid såååå koselig med nye folk her inne, og JA, dette må være verdens koseligste tråd!!!!!!!!! Det har den vært fra dag 1!!!!!

 

Bokormmamma: Hørtes ut som ett spennende prosjekt. Jeg er litt små skeptisk til healing, men samtidig synes jeg det er utrolig spennende med alternativ medisin!!!!!! Har jo faktisk vurdert akupunktur snart om dette ikke går, men kanskje jeg skulle vurdere healing???? Har vel åpnet meg mer og mer for det med årene ;) Ikke ta det ille opp altså, jeg synes det bare er såååååå supert med alt som kan hjelpe ett menneseke med det de trenger hjelp til inkludert graviditeter. Jeg bor også i Møre og Romsdalen, skal tenke på saken til etter ferien og tanta evt har dukket opp igjen ;) Tror jeg hadde EL i dag og da var jo gubben selvfølgelig ikke tilgjengelig....men aksjene satt i går og imorgen blir det ny runde med høy benføring, så håper spira sitter (selv om jeg har liten tro på den slags akkurat i dag). Jeg har rett og slett hatt en møkka dag, så det er helt greit at denne dagen bare fordufter :)

 

Jeg må jobbe litt igjen. Mange tragiske skjebner å ta hånd om i natt.

 

Sov godt skjønne engler!!!!!!!!! (Her skulle det sikkert vært ett slikt fint hjerte :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye, utrolig koselig at dere fant veien til denne tråden. Jeg har faktisk vært innom her med ujevne mellomrom de siste 5 årene. Hadde muligens et annet nick i starten, Skrekkblanda fryd.

 

Tussemor: du er sykepleier? Jeg kjente faktisk på en slags minisorg i dag, forsto at jeg nok aldri mer kom til å haste ned en korridor iført hvit uniform og med sju stk antibiotikaposer på slep... det blir for lang reisevei inn til sykehuset, lønna er rævva og det er bare 24 åringer som jobber der. Sukk. Jobber et år i barnehage nå, men merker allerede etter 4 uker at jeg savner sykepleierjobben. Dog ikke på sykehjem. Nå må du være snill med pasientene dine i natt.

 

Og med alle de aksjene dere har lagt må det jo være en hel skoleklasse med ivrige sædceller på lur i gangene ;)

 

Jeg følte meg som verdens verste i dag. Har lyst å grine bare jeg tenker på det. :( Snuppa hadde bursdagsselskap, og 5 jenter fra barnehagen var invitert, pluss ei som er datter til venninna mi. De kjenner ikke hverandre i grunnen. For å gjøre en lang story litt kortere så hadde jeg laget én godtepose for lite. Jenta mi nektet (forståelig nok i grunnen) å gi fra seg sin, men denne skjønne jenta til venninna mi avsto fra å få godteri. (hennes egen mor som spurte henne altså, og ikke på oppfordring fra meg) Uansett, jeg ble fullstendig knust innvendig, og hele dagen ble bare mørklagt. Det første jeg gjorde etter festen var å dra i butikken for å ordne likens godtepose til jenta og levere på døra. Uff, fremdeles får jeg lyst å grave meg ned..hvordan er det mulig??? :( :(

 

Fikk også vite at denne venninna mi var gravid og mistet i uke 11 nå i sommer. Utrolig trist, men kjekt at vi da blir prøvere samtidig. Kanskje vi får klaff noenlunde på likt :)

 

Natta skjønne damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off da! ;) du fikset det jo veldig bra syns jeg! Sånn skjer oss alle! Av og til strekker vi bare ikke til, sånn er det å være menneske! Ikke tenk mer på dette, men heller på hvor heldig du er som har ei lita å feire;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiiiiii :wub:

 

Bumblebee: Jupp jeg durer rundt i hvitt ja ;) Jeg misunner faktisk deg litt som jobber i barnehage ;) Jeg blir nok her inntil videre pga lønna :P Jeg tjener greit nok på natt, men det er IKKE aktuelt å gå over på dagtid. Kjenner at min tid i pleien snart er forbi for en periode værtfall. Jeg er så mektig lei tiss og bæsj osv...:P for ikke å snakke om tunge løft...men jeg savner litt tiden hvor løping var mer aktuelt enn gangfart og hendene fulle av ab poser, andre væsker som helst skulle opp samtidig ;) Ang snill...jeg er ei skikkelig hurpe...:D hehehehe...derfor tenker jeg å gå videre med paliasjon :D Håper forøvrig den skoleklassen gjør jobben sin og ikke trosser lærærn ;):wub:

Jeg synes du hentet deg bra inn igjen i dag etter den feiringa ;) Det er nå ikke like greit bestandig da...husker forøvrig ditt gamle nick ;) Håper dagen din blir bedre i dag og at sola kan skinne litt på deg!!!!!!!!!! God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at både bublebee og tussemor er medsøstre :) Jeg søker nå jobber igjen etter endt permisjon med nummer 3. Dersom dere har noen tips som Ikke betyr turnus og mye løfting, så er jeg moden for innspill!!! Har primært erfaring fra akuttmedisin. MEN, nå vil jeg ha familievennlig jobbing... Selv om jeg kommer til å savne visse ting!

tidlig morgen... alt pakket og klart for ny avreise til Gardermoen med våre små globetrottere... Alle gleder seg til avreise, uten mor i huset. (Da familiefeider overskygger alt for øyeblikket! ) Regner med at det er fantastisk mye å lese seg opp på her da jeg er tilbake!

Velkommen til alle nye forresten... En herlig gjeng støttekontakter på denne tråden!

God søndag til alle! hugs & love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tur lykkelig til 3, hvor enn dere skal ;) for meg har nattevakt blitt det mest familie vennlige, men satser på en lærerstilling el salgsjobb på sikt. Hva med å jobbe på legekontor da? Nei, må sove er skikkelig trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle de hyggelige velkomsthilsenene! Veldig kjekt at det går an å få en positiv tråd til å fungere også på slike forum, det er så mange som virker som de er på slike forum bare for å kaste skitt eller ta ut frustrasjon på andre, og det er så undøvendig og stygt!

Merker at jeg er blitt litt mer entusiastisk mht prøvinga også etter å ha lest innleggene deres. Her i gården er det veldig avslappet prøving for øyeblikket. Jeg har lyst på en nummer fire, men mannen i huset er mer stressa enn meg. han fyller nemlig førti i september og vil ikke være "gammel" far. Selv tror jeg kanskje kroppen min trenger å hente seg inn litt mer etter sistemann, som bare er 16 mnd gammel, så jeg forventer ikke at den skal sitte med det første, men jeg tenkte det er bedre å anse seg som en prøver med litt god tid enn å vente til jeg er helt klar, og så begynne å stresse meg selv. Kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg kommer til å bli gal hvis jeg først VIL at det skal skje med en gang;-)

 

Like fullt må jeg innrømme at jeg forlangte healing i går kveld, og det tror jeg var bra, for husbonden sier at livmora mi trenger det hvis den skal orke et svangerskap til med det første.

 

Tussemor5: Jeg har ingen problemer med at folk er skeptiske til healing eller noe annet av det mannen min driver med. Vi er forkjempere for en sunn skepsis og mannen min elsker skeptiske kunder, for han er selv en veldig rasjonell og vitenskapelig orientert fyr. Healinga og alt det der har bare vært med ham hele livet og etter å ha nærmest fornektet den i mange år har han funnet ut at å hjelpe folk på den måten er det han liker aller best i livet;-) Og det er givende å se resultatene hans også. Så for all del: Hvis du har lyst til å prøve, om så bare for å få et lite boost: Gi meg et vink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, og velkommen så masse til Lythia og bokormamma :)

Joda, vi synes nå selv her inne at vi er en super gjeng, og det er ingen som slenger dritt her inne, få ut frustrasjoner kan vi nok, men det er ikke bare det som skjer her inne!

 

God tur lykkelig, hadde ønsket jeg kunne ta meg en tur en plass hvor det var varmt, men får nok ikke mulighet til det unde byggingen nei, får satse på bryllupsreise neste år! :P

 

Jeg tror på healing, hadde prøvd jeg hvis det ikke var for at jeg bor i Tromsø, og for oss som har forsøkt i så mange år ( 2 år 10 mnd ) så hadde man vel ikke hat så mye å tape på å prøve, pluss man er vel så og si villige til å prøve hva som helst da! :lol:

 

Åh, der er brødene ferdig, må ta dem ut av ovnen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snufs...rakk ikke aksjelegging i dag heller...snufs...regner med at da gikk båten for denne gang og at dørvakta forlot sin post :( Fortsetter dog med aksjelegging fra i morgen, bare som i ett håååp om at det enda kan klaffe. Håper det er ett pitte lite tegn at jeg FAKTISK IKKE har lyst på rødvin...sukk og snufs...skal holde hodet oppe ut denne siste vakta før ny 3 ukers ferie og tenke at jeg skal kooooooose meg i solens rike. Får pakke med bind og tampiser så jeg har nok til å holde koken i ca 1 uke med skit kjærringa...

 

Bokormmamma: Det er så fantastisk godt å finne sitt virke her i livet som man kan trives med!!!!!!!!! Jeg leter fremdeles, men ser at jeg havner mer og mer mot mennesker som skal forlate denne verdenen :P Jeg har dere allikevel i bakhodet ;) Synes det virker litt spennende ;)

 

Har ikke så mye mer å skrive om i kveld. Har jo lirt ut av meg en god del de siste dagene, så nå skal dere få en pitteliten pause i natt :D

 

Håper dere alle får ei god natt og en god start på neste arbeidsuke ;) Stoooooooooor klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ser helga mi ut til å bli utvidet med en dag. Har vært forkjøla og hatt feber hele helga, så har sagt at jeg ikke kommer på jobb i morra. Føles ikke ok mtp at jeg kun har vært i jobb en uke. Taper penger gjør jeg også... Men er vel best å få kreftene tilbake. Ikke noe særlig å smitte folk rundt seg heller. Fant ut at jeg har over 160 elever i løpet av en uke; kanskje ikke så rart jeg ble syk:)

Men i morgen kommer mannen min hjem! Det blir fint. Da har vi huset for oss selv en uke til, og kanskje vi blir såpass ferdig med vårt eget hus, slik at vi kan flytte! Gleder meg....

 

To uker til neste el. Skal ta solvipect denne mnd også., kan jo se ut som om det hadde noe for seg. Og så satser jeg på at egget graver seg godt ned.. :-)

 

Ha en fin natt på jobb, Tussemor! Og en fin kveld til resten av gjengen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så fine!

 

Kom til å tenke på en ting til dere som sliter litt og føler dere slitne: Prøv kosttilskuddet Enaxin! Da jeg fikk min førstefødte var det et "uhell". Jeg har aldri vært så flink til å ta pillen som akkurat den perioden, så jeg skjønte ingenting. I en samtale med markedssjefen for dette produktet nevnte jeg det uplanlagte svangerskapet og dama ble helt rar. Hun sa hun kjente til tre andre kvinner som gikk på dette kosttilskuddet som også var blitt uplanlagt gravid, ei av dem etter å ha gitt prøvinga etter mange år!

 

Jeg har ikke noe vitenskapelig belegg for dette, men en venninne som er naturterapeut sier det er logisk nok fordi kroppen har vanskeligerre for å bli gravid/holde på babyen hvis energinivået er lavt og Enaxin øker nettopp energien og overskuddet.

 

Så kanskje det er en ide? Bare en tanke...

 

Her er el rett rundt hjørnet så i natt har det blitt lagt inn aksjer for alt det er verdt:-D Liker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle koselige velkomsthilsener!

 

Og takk for svar, Sidney. Godt å høre at det er mulig å komme kjapt tilbake i gjenge. Nå har jeg bare gått på p-piller i litt over ett år, så håper ikke det er så vanskelig å få tilbake normal EL.

 

Lykke til med aksjelegginga, jenter! :) Ettersom jeg kanskje har EL midt i uka, blir det mye på meg også framover :)

 

Pluss at nå som jeg har sluttet på pillene har jeg fått mye mer lyst også, herlig! Tror nok ikke jeg går tilbake til den prevensjonsmetoden...

 

God bedring til deg Elibjo, og jeg håper uken startet bra for dere andre. Er veldig klar for å bytte jobb, så er ikke så greit med mandager for min del... hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg savner pleien noe utrolig, jobbet innen eldreomsorgen til kroppen streika for noen år siden :(

 

nå har jeg vært på min første kontroll :D fikk til og med tatt ul idag gitt, og så at str sto til antall uker og et hjerte som banka :D <3 greier ikke og kopiere lista lengre opp her. noen som kan endre den for meg??

 

79kvinne: 33 år, har en sønn på 9 fra tidligere. forlovet. termin 1 april <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i gamet i snart 18 år, så jeg kjenner at det hadde vært godt med litt mere el noe annet. Jeg synes dog den største utfordringen er å forholde seg til hvordan helsevesenet blir styrt i dagens samfunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i gamet i snart 18 år, så jeg kjenner at det hadde vært godt med litt mere el noe annet. Jeg synes dog den største utfordringen er å forholde seg til hvordan helsevesenet blir styrt i dagens samfunn...

 

i hjemmesykepleien utpå her, så nedbemanner de og pakker på flere tunge brukere. ikke rart det blir sykemeldinger og slitasje på fotsoldatene. rakk og jobbe i 9 år før jeg datt ut bare jeg. blir så provosert på hvordan de behandler de eldre ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...ja, det er ikke bra. Husker da jeg begynte i pleien. Da hadde jeg tid til å spise med brukerne, gi dem fotpleie, spille spill osv...nå har man ikke en gang økonomi til å leie inn folk slik at de slipper dø alene. På føden kan ei jordmor risikere å ha flere fødsler samtidig osv...det er ille når dyrene blir behandlet bedre enn mennesker...sukk...er det rart motet svikter i blant? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu meg ikke bare, bare å organisere en syden tur for 4 personer, når de forberedelsene jeg allerede hadde gjort bokstavelig talt går i tusen knas. Nå har je brukt opp hele kvelden på å laste inn og laste over div lydbøker, musikk, spill osv for at mine kjære små skal holde ut på flyet i ca 5 t...sukk...kjenner jeg gubbelure godt regner jeg med at han sover før noen av oss får sukk for seg. Det skal også sies at vi før avreise må stå opp grytidlig alle mann, på henholdsvis full da på jobb, barnehage og skole før det bare er å suse hjem, hente pakkenellikene og komme seg til flyet som går på kvelden...og vi lander ikke før det blir natt...sukk...gleder meg stoooooooooort til sure og grinete unger. For første gang har jeg tenkt å ta med bæresjalet mitt, slik at jeg slipper å bære minstegullet...Meeeeeeen vi gleder oss. Jeg er nesten færdigpakket. Reiseapoteket er stort og innholdsrikt :P (er vel miljøskadet) og like så toalettmappen når jeg blir ferdig. Har dog klart å holde meg til 1 stk koffert på stk...utfordringen vil jeg tro blir håndbagasjen 1 el 3? Gubbelure får ordne seg selv. Jeg må komme meg i seng så ikke helvette brenner alt for sterkt i morgen.

 

Når det kommer til babylaging foresten, så tror jeg fremdeles ikke at det har klaffet, vi la inn noen deilige aksjer i går:wub: Jeg har fremdeles slim, om det el eller ikke skal fuglene vite, men så lenge det er der kjører vi på. Nå er det snart på tide med ny runde...puh...det værste av alt er at jeg ikke stresser så voldsomt med denne sexen som det høres ut...Jeg har bare voldsomt lyst om dagen :P

 

Ha ei rikgig god natt!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...