Noen som vet om jeg kan få sykemelding for at min samboer skal operere i kneet? Vi har en sønn som er snart to år og veldig aktiv, jeg er hjemme med han på dagtid og jobber ettermiddag og kveld. Min samboer kommer nok ikke til å klare og ta seg av sønnen vår på egenhånd rett etter operasjonen. Kan jeg få sykemelding fra jobben eller er ikke det god nok grunn til sykemelding? Noen som vet?:-)
får jeg sykemelding når samboer ikke klarer å ta seg av vår sønn?
Opprettet av
ida123
, mai 29 2012 20:25
7 svar til dette emnet
Skrevet 29 mai 2012 - 20:25
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 29 mai 2012 - 20:41
Tror ikke det er grunn nok til sykemelding. Det er jo ikke du som er syk.Men mulig du kan få omsorgspermisjon? Det gjelder hvertfall ved barn- eller barnepassers sykdom.... Men jeg er ikke hundre prosent sikker...
Sto hvertfall noe her http://snl.no/permis..._arbeidsforhold
Sto hvertfall noe her http://snl.no/permis..._arbeidsforhold
Skrevet 30 mai 2012 - 08:13
det er opp til legen din, han kan sykemelde deg, om han finner det for godt å gi deg "omsorgsperm", da har ikke arb plassen din noe med hvorfor du er vekke...
Skrevet 30 mai 2012 - 14:29
Nei, du har ikke rett på sykemelding ettersom du ikke er syk.. Du må bruke sykt barn/barnepasser dager og har du ikke flere av de må du be pent om å få velferdspermisjon med eller uten lønn, eller få bruke avspasering eller ferie... Evt kan du også høre med arbeidsgiver om tilrettelegging slik at du jobber andre vakter i perioden mannen er syk..
Skrevet 14 juni 2012 - 07:44
Hva med alle enslige foreldre som må ta seg av barnet/a alene 24/7? Ikke meningen å kritisere, men ble litt provosert kjenner jeg...
Skrevet 14 juni 2012 - 08:30
Ikke lett dette her forstår jeg, min eks fikk sykemelding når jeg gikk gravid med nr.2 pga mitt bekken, jeg kom meg ikke ut av sengen om jenta vår beg å grine på nettene osv, det va så gale at hadde det blitt brann så hadde jeg sikkert brent inne
for å sette det på spissen. Da sykemeldte legen han for å ta seg av oss
Skrevet 15 juni 2012 - 20:35
Tror det er lurt å sjekke med NAV og lege - for å få riktig svar ifh til DIN/DERES situasjon 
Sjekk også mulighetene for omsorgspermisjon.
Lykke til!
Sjekk også mulighetene for omsorgspermisjon.
Lykke til!
Skrevet 16 juni 2012 - 10:31
ida123 skrev 29 mai 2012 - 20:25:
Noen som vet om jeg kan få sykemelding for at min samboer skal operere i kneet? Vi har en sønn som er snart to år og veldig aktiv, jeg er hjemme med han på dagtid og jobber ettermiddag og kveld. Min samboer kommer nok ikke til å klare og ta seg av sønnen vår på egenhånd rett etter operasjonen. Kan jeg få sykemelding fra jobben eller er ikke det god nok grunn til sykemelding? Noen som vet?:-)
jeg hadde opererte vekk skadet menisk i 2010.
en kommer seg kanske raskt etter en operasjon, får gode smertelindring osv.
når begynner du på jobb på kvelden?
dersom det er mulig hadde jeg spurt familien om de kunne vert hjemme med din samboer. slik at de kunne legge 2 åringen.
Dette innlegget har blitt redigert av <3 gutt2008 og jente2011 <3: 16 juni 2012 - 10:34
Lider av periodevis tunnelsyn når andre er uenige med meg