Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

HJELP!! Begynte med styrketrening for ca. 4 uker siden og nå får jeg ikke på meg buksa

• Logg inn for å svare
24 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:46

Hva skjer ? Jeg begynte med tøffere styrketrening for 4 uker siden. Altså, før har jeg kun tatt passelig med vekt på, men har lest så mye om at jenter må slutte å være så redde for å trene med tunge vekter for vi er ikke bygd for å bli så store uten at man tilsetter kroppen noe med testosteron.

Vel, hvorfor i huleste får jeg ikke buksa over rumpa nesten da ? Den fikk jeg da vitterlig over rumpa for 4 uker siden.

Faen, det virker jo helt mot sin hensikt da.

Hva gjør jeg feil. Er det kostholdet som må justeres på da ?

Noen med peiling ?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:48

Du har fått muskler! Fettet og vannet forsvinner etterhvert.

#3 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:49

Digg for deg! Jeg prøver å trene på meg stor rumpe! ;-)

Men hva ønsker du å oppnå med treningen? Det er klart du vil øke i volum dersom du trener hardt....

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:56

Jeg må også legg til at jeg har gått opp 4 kg. Skjønner søren meg ingenting. Man kan vel ikke bygge 4 kg muskler på 4 uker ?
Jeg ønsker ikke mer volum, jeg ønsker å bli mer markert. Men, hvordan bør jeg spise ?

Jeg spiser:

Frokost: 1 boks mager kesam med 125 gram blåbær

Mellom: 1 nutrilett shake

Lunsj: 1 boks mager kesam med 200 gram jordbær.

Mellom: 1 nutrilett shake.

Middag: F.eks. 1 kyllingfilet med salat eller litt ris.

Kvelds: Noen ganger 4 glutenfri knekkebrød med mager ost (tynn skive)

What do i do wrong ?

Veier 78 kg og er 160 cm høy. Er veldig tung i forhold til hvordan jeg ser ut.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:57

nr 4 er HI

#6 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 16:59

Dropp nutilettshaken, spis ordentlig mat og øk proteininntaket drastisk! Og nei, du klarer ikke å bygge så mye muskler på den tiden. Hvis jeg har gått lenge uten å trene hardt tar det også en stund før jeg går ned, og så er det som om jeg mister 5 kg over natta! Det går nok bra! Dra litt i magefettet, virker det elastisk?

#7 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:00

Også hadde jeg droppet ihvertfall den ene kesamboksen. Hvordan orker du så mye kesam?

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:02

HI her.

Har ikke fett på magen, faktisk. Får ikke tak i noe, ikke bilringer i det hele tatt.
Eneste stedet jeg kanskje får litt tak er på armene (grevinnehåndtaket ellr hva man kaller det).

Grunnen til at jeg tar nutilettshake er fordi at jeg før spiste nøtter, men der er ganske så kaloririkt. Hva burde jeg spise da ? Kan jeg bruke proteinshake i stedet ?

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:03

Bruker mager vaniljekesam eller mager kesam med litt fun-light i. Kjempe godt. Hvorfor burde jeg kutte ut 1 boks ? Det er bra med proteiner i det .

HI

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:04

Er ikke rart du bygger muskler når du trener så mye og spiser så mye proteiner. Det er jo oppskriften på store muskler du bruker.

#11 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:06

Heller protein enn nutrilett. Hva med å lage smoothie av egg og bringebær med litt kesam i? Og kan du ikke spise LITT nøtter og litt grønnsaker (cherrytomater, sukkererter...) til mellommål? Og ta deg en proteinshake etter trening?

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:08

Men, gi meg et eksempel på hva jeg bør spise da ?

Jeg skjønner ingenting her.

Noen som vet hva de snakker om her, som kan hjelpe meg ? Noen som driver med ernæring eller har erfaring innen styrke og matinntak for å gå ned, eller bli mer markert ?

#13 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:10

Er det egentlig deffe-diett du er ute etter? Gå inn på fitnessbloggen.no og søk opp Psmf-dietten. Kanskje det er noe sånt du er ute etter. På forumene der vil du uansett få bedre og mer kvalifisert hjelp :)

#14 ♣ Christiane ♣

♣ Christiane ♣

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 309 Innlegg:
  • StedBærum

Til info så er det mange som får midlertidig mye vann i kroppen når de starter med tung styrketrening.
Jeg gjorde det i mange år, kiloene ble borte, men du må trene utholdenhet i tillegg hvis du vil bli mer markert. Da må nemlig underhudsfettet minskes og da må du ned i vekt samtidig.
Du spiser som en person som vil holde vekta, ergo må du spise litt mindre, sjekk næringsinnholdet i disse nutrilett shakene. De skal jo erstatte et helt måltid.
Skal du ned i vekt må du ligge på rundt 500 kal mindre pr døgn en det du forbruker, ikke noe mindre for da sulter du kroppen og senker forbrenningen.
Enten det eller så må du øke treningsmengden( kondisjon) eller kombinere  litt mindre mat, litt mer trening.
I tillegg spiser du nå veldig ensformig, og det vil bli vanskelig for deg å holde denne dietten rett og slet fordi du kommer til å bli drittlei kesam og shakes.
Enten bør du få tak i kokeboka til Grethe Roede for gode tips til spennede men kalorifattig mat, eller så kan du høre med en av "bodybuilder" gutta på trening og be de hjelpe deg i gang. De gutta kan sakene sine( er selv gift med en som drev dette i tidligere dager)
Lykke til med treningen.
Husk at gode og holdbare resultater tar tid.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Får ikke lagt smoothie da jeg ikke har tilgang til å lage sånn på jobben, rekker ikke å lage det før jeg drar på jobb heller. Men poteinshake har jeg, så det kan jeg lage meg : )

HI

Er det noe mer jeg burde forandre på kostholdet ?

#16 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:13

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 mai 2012 - 17:08:

Men, gi meg et eksempel på hva jeg bør spise da ?

Jeg skjønner ingenting her.

Noen som vet hva de snakker om her, som kan hjelpe meg ? Noen som driver med ernæring eller har erfaring innen styrke og matinntak for å gå ned, eller bli mer markert ?

Og ja, jeg holder på med hard styrketrening og har gått ned 20 kg ved hjelp av fornuftige dietter. Har hatt oppfølging av leger og ernæringsfysiolog og er over snittet opptatt av trening/kosthold så syns selv jeg vet hva jeg snakker om. ;-)

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:13

Dette har jeg spist lenge, og er ikke lei. Jeg ligger på rundt 1300-1400 kalorier så jeg burde gå ned i vekt på dette.
Nutrilett ligger på 110 kalorier pr. shake så det er ikke kaloririkt i det hele tatt.

Har cøliaki så jeg synes det er litt vanskelig å spise så mye mer variert. Holder meg helt unna brød.

HI

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:16

L-8. Tusen takk for hjelp : )
Synes du ellers at kostholdet er greit ?

Bytte ut nutrilett med proteinshake, men også prøve å finne på noe annet i stedet for det ene måltidet med kesam ?

HI

#19 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 397 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:18

Kan du ikke prøve å få litt mer grønnsaker inn i kosten din også? Og bruk gjerne diett.no for å loggføre inntaket. Er lettere å hjelpe med anbefalinger når man kan se makroene, altså hvor mye fett/karbo/protein du får i deg, satt i sammenheng med trening og basalforbrenning :)

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 721 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 17:19

Vis innleggL-8 skrev 28 mai 2012 - 17:10:

Er det egentlig deffe-diett du er ute etter? Gå inn på fitnessbloggen.no og søk opp Psmf-dietten. Kanskje det er noe sånt du er ute etter. På forumene der vil du uansett få bedre og mer kvalifisert hjelp :)

Deffe-diett ? Vet ikke helt hva det er. ønsker å gå ned i vekt og å bli mer markert men ikke øke i volum.

Jeg jogger 3 ganger i uka. Går på elipse 30 min nesten hver kveld. Går kanskje 6 timer tur i uka. I tillegg kommer styrke ca. 45 min, 3 ganger i uka.

Utholdenhet har jeg drevet med i ca. 6 mnd uten at det har skjedd noe spesielt md vekta, men jeg har jo gått ned i klesstørrelser.

HI