Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Photo

Jeg MÅ ta av minst 5 kilo før ferien- hjelp!

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:17

Reiser 15 juli. Klarer jeg å ta av 5 kilo? Og hvordan?
Har prøvd alt fra lavkalori til lavkarbo.

Siste metoden jeg nå vurderer er å rett og slett nekte meg mat etter kl. 18.00 fordi det alltid er på kvelden jeg spiser usunt når jeg først sprekker.

Spiser et knekkebrød med makrell til frokost.
Salat med kylling, bønner og div grønt til lunsj. Et eple til mellommåltid.
En normal porsjon sunn middag.

Vil jeg da gå ned dersom jeg dropper mer mat etter middag?
Eller setter jeg ned forbrenningen?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:21

Du spiser i alle fall alt for lite til frokost. Du må i alle fall spise ett knekkebrød til.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:22

Før jul måtte jeg gå ned noen kilo for å komme inn i en kjole. Jeg gjorde det ikke på noen sunn måte, men jeg spiste kun middag. Jeg gikk ned 11 kilo på 3 uker! Jeg klarte å spise normalt etter dette, men har vært MYE strengere med meg selv etter det. Har fått tilbake 3 kilo, men ser ut til å holde seg i ro nå. Det var VELDIG tungt de 3 første dagene, men etter det var det ikke noe problem. Da forsvant både søtsug og tankene på mat.

Om det kniper om kan jeg godt gjøre det igjen, jeg syntes ikke det gikk så mye utover energien. Men hadde ikke holdt ut noe lengre tror jeg. Jeg har aldri vært noen jojo-slanker, så vil ikke si at jeg ødela forbrenningen min heller. jeg veide 69 kilo, noe som vil si at jeg var 1 kilo overvektig i forhold til BMI. Vet ikke om jeg vil anbefale det eller ikke, men det funket fint på meg, og jeg har ikke tatt noe skade av det på noen måter.

#4 Gjest_Filifjonka_*

Gjest_Filifjonka_*
  • Gjest

Posted 28 May 2012 - 16:23

Hvis du velger en sultekur - som det ser ut som du har planer om - så setter du ned forbrenningen. Og når du ikke lenger orker å sulte deg, så vil du legge på deg enda fortere og gjerne gå opp litt mer og bli enda tyngre enn du var før "kuren".

Sats på sunn mat, nok mat og trening. Jeg anbefaler Grete Roede, for det har jeg god erfaring med, men jeg vet at mange sverger til lavkarbo.

De fleste kurer hvor du går veldig fort ned i vekt fører også til at du går veldig fort opp i vekt etterpå.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:27

Reiser 15 juli. Klarer jeg å ta av 5 kilo? Og hvordan?
Har prøvd alt fra lavkalori til lavkarbo.

Siste metoden jeg nå vurderer er å rett og slett nekte meg mat etter kl. 18.00 fordi det alltid er på kvelden jeg spiser usunt når jeg først sprekker.

Spiser et knekkebrød med makrell til frokost.
Salat med kylling, bønner og div grønt til lunsj. Et eple til mellommåltid.
En normal porsjon sunn middag.

Vil jeg da gå ned dersom jeg dropper mer mat etter middag?
Eller setter jeg ned forbrenningen?

Du spiser jo utrolig lite! Et knekkebrød med makrell i tomat = Toppen 100 kcal ( og sikkert mindre og)
Salat med kylling og annet grønt: Hvertfall ikke mer enn 300 kcal kanskje?
Et eple: Ca 50 kcal
Normal porsjon middag: 3-400 kcal (Kommer jo an på hva du spiser da såklart)

Du er iallefall langt under 1000 kcal, synes det er altfor lite. Det sunneste vil være å gå ned ca 0,5 kilo i uka og dersom du reiser i midten av Juli vil det da ca være 6(?) uker til. Du kan jo da gå ned iallefall 3 kilo om du spiser 1500 kcal om dagen. Dropp søte drikker, kun vann og kaffe/te. å kutte ned karbohydrater har du jo allerede gjort, men vet ikke om du spiser mye ris/pasta og potet til middag. Tren mye, så merker du fort resultater og føler deg strammere!

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:34

Du setter ikke ned forbrenningen på så kort tid og om du spiser såpass "mye". Det er bare en myte. Om du klarer å gå ned nok på den tiden er jo en annen sak. Jeg ser for meg at du sprekker før det har gått 3 uker. La det ta den tiden det tar.
En kilo fett vil si ca 7000 kcal. Skal du ned 5 kj må du derfor ha et kaloriunderskudd på ca 35.000 kcal. Det betyr at du må være veldig streng med hva duspiser. Mange kvinner har et normalt kaloribehov på ca 1900 kcal om dagen. Det betyr at du må omtrent halvere matinntaket ditt frem til du skal dra hvis du nå har stabil vekt.
  • L-8 likes this

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:35

Klarer du 2 uker med nutrilett-shake tror du? De er veldig effektive, men det er hardt arbeid. Bare tull at man ødelegger forbrenningen, det klarer man ikke på 2 uker. Lykke til! :)

#8 Bzzz!Jente-12

Bzzz!Jente-12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 18 posts

Posted 28 May 2012 - 16:42

Kutt ut sukker, en utrenselse kur og mosjonerer i oppover fjeller og stramopp-øvelser ;)

#9 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,416 posts

Posted 28 May 2012 - 16:46

Psmf. Sjekk fitnessbloggen.no GARANTERT 5 kg på maks to uker.

#10 VenterpåFar

VenterpåFar

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 885 posts

Posted 28 May 2012 - 16:53

L-8 på hvilken måte kan jeg gå ned 5 kg på to uker bare ved å lese der inne? :P er det en spesiell reportasje du tenker på? hadde håpet det lå en med oppskriften der nå :P
Mor til 3 <3<3<3

#11 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,416 posts

Posted 28 May 2012 - 16:55

PSMF-dietten!
  • VenterpåFar likes this

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 16:58

Slenger meg med på anbefalingen av psmf. Har på to uker mistet 5kg, og ti cm rundt livet. Absolutt ikke en sultekur, spiser meg god og mett til hvert måltid, og har veldig mye mer energi enn jeg har hatt på lenge!

Goggle psmf, da vil du finne malen.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 17:01

Slenger meg med på anbefalingen av psmf. Har på to uker mistet 5kg, og ti cm rundt livet. Absolutt ikke en sultekur, spiser meg god og mett til hvert måltid, og har veldig mye mer energi enn jeg har hatt på lenge!

Goggle psmf, da vil du finne malen.

Trener du mye på denne dietten? Leste akkurat på den og den høres intr. ut.. Nesten litt som ketolyse, uten all fettet.

#14 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1,157 posts

Posted 28 May 2012 - 17:07

Jeg ville byttet ut knekkebrødet med en smoothie. Husk at smoothien må ha fett og proteiner i seg for å være et komplett måltid.
Salat til lunsj er kjenpelurt, det er det jeg pleier å spise. Dropp brød til om du pleier å bruke det.
Kan anbefale spirulina og feks hvetegress, byggress, chlorella e.l. Dette gjør at godteri og søtt ikke frister særlig mer og det er lettere å velge sunt (du får lyst på det sunne). Dessuten er det supersunt for deg, masse næring og det renser kroppen.
  • Dr. Grey likes this

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 17:21

Før jul måtte jeg gå ned noen kilo for å komme inn i en kjole. Jeg gjorde det ikke på noen sunn måte, men jeg spiste kun middag. Jeg gikk ned 11 kilo på 3 uker! Jeg klarte å spise normalt etter dette, men har vært MYE strengere med meg selv etter det. Har fått tilbake 3 kilo, men ser ut til å holde seg i ro nå. Det var VELDIG tungt de 3 første dagene, men etter det var det ikke noe problem. Da forsvant både søtsug og tankene på mat.

Om det kniper om kan jeg godt gjøre det igjen, jeg syntes ikke det gikk så mye utover energien. Men hadde ikke holdt ut noe lengre tror jeg. Jeg har aldri vært noen jojo-slanker, så vil ikke si at jeg ødela forbrenningen min heller. jeg veide 69 kilo, noe som vil si at jeg var 1 kilo overvektig i forhold til BMI. Vet ikke om jeg vil anbefale det eller ikke, men det funket fint på meg, og jeg har ikke tatt noe skade av det på noen måter.

Kan snille du fortelle med hvordan du gjorde dette;) Dette kunne keg tenke meg å prøve!

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604,201 posts

Posted 28 May 2012 - 17:24

Anbefaler også psmf! Jeg raser ned i vekt nå. Jeg trener en del styrketrening ved siden av da. Jeg skal også bed en del frem til juli :)

#17 vårsol73

vårsol73

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 183 posts

Posted 28 May 2012 - 17:27

Du kan lett greie dette ved hjelp av grete roede. Da kan du i tillegg ha masse overskudd og energi, og unngå ubehag, siden dette overhodet ikke er noen sultekur.

#18 VenterpåFar

VenterpåFar

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 885 posts

Posted 28 May 2012 - 19:54

psfm høres veldig intreressant ut må jeg si. dette skal jeg prøve! må bare på butikken og handle inn litt. men hva med melk? kan man drikke melk?
Mor til 3 <3<3<3