Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Det er 11 mnd siden jeg fødte, og har ennå ikke fått mensen, nå har jeg hatt skikkelige menssmerter/vondt i eggstokkene i flere dager..

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 10:18

Hva er dette? Når jeg før jeg ble gravid fikk mensen hadde jeg slike smerter i noen få dager før mensen, ikke så mange dager som nå..
Jeg ammer fremdeles litt, og har hatt ubeskyttet samleie med mannen min..
Kan jeg være gravid igjen? Er det cyster? Eller gjør det så vondt med første mens? Eller noe enda verre?
Jeg begynner å bli litt urolig nå, og legekontoret åpner ikke før tirsdag.. :(

Ellers kan jeg nevne at jeg føler meg svimmel, vondt i hodet (men det er ikke så uvanlig), og trett (men det kan jo skyldes varmen)

Åh, tenker jo selvsagt det verste nå.. :(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 10:26

Hei. Jeg har fått mensen tilbake etter 11 og 10 mnd etter fødsel. Men nr. 3 ble jeg gravid ca 9 mnd etter fødsel uten mens. Merket at jeg ble trøttere, øm i magen og begynte å kaste opp hver gang jeg ammet. Allikevel overså jeg litt en graviditet. Men skjønte til slutt at det var dersom var problemet. Fikk da ul og var 9 uker på vei. Har 3 flotte barn og 4 på vei :-)) ta en test er mitt råd. Enten kommer mensen eller så er enny spire på vei...

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 11:21

Kanskje eggløsning?
Jeg har fått forverret eggløsningssmerter etter fødsel. Har alltid hatt det jeg da, men er blitt mange ganger forverret. Gått fra å ha det i 3-5 dager til å ha det i en uke. Flere av dagene må jeg ta sterke smertestillende for å fungere.

Mange får jo også forverret menssmerter etter fødsel, så kan jo være det også.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 11:29

Ja jeg tenker kanskje det er EL.. Blir jo veldig glad om jeg er gravid. Husker jeg gikk og ventet på mensen da jeg var gravid, siden jeg hadde sånn mensensmerter så lenge :P (har veldig uregelmessig menstruasjon)
Har drømt flere ganger at jeg er gravid med tvillingjenter nå :P

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 12:40

Før mensen er der alltid eggløsning. Det er derfor vi får mensen, om vi ikke er gravide.

Etter et svangerskap, så kan syklusen og smerter rundt den endre seg drastisk.

Før jeg var gravid, så var menssmertene et helvete hver måned. Etter første svangerskap ble tiden fra eggløsning til mens et helvete. Men etter siste svangerskap, så har alt dette bedret seg :) Ikke store smerter ved mens, og heller ikke smerter fra eggløsning til mens :)

Du kan ikke sammenligne med før. For ting har endret seg, siden du har vært gravid.

Ellers så kan du være gravid, dersom du har hatt ubeskyttet sex. For eggløsning kommer ALLTID før mens.....