Anonym bruker skrev 24 mai 2012 - 12:56:
Heartbroken skrev 24 mai 2012 - 11:53:
Og det er at jeg skal pinholde på mannen min! Det er utrolig hva vi slipper av frustrasjon og konflikter bare ved å være èn familie med kun felles barn.
Jeg er full av medfølelse med alle som må krangle om de mest selvfølgelige ting, og de som sliter med bitre ekser og steforeldre.
Og ikke minst er jeg takknemlig for at barna mine slipper å vokse opp i et slikt minefelt!
Så til tross for at han noen ganger er svært nær å bli lagt ut på "gis bort" på Finn, skal jeg fortsette å behandle han fint og vise hvor glad jeg er for at han valgte akkurat meg den gangen i et annet årtusen

barna her bor sammen med begge foreldrene sine. vi jobber hver eneste dag for at vi skal ha det bra sammen. og at barna våre skal ha foreldre som ikke er så slitne at man ikke klarer hverdagen. det er en jobb i seg selv.
fra vi fikk barn har vi lært oss at det er mye vi må jobbe med hver eneste dag for å få ting til å fungere.
oppi dette har jeg en svigerfamilie fra helvette. de kan virkelig å lage bråk om alt,. slitsomt. levd med dette noen år nå. og var ingenting jeg kunne forutsi. trodde heller det motsatt før mannen og jeg hadde hvert sammen en stund. da kom sannheten frem litt etter litt. jobber oss igjennom dette,. men vi gjør det sammen og det hjelper mye for hvordan vi har det.
tror det er håpløst å forutsi hva som kan skje i fremtiden. man forandrer seg hele tiden. og død, ulykker, sykdom kan forandre en person til bedre men også til det verre.
ting skjer.
satser man ikke så finner man heller aldri ut hva som kunne hvert. mange opplever dritt,. men det er også mange som lever livet ut med en de har satset på.
Man må se stort på de små tingene, i alle fall. Jeg har også opplevd at en mann jeg trodde var tålmodigheten selv reagerte med sinne da tilstrekkelig mange ting begynte å slite ham ut.
Tette barnefødsler med våkenetter i heimen, konflikter utenfor heimen, dødsfall blant nærstående personer, en dement far, for mye arbeid og en fysisk skade som ga smerter i over 2 år, alt dette var med på å gjøre ham til en riktig utrivelig person. Først gikk det ut over sønnen min, så ut over meg. Det er ikke noe vi "velger", det er sånne slag som livet gir.
Jeg ønsker sjelden noe vondt over mine medmennesker, men når jeg hører den faste regla her på forumet: "hvorfor valgte du å få barn med en sånn mann?" - da tenker jeg i mitt stille sinn: "GID din mann også viste noen skjulte sider, så fikk du spise i deg de ordene!"
Jeg gir forresten hovedinnlegger HELT rett - kjernefamilien har mye færre konflikter enn mosaikkfamilien! Nyt det!!!
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.