Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Har tenkt å kjøpe bæresele til 6 mnd gammel baby, ikke babybjørn!

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 vaskedama+♂ 09 og 11

vaskedama+♂ 09 og 11

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 23:09

Har veldig problemer med ryggen, og kjenner det veldig godt når vektfordelingen blir feil. Har en eldgammel babybjørn, godt mulig at de også har blitt bedre med årene. Men hvilken bæresele er best for ryggen? Korsryggen i mitt tilfelle da. Hjelp!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 lille-line

lille-line

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 00:54

Jeg har nettopp kjøpt stokke sin nye....har ikkje prøvd denne til ny-kommingen som ikkje kommer før om 6 uker-ennu, men prøvd den på min 2 og et halvt år gammel sønn( kan bære større barn på ryggen-opp til 15kg med et ekstra medfølgende bærstykke) gikk ett par km med han på ryggen i den og syns denne virket veldig fin mtp. ergonomi, men det er jo individuelt, og man burde jo prøve med barnet i-for å kjenne... jeg og min samboer fikk prøvd den på babyshop med en 4kg dukke i, og syns den virket veldig fin....så så langt er vi veldig fornøyd :)

#3 Igangpånr2

Igangpånr2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 174 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 07:08

Jeg sydde meg en meitai og det er eneste bæringen jeg var ordentlig fornøyd med. Den kan du ha både foran og bak, alt etter hvor det er mest komfortabelt, den passer alle perfekt og du får vekten helt helt inntil kroppen.

Jeg brukte den ikke så ofte, men når jeg først brukte den var det ofte på reiser, og da gikk jeg med 10 kilo barn på mage/rygg i 3-4 timer uten ubehag...
1.pp - IKM 31.10.2012

#4 hannetroll

hannetroll

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 07:42

Babybjørn er ikke optimal, verken for bærer eller barn. Ergonomiske formsydde seler som Manduca og Ergo er gode å bære i og er enkle å bruke. Barnet sitter godt, ikke dinglende etter skrittet som i Babybjørn. Vekten fordeles også mye bedre for den som bærer.

Gå inn på tettinntil.no - der finner du masse info og gode råd om ulike bæretøy!

Dette innlegget har blitt redigert av hannetroll: 22 mai 2012 - 07:46

#5 Martemor<3

Martemor<3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 07:44

Anbefaler manduca! Veldig god å bære i! Og passer fra baby til 2 år

#6 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 22 mai 2012 - 08:38

Jeg har brukt Manduca og MeiTai. Superfornøyd med begge deler. Manduca begynte vi å bruke når mini var 4 måneder, og nå er han 3 år og 3 måneder, og han sitter faktisk i den av og til ennå. Han er ca. 15 kilo. Jeg kan fint bære han 2-3 kilometer i den nå også, uten at det er ubehagelig.

Fordelen med Manduca (eller Ergo for den del) er at den er veldig lett å bruke. Akkurat som å ta på seg en ryggsekk. Barnet sitter helt supert nedi også. Meitai er litt mer kronglete siden den må knytes, men den kan nok tilpasses ennå bedre enn Manducaen med litt trening. Begge deler gir god avlastning for skuldre og rygg da mesteparten av vekta bæres på hoftene.

#7 Aprilskatten min.

Aprilskatten min.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:11

Manduca!!

Kjøpte min her: http://www.hippehippo.no/

Super bæresele, passer fremdeles til storesøster på 4 år.:)

#8 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:
  • StedVestlandet

Skrevet 22 mai 2012 - 11:21

Manduca er kjempegod! :)
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.

#9 My_my

My_my

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 169 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 22 mai 2012 - 19:04

Meitai er genialt! Snuppa er 2 år nå, veier 10-11 kg, og jeg bruker den fremdeles når vi skal ut på lang tur i skog og mark! Love it!

#10 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 22 mai 2012 - 19:24

Sjaltai er også helt knall. Det beste fra både sjal og meitai. Den får du kjøpt på filiokus.blogspot.com eller brukt på feks tettinntil.no

Jeg har brukt sjal, slynge, meitai + til mine to, og selv fire-femåringer er gode å bære da. (og det er nødvendig av og til det, når små ben blir trøtte på fjelltur osv)

Minste min er 20kg nå, og har båret han på tur frem til i vinter når det har vært tid for luren hans osv(og før bekkenet mitt begynte å krangle mot turgåing)

Dersom du er i nærheten av oslo, anbefaler eg å ta en titt innom butikken bæreglede (bareglede.no) derkan du få prøve på alle mulige forskjellige bæreseler, og finne den typen som er best for akkurat deg og din rygg!
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#11 verdens heldigste mamma

verdens heldigste mamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 599 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 20:05

Signerer alle over her som anbefaler Manduca. Den er super og kan brukes i flere år og er enkel å bruke. Den er jo litt dyr, men en utrolig god investering.

#12 Gjest_AnnaMathea_*

Gjest_AnnaMathea_*
  • Gjest

Skrevet 22 mai 2012 - 20:10

Vi har brukt meitai og manduca og er superfornøyd med begge deler. Til og med pappaen syntes det var greit å binde på seg meitaien, og den er så koselig med de små hengende på magen! 3 åringen passer fortsatt i manducaen og kjenner ikke at jeg bærer han med den.

Anbefaler også tettinntil.no:)

#13 vaskedama+♂ 09 og 11

vaskedama+♂ 09 og 11

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 22:59

Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg sjekke ut alle nettstedene! Klem klem! :-)