Gå til innhold

Sex hver dag?


♡ Mams og gutten ♡

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at det er anbefalt å ha sex annenhver dag, men lurer på om det er bedre med sex hver dag? Får jo en innsprøyting hver dag da, selv om kvaliteten kanskje er litt dårligere?

 

Hva funker eller hva gjør dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hørt at annenhver dag er det optimale for svømmerne.

Vi pleier som regel å legge inn aksjer annenhver dag men mannen min har en til tider ganske stressende jobb med noe reising så dessverre er det ikke alltid at det blir annenhver dag heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en varierende syklus, men jeg tar utgangspunkt i en 30 dagerssyklus og da fortalte gynekologen min meg at det bare var å kjøre på annenhver dag fra og med dag 12. Spermen lever i ca 2 døgn, så det holder egentlig med påfyll annenhver dag. Men disse anbefalingene tar utgangspunkt i at mannen har normal spermkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir annenhver dag her og. Litt stressa, og føler jeg må planlegge alt.. Kunne dagene til el bare gå litt fortere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at dersom det ikke er noe i veien med sædkvaliteten til mannen, er det ingenting i veien for å humpe i vei så ofte man bare lyster. Selv foretrekker jeg å ikke stresse med det - og ha sex når jeg/vi vil - og heldigvis vil vi ofte rundt eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat : http://infertility.about.com/od/tryingtoconceive101/f/how_often_sex.htm

"

If sperm counts are normal or healthy, as far as you are aware, then it's best to have sex every day you have fertile cervical mucus, a positive ovulation detecting test or a positive saliva ferning test. If you know when you ovulate, due to BBT charting, then you'd want to have sex for the three days before you expect to ovulate and possibly on the day you expect to ovulate too. (If you want to go for bonus points, you may even have sex on the day after ovulation.)

 

If sperm counts are borderline normal or on the lower side, the general recommendation is to have sex every other day during the fertile window. So, if on Monday you get your first positive ovulation predictor test result, or you see fertile cervical mucus, you'd have sex on Monday, skip Tuesday, and then again on Wednesday, skip Thursday and once more on Friday (for good measure). The idea is that a day in between will help replenish the sperm supply, possibly increasing your chances."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, greit å vite :-) Skulle likt å hatt et kamera inni der så jeg kunne følge med på om de kom frem og hva som skjedde til enhver tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har sex når vi føler for d,å d er stort sett hver eneste dag jammen :) viktig å kose seg å sundt er d jo også,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...