Gå til innhold

Flere som opplever av fordøyelsen "stopper opp" når du er på ferie? (beklager rart spørsmål:))


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er helt merkelig med meg altså..., hver gang jeg er på ferie stopper fordøyelsen min helt, og første dag jeg er hjemme igjen er alt som vanlig igjen.. (trenger ikke være til utlandet).

 

Kan det være pga mindre fiber i kosten el noe?

 

Jeg drikker MYE kaffe til hverdags, så kanskje det er derfor, selv om jeg jo drikker kaffe når jeg er på ferie også..

 

Utrolig irriterende særlig på badeferier, magen blir jo helt oppblåst og rar:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat likt :) Tror i grunn det er psykisk jeg! For her stopper det opp hos meg enten jeg er på en sydentur eller en natt på hotell her i Norge med jobben. Så tror ikke det har med kosten å gjøre, spiser jo det samme på Hamar som hjemme feks. Veldig irriterende i grunn, blir jo så oppblåst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid vært sånn. Men så liker jeg ikke engang å bæsje med mannen i huset, langt mindre på fremmede steder, ukjente toaletter.

 

Så det har alltid vært en selvfølge for meg at jeg er sånn, men det er ikke morsomt å ha det sånn, medfører mye smerte og ubehag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepo, alle andre steder enn på hytta. Skal jeg bort lenge tar jeg med lactulose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Ja, det skjer hver gang, selv om jeg aldri bryr meg om hvor jeg går på do, synes aldri det er pinlig eller holder meg.

 

Men på ferie blir jeg forstoppet, oppblåst og føler meg feit og blir sur hehe. Jeg bruker å ta med meg milde, avførende midler, men det er nesten så de ikke virker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg også. Mannen og! Vi er sånn selv om vi reiser innenlands, men verste jeg har opplevd er USA, der stoppet hele systemet selv om jeG hadde med fiberrrik osv hjemmefra... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, her også:) Men jeg har blitt bedre med årene, kan jo være at jeg er mer avslappet nå enn da jeg var yngre. Jeg har også begynt å ha med meg tabletter med melkesyrebakterier, i tillegg spiser jeg youghurt med slike bakterier - og jeg synes det har hjulpet:)

Det morsomme er at mannen har det akkurat motsatt, så hvert vårt problem på ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver

Jeg har det motsatte problemet. Så fort jeg kjører over broen til Svinesund blir jeg løs i magen (satt litt på spissen da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...