Hei, Magen har de to siste dagene vært veldig hard, og jeg har hatt masse kynnere. Jeg vil ikke kalle de vonde, men relativt kraftige da livmoren blir stein hard. På fredag holdt det på slik over fire timer og de kom relativt regelmessig, men så gav det seg litt. Etter det har de kommet og gått gjennom hele dagen. I tillegg har jeg vært "uggen" i magen, noe jeg ikke har vært siden jeg ble gravid.. Er nå også veldig kvalm på morgenen og om kvelden-nesten så jeg lurer på om jeg må kaste opp, men har ikke gjort det.
Er i uke 34+6 idag. Har en følelse av at hodet jobber seg ned i bekkenet. Magen er plutselig synlig lavere og jeg har fått en del smerter ned i høyre lysk som jeg heller ikke har hatt tidligere.
Idag våknet jeg med ganske kraftige mensmurringer. Dette er heller ikke noe jeg har hatt tidligere i svangerskapet.
Ellers har bekkenet og ryggen blitt mye værre de siste dagene, har blitt veldig tungpustet og fra å trives veldig godt med å være gravid (har en fin liten mage som ikke er i veien og godt med energi), føles det nå veldig rart og annerledes.
Forøvrig er den lille frøkna svært aktiv og sparker veldig hardt. Hun holder gjerne på i flere timer i strekk og hvis jeg skulle ha telt ant.spark ligger det på godt over hundre..
Synes dere at jeg burde kontakte føden, eller skal jeg se det an litt?
Begynnende fødsel?
Opprettet av
Solbakken, junispire 2012 <3
, mai 20 2012 09:14
1 svar til dette emnet
Skrevet 20 mai 2012 - 09:14
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 20 mai 2012 - 21:49
Hei du!
Jeg synes fint du kan vente med å kontakte føden. Noen opplever nemlig disse modningstegnene i mange dager og uker - før de går i fødsel. Noen ganger tar de seg opp etter kort tid, andre må vente litt lengre. Så lenge du ikke har regelmessige rier, som ikke gir seg er det derfor ikke nødvendig å ringe sykehuset. Når du går i fødsel vil det også være progresjon på sammentrekningene - dvs at de vil komme hyppigere, vare lengre og bli kraftigere.
Om du er usikker på noe kan du selvfølgelig også kontakte fødeavdelingen for informasjon og gode råd.
Masse lykke til med innspurten!
Jeg synes fint du kan vente med å kontakte føden. Noen opplever nemlig disse modningstegnene i mange dager og uker - før de går i fødsel. Noen ganger tar de seg opp etter kort tid, andre må vente litt lengre. Så lenge du ikke har regelmessige rier, som ikke gir seg er det derfor ikke nødvendig å ringe sykehuset. Når du går i fødsel vil det også være progresjon på sammentrekningene - dvs at de vil komme hyppigere, vare lengre og bli kraftigere.
Om du er usikker på noe kan du selvfølgelig også kontakte fødeavdelingen for informasjon og gode råd.
Masse lykke til med innspurten!