alene mor???
Skrevet 19 mai 2012 - 19:57
Ja han jobber til litt over 5 hver dag og fri i helgene, men når han er hjemme er han mest på data, sover eller ser på tv, for å si det slik, gjør akkurat slik som han vil. Spør aldri om jeg trenger noe hjelp eller om han skal ta henne litt så jeg får slappet av litt eller gjøre noe annet.
Jeg er ikke den som tør å nevne noe slikt for han for da blir vel helvete løs.
Er flik til å rydde i huset innimellom, for jeg har ikke alltid ork eller tid. Men vil jo at han skal bruke mer tid på datteren sin. Og hvis jeg ber han passe henne litt, himler han med øyne eller tvkontrollen blir slengt i sofaen for han var opptatt med noen annet. aaaaarhhhhhhhh.
Får bare lyst til å skrike innimellom.
Trenger litt inspirasjon her fra dere damer, begynner å bli litt lei nå.
Snarvei til forumene
Skrevet 19 mai 2012 - 20:55
Skrevet 21 mai 2012 - 10:34
Som far til barnet bør han ta ansvar, både for å bygge relasjon til sin datter, og for å avlaste deg!
Jeg er ingen ekspert på forhold, akkurat, men synes nesten du bare må si det rett ut og "slippe helvete løs", som du selv sier - for dere har mange år igjen som mamma og pappa, og jeg tror det vil slite deg ut å ha det sånn over lang tid.
Kanskje stiller han seg utenfor fordi han ikke vet helt hva han skal gjøre med babyen (eller husarbeidet, for den saks skyld), så kanskje må du være helt konkret.
"Kan du trille en tur med henne, jeg trenger en halvtime for meg selv?", "Kan du støvsuge gulvene? Jeg må amme og ta kveldsstellet" evt gi han valg så han føler at han har en viss form for kontroll over situasjonen: "Hva vil du helst, rydde barnerommet eller gi jenta mat?"
Håper dere finner ut av det, lykke til!!
Skrevet 23 mai 2012 - 13:34
Lykke til!
Skrevet 13 august 2012 - 20:57
Skrevet 14 august 2012 - 09:50
Her jobber far 100% nattevakt, og da sover han hele dagen.
Men han tar ungene når han har fri, fader, jeg hadde ikke akseptert annet.
Her har vi 3 fra alderen 4-6-9 og en liten spire i magen.
Og han har ikke annet å gjøre enn å hjelpe til:)
Og veit du, med den holdningen du har. Spes siste setning. Så er det ikke rart han bare valser over deg.
Krev din rett kvinne, det skal ikke være slik.
Skrevet 14 august 2012 - 20:06
Vi er nok alle flinke til å syte litt over mennene våre, og de syter sikkert over oss.
Det aller viktigste rådet jeg føler jeg kan gi, er å alltid være ærlig med hverandre. Han kommer ikke til å åpne seg for deg, eller situasjonen hvis du ikke gir beskjed om at du ikke tolererer dette!
Vi har en sønn på 3 1/2 og jeg er 6 mnd'er på vei med en liten jente nå, mannen min er ekstremt avhengig av sønnen vår, og har vært det fra dag en. Steller og leker, og sykler og tegner hele tiden. Men det er klart det er ting jeg skulle ønske han gjorde eller ikke gjorde, eller kanskje gjorde annerledes.
-Det essensielle er uansett og dele det man tenker på, iallefall når det involverer en eller fler av dere.
Som du sier, du er sliten og forferdelig lei, og slik skal det da ikke være? Man skal ikke være kronisk lei av familiesituasjonen sin!
Du står så og si alene om ansvaret hver dag etter det jeg forstår, og din kjæreste med sine 5 arbeidstimer om dagen har ikke rett til å være så egoistisk! -Gi beskjed, for din egen del, men også for han og deres datters del! - Dette er jo kjempeviktig for henne... At han kan lære seg og vise interesse for henne, og være genuint og 100 % tilstede...Hun kommer til å merke dette, og det vil vi jo ikke :/
Håper du finner motet til å få sat deg ned å ha en prat med han jeg, det er til det beste
Lykke til! <3
Skrevet 14 august 2012 - 20:51
Det er jo som sagt ikke bra for psyken å gå å tenke på slikt hver eneste dag i nesten 1 år. Ikke rart jeg alltid har meg litt snop på kveldningen og, er slik jeg koser meg.(heldigvis er da vekten stabil)
Takker igjen damer, får krysse fingrane. Det trengs, med tanke på en slik pyse som jeg er som ikke liker å snakke om slikt.
Skrevet 18 august 2012 - 17:07
Høres ut som en vanskelig situasjon....og at du rett og slett må ta deg en kveld med han og snakke sammen. Barne har godt av at begge foreldrene er til stede, fungerer og tar ansvar. Og det høres ut som om at visse ting må han bare sjerpe seg på..."vet ikke hvordan barnesetet fungerer"?!? Hva er det for noe? Har han hatt barn i snart 2 år uten å finne ut av bilstolen?? Enten så er han megaslapp når det kommer til å interessere seg, eller så har ikke du latt han få lov...(ikke kritikk av noen, men må være et av to her...). Ta dere en skikkelig prat, stille og rolig, skriv gjerne ned hva du har tenkt å si/hvilke poenger du har lyst å få frem...og be han om ikke å bli sinna/hisse seg opp. Dere er to om å få barn, resten av livet...så her er det bare å bette opp armene for dere begge to :-)
Lykke til
Skrevet 19 august 2012 - 13:16
Fordi han skulle røyke og se kampen ferdig. Han bare henne til meg og jeg fikset alt.(igjen)
Ho ser på litt barneprogammer når ho spiser for at ho trengs litt distrehering i ny og ne. (tideligfødt og sonde tideligare, ikke alltid lett å mate henne da. Men blitt mye flinkare).
Så da satt jeg på gulvet forran henne og matet(forsøkte, for ho hadde fått litt bolle i besøket). Han satt bak ho og dullet med mobilen. Han sa ikke ett ord om det var noe jeg trengte eller noe. Siden ho ikke spiste det jeg hadde laget så gikk jeg for å hente noe annet, han spurte ikke da heller.
Etter jeg hadde lagt henne(som jeg og måtte gjøre siden han ikke tilbød).Jeg spør han ikke for å teste han, hvor ofte han tilbyr å hjelpe. Da var det middags laging.koke pasta for å lage pasta salat(. det kunne han jo ha laget lett mens jeg matet henne og slik, men neida.) da jeg la ho, så hadde han lagt seg på sofaen. For å si det slik all mat ble ferdig kl.22.15.
Er slitsomt det og ikke bra å legge seg på full mage.(heldigvis ikke mektig mat.).
Det var den dagen, ville takke han så mye for hjelpen. Men da hadde vel noe annet flagret veggimellom og. Kjenner jeg han rett.
Skrevet 19 august 2012 - 19:41
Skrevet 20 august 2012 - 06:51
Lykke til uansett.
Skrevet 20 august 2012 - 09:13
Skrevet 20 august 2012 - 12:16
Etter min mening så kan jo han lage maten når jeg er opptatt med henne. Men det vil han ikke. (har sagt det før).
Vi får se hva som skjer seinare. Jeg venter i spenning på en liten åpenbaring for han. Tror han vil trenge det etterhvert.
Skrevet 20 august 2012 - 12:42
Jeg skjønner ikke helt hvordan du overlever å ha et sånt forhold til din mann/sambo. Han høres ekstremt lite voksen ut i mine øyne, og jeg tror nok du bare må bestemme deg for å si i fra. Koble ut TV'n og krev at han skal ta sin del!
Skrevet 21 august 2012 - 12:49
Du ber ikke om hjelp for du skal se hvor lenge det går før han tilbyr seg?
Du blir valset over og sier at det bare får være sånn..
Mitt forslag;
Når du mater din datter, SI TIL DIN MANN; Sett på en kjele med vann til pastaen.
Ikke spør han men be han.
Hvis dere ikke endrer dette så er det jo ikke noe fremtid lell. For når du føler deg sliten og overkjørt, så burde han se det...
Skrevet 22 august 2012 - 06:26
Dette høres helt på trynet ut...kanskje du skal vise han denne linken?!
Skrevet 22 august 2012 - 08:12
Mener det ikke vondt mot deg på noen måte, men dette er jo en ting du må ta opp med han! Du kan ikke regne med at alle dine problemer løser seg av at du skriver et innlegg på internett?
Og å la være å si noe til han for å se hvor lang tid det kommer til å ta før han reagerer vil nok heller gjøre mye mot deg enn det vil for han. Du vil jo vende deg til hvordan det er og godta det, slik jeg oppfatter det.
Du får ta en ordentlig samtale med han, etter at barnet ditt er lagt, slik at dere er på tomannshånd. Hvis ikke du kan prate med din livsledsager, hvordan kan du da forvente at det skal vare livet ut?
Skrevet 09 september 2012 - 16:00
HF79 skrev 20 august 2012 - 12:16:
etter at jeg tok valget med og flytte ut så forsto han hvor godt han hadde det. jeg bodde for meg selv i 1 år vokste mye på den tiden og det gjorde han også. vi ble til slutt sammen igjen og er nå gift. han er blitt flink til og hjelpe til hjemme og nå er det han som faktisk vasker gulvene mest her i huset. av og til så er det en brutal oppvekking som skal til. mitt råd. flytt fra ham. hvis dere er ment for værandre så finner dere sammen igjen. men og gå slik som du gjør nå sliter deg ut. og når du blir sliten og ikke har det helt bra så merker datteren din det også. jeg bare tok valget pakket sakene mine på en helg og dro. han fikk beskje ja, men nå var det nok for meg, men det hjalp på forholde vårt i lengden:)
Skrevet 09 september 2012 - 16:33