Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Prematur baby:)

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 943 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 19:52

En venninne fikk en prematur baby her om dagen, 1 kg og født i ca uke 29. Noen som vet hvor lenge de blir på sykehuset, sånn ca? Når kan vi belage oss på å besøke dem? Foreløpig har hun mer enn nok med seg selv, og vi får vite om noe skjer osv:) Er det noe vi kan gjøre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 321 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 19:56

Det jeg har hørt er en tommelfinger-regel;
at de må være der antall uker det er igjen til termin..
(om det stemmer vet jeg ikke.)

Ei jeg kjenner fikk sin sønn 8 uker for tidlig og hun var på sykehuset i 5 1/2 uke.

#3 strikkegal

strikkegal

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 20:00

Det er vel forskjellig. Det kommer nok mye an på hvor bra lungene til babyen er utviklet og hvor fort babyen lærer å spise. Tror de må regne med 3-4 uker før termin.

#4 Mor Stratos

Mor Stratos

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 248 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 20:00

Min venninne var i samme situasjon, og var 8 uker på nyfødtposten. Å besøke barnet er det liten vits i (syns jeg personlig). Ro, stabilitet og nærhet til mor og far er det viktigste. Dere kan jo besøke foreldrene uansett etterhvert, det tror jeg blir satt veldig pris på. Man lever i en egen boble i slike situasjoner. Spør masse om barnet, samtidig som du kan føle deg fram om andre ting de vil snakke om.

Tilby deg å hjelpe med praktiske ting, alt fra gressklipping og posthenting til innkjøp av klær/utstyr osv.

Det er mange som ikke vet hvordan man skal takle det når venner går igjennom slikt, men mitt beste tips er å være en tålmodig venn som på jevnlig basis minner om at du er der for dem. :-)

Masse lykke til til både deg og venninnen din. :-)
~ Den som ikke er seg selv er heller ingen annen. ~

#5 Linerlen og pipipen

Linerlen og pipipen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 488 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 23:03

På obs posten vi var på var det ikke lov med besøk. Vi satte utrolig stor pris på praktisk hjelp med posten, hundepass, blomstervanning ol. Vi fikk dra hjem i det som ville vært uke 38