Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Photo

Dersom dere skulle reist på en liten ferie helt alene, hvor ville dere reist da?

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607,285 posts

Posted 18 May 2012 - 16:20

Har en uke i sommer hvor jeg er helt alene og vet heller ikke om jeg får med meg noen venninner på tur midt i ferien.

Vurderer litt om jeg skal dra en tur helt alene men har aldri reist alene før og frykter litt at jeg kommer ti å kjede meg....

Så, hvor er det gøy å dra alene??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4,799 posts

Posted 18 May 2012 - 16:23

Da hadde jeg tatt meg en tur til varmen. Enten Hellas eller Mallorca. Tenk å ligge på en solseng og lese, bade litt, sove litt, spise god mat om kvelden og bare gjøre som man vil. Delta på guidet turer eller ikke.

Paradis :)

#3 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7,414 posts

Posted 18 May 2012 - 16:31

Paris. Alltid.

#4 M1975

M1975

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 posts

Posted 18 May 2012 - 16:32

En hel uke i syden kan være litt lenge og ensomt ( jeg har prøvd.... Dagene går veldig sakte når man ikke prater med noen). men det som jeg har god erfaring med er 2-3 dager i enten København eller Stockholm. Finn et deilig hotell, og slå deg løs med god mat og shopping. Man blir ikke så lett ensom i en storby. Du kan alltids gå på kino eller se film på rommet:) Lykke til!

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607,285 posts

Posted 18 May 2012 - 16:36

Jeg kunne fint ha klart meg dagesvis alene, en uke er intet problem. Hadde nok reist til USA eller et varmere strøk ;o)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607,285 posts

Posted 18 May 2012 - 17:16

Takker for tips!

Ja jeg er redd en uke i Syden kan bli lange dager. Jeg er ikke super-tålmodig når jeg soler meg og tenker kanskje en storby er et bedre alternativ.

Tenker også at dagtid er greit (spesiellt i en by hvor det er shoppingmuligheter) men hva i alle dager skal jeg finne på om kveldene alene?? Syns det virker litt stusselig... Hehe... kanskje det å reise alene ikke er noe for meg allikevel...

Men dere som har reist alene, hva brukte dere kveldene til?

HI

#7 *LilleTroll + spira

*LilleTroll + spira

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 360 posts

Posted 18 May 2012 - 17:18

Tar du Barcelona f.eks kan du kombinere strandliv og shopping :-)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607,285 posts

Posted 18 May 2012 - 17:25

Tar du Barcelona f.eks kan du kombinere strandliv og shopping :-)

Å, ja, Barcelona, jeg elsker den byen:-)

Kanskje jeg skal dra dit ja...:-)

Takker!
  • *LilleTroll + spira likes this

#9 *LilleTroll + spira

*LilleTroll + spira

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 360 posts

Posted 18 May 2012 - 17:37

Jeg synes nesten det er bedre å dra på shopping alene, da får jeg sett det JEG vil se, og "må" ikke innom alle stedene mannen/venninnene vil.. Ta med en god bok, strikketøyet eller hva enn som funker for deg :-) Da er det bare digg å slå seg ned på en fortaus café og kose seg med et glass cava, eller tre ;-) Masse fin sightseeing som funker bra når man farter alene og, også er det veldig greit å hoppe på en turistbuss om du er sliten i bena og vil slå i hel en time..

Høres deilig ut, god tur!!

#10 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,681 posts

Posted 18 May 2012 - 17:46

Island hadde jeg dratt til! Jeg er ikke avhengig av varme når jeg skal reise en plass :)

#11 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Posted 18 May 2012 - 18:23

Jeg begynte å lese med tanken om at jeg ville be deg reise til syden. En uke ved en strand med bare meg selv og solkremen å tenke på, høres ut som paradis akkurat nå. Men det skal sies at om jeg har pengene til det så ville jeg absolutt tatt en shopping/opplevelsesferie i Barcelona eller på Island. Har vært begge steder, og de anbefales varmt!
Island er kanskje morsommere sammen med noen, og såpass lite at hvis du f.eks blir i Reykjavik en uke så vil du fort ende opp med å gjøre det samme flere ganger. Anbefales å leie bil da avstandene mellom ting er lange, men da blir det jo aleneturer. Men hvis du trives godt i eget selskap så er det masse stas å gjøre og se! Ikke glem spadag på blue lagoon ;)
Barcelona er mer storby-sted, hvor det er lett å være anonym uten å være ensom. Det er jo fantastisk for shopping og masse fint å se, og som nevnt over her, kort vei til strand og sjø.

Edited by Mentha & Junior, 18 May 2012 - 18:24.

#12 Hercule Poirot

Hercule Poirot

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,164 posts

Posted 18 May 2012 - 18:30

For å være helt ærlig, så hadde jeg nok ikke dratt noe sted. Tenk - en hel uke alene hjemme! Høres helt fabelaktig ut, spør du meg.

#13 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Posted 18 May 2012 - 18:56

Jeg hadde dratt på kulturferie i Toscana, bodd på et vinslott og lært om vin og bare spist god mat og drukket gov vin hele dagen..

Hvis ikke kanskje Barcelona, da kan du ta dagstur til Torres og drikke vin, tråkke druer og lære masse moro om vin ;)

eller Bordaux i Frankrike.

Nøkkelordet hadde uansett vært vin og varme :)

#14 Gjest_Shanti ♥_*

Gjest_Shanti ♥_*
  • Gjest

Posted 18 May 2012 - 19:07

Aldri følt meg så trygg noe sted døgnet rundt som i Japan.. Veldig lite kriminalitet. Eksotisk, spennende, myyye å finne på, god mat, og hyggelige (om enn bittelitt rasistiske) japanere. Hiroshima er f.eks. en helt nydelig by. Hadde ikke hatt betenkeligheter med å dra dit alene.

#15 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2,131 posts

Posted 18 May 2012 - 19:09

Jeg hadde enten dratt på en ukes retreat/work-shop el lign. Da hadde jeg fått holdt på med noe jeg liker og truffet deilige mennesker som er opptatt av det samme som meg. Eller så hadde jeg kooost meg hjemme alene...

#16 Pigalopp:-)

Pigalopp:-)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 335 posts

Posted 18 May 2012 - 19:21

Du ønsker å være alene? Eller helst sammen noen andre? Du kan jo finne noe her f.eks: http://www.inspiratour.com/
Carma is a bigger bitch than I can ever be

#17 M1975

M1975

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 posts

Posted 25 May 2012 - 12:13

Takker for tips!

Ja jeg er redd en uke i Syden kan bli lange dager. Jeg er ikke super-tålmodig når jeg soler meg og tenker kanskje en storby er et bedre alternativ.

Tenker også at dagtid er greit (spesiellt i en by hvor det er shoppingmuligheter) men hva i alle dager skal jeg finne på om kveldene alene?? Syns det virker litt stusselig... Hehe... kanskje det å reise alene ikke er noe for meg allikevel...

Men dere som har reist alene, hva brukte dere kveldene til?

HI

Du har rett i at det kan bli stusselig på kveldene, så du må passe på å enten gjøre litt shopping sent på kveld, eller sørge for at du har hotell med balkong så du kan sitte ute og lese bok og nyte kvelden. Jeg prøvde å gå ut og ta en drink alene, for å bryte egne barrierer, og pratet med noen få folk, men følte meg likevel litt lost... så jeg gikk tidlig hjem kan du si:-) det ble en svært rask strawberry daquiry....