Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Når fortalte dere det på jobben???

• Logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

#21 msp84

msp84

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 27 juli 2012 - 10:37

Jeg er i nesten samme situasjon som deg Sur(e)prised! Begynner også i ny jobb 1.august og er 16 uker på vei når jeg begynner. Fikk jobben allerede i mars, så jeg var ikke gravid da...  Så har ikke dårlig samvittighet for det, men kjenner fremdeles at  det er litt ekkelt å komme gravid - ville vente etter uke 12 med å si noe, men så dro sjefen på ferie og jeg fikk ikke sagt det.. Så nå får de bare finne ut av det første dag på jobb. Har mage - så det blir litt for dumt å prøve å skjule det...

Var flere stillinger ledige, bl.a et vikariat frem til jul, men jeg endte opp med å få den faste stillingen.. Kjenner litt på den, i og med at jeg selv skal ut i permisjon til jul... Så jeg er også veldig spendt på reaksjonen.......

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 mbea

mbea

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 473 Innlegg:
  • StedBryne

Skrevet 27 juli 2012 - 10:56

Godt å høre at det er andre. Jeg fikk ny jobb i begynnelsen av mai, og begynner 21 august. Begynner etter at Snuppa begrunner i barnehagen. Jeg hører ikke til i januar gruppa, men i mars gruppa. Men ville bare si at jeg er i samme situasjonen.

Når jeg begynner på jobb er jeg 12 uker. Håper at kvalme har begynt å gi seg da.

#23 tro1986

tro1986

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 81 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 28 juli 2012 - 21:23

Fortalte det til min nærmeste sjef på jobb nesten med det samme da jeg hadde fortalte henne at vi skulle begynne med IVF i mai slik at det skulle gå greit å få fri og at hun viste det hvis formen var dårlig noen dager. Men så oppdaget vi at vi hadde klart det på siste forsøk:) veldig glad jeg slipper å gå på hormoner likevel.

Har ikke fortalt det til resten på jobb enda men har ikke fått noen mage enda og synes ikke det er noen hast foreløpig. Er nå 14+2. Forteller det nok i løpet av august nå.

#24 Stellas

Stellas

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 03:04

Fortalte det i uke 14, vi er mange jenter på jobb og de fleste er vant til å se meg i uniform, kjente at buksen har begynt å ta meg i linninga og flere synlige tegn som store pupper og pittelitt mage. Så i uke 14 buste jeg ut med det, synest jeg hadde holdt meg lenge :)

#25 ladyeh

ladyeh

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 23:12

Jeg har ikke fortalt det enda, er 16 uker og 4 dager på vei.
Har fortsatt ferie, starter ikke før til mandagen.
Må vel si det snart, men gruer meg veldig. Vet at arbeidsgiver ikke kommer til å ta det bra.

#26 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 594 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 31 juli 2012 - 23:21

Jeg sa det når jeg kom tilbake fra ferien. Jeg er vel sånn ca 15 uker på vei og bekkenet har begynnt å verke. Jobber på sykehjem med mange tunge løft etc. så de måtte nesten vite det så jeg ikke måtte ta de tyngste oppgavene.

For øyeblikket har de tatt inn vikar for meg fordi jeg ikke klarer å gjøre de vanlige oppgavene mine uten hjelp og jeg følte meg helt ubrukelig. Vi er alt underbemannet og det er bare teit at jeg skal være en byrde istedenfor resurs. Da er det bedre at noen andre stepper inn, intil videre.
Common sense is not so common after all.

#27 sur(e)prised

sur(e)prised

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 94 Innlegg:
  • StedSørlandet

Skrevet 01 august 2012 - 18:50

I dag fikk jeg endelig fortalt det på jobb. Har som nevnt tidligere vært litt spent på hvordan nyheten ville bli tatt i mot, men det gikk over all forventning! :) Fikk en klem, en gratulasjon og at dette var gøy! Sa jo at det var litt ubeleilig i forhold til jobben som er et års vikariat for ei som er ute i svangerskapspermisjon, men fikk da til svar at slikt kunne man ikke alltid planlegge, og ferdig med det! Litt letta nå ja.. ;)

#28 Vera prøver

Vera prøver

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 278 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 12:01

Har ikke sagt det ennå og merker at jeg begynner å bli sliten. 16 uker, men pga overvekt er det ingen som kan se det ennå. Heldigvis. Tenkte jeg skulle vente til etter ordinær ul i uke 19, men kan hende jeg må si det før. Men lite tilrettelegging jeg kan få siden jeg jobber alene på natt.
Skal nå jobbe ekstra dag og kveld og se det hvordan det går.
Er ganske sikker på at sjefen ikke vil bli så imponert da jeg nettopp har økt natt stillingen min og de allerede sliter med å få tak i nok folk til å fylle opp alle vaktene.

#29 TanteTroll

TanteTroll

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 683 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 19:55

Må vel fortelle det på mandag, for magen begynner å bli vanskelig å holde inne. Er da litt over 15 uker. Skulle gjerne latt være å si det på en liten stund ennå, men er magen like stinn som den har vært de siste dagene, så sier det seg i grunnen selv.
VesleTrollet kom 29 januar 2013 <3