Gå til innhold

Ultralydtråden


babysyk_74

Anbefalte innlegg

Håper det går bra med deg mira76, og at vi sees kjapt igjen her inne. Ikke som mye som kan hjelpe på i en sånn situasjon, men om det er ei fattig trøst så er det dessverre en del av oss som har vært igjennom en abort eller flere. Naturens måte å rydde opp, men veldig trist å oppleve.

 

Jeg har fått framskyndet neste ukes ul til i morgen. Er ei utrolig utålmodig sjel, spesielt etter totalt tre aborter, exu, ma, og sa. Men har jo to utrolig skjønne små, så vet at jeg og mannen kan klare det. Har troa, men er samtidig veldig redd. Håper virkelig vi får se et lite bankende hjerte imorgen, 6+6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ul idag visste et bittelite knøtt med bankende hjerte:) Kunne ikke hatt en bedre start på helga. Nå skal jeg begynne å ta innover meg at vi skal bli en trebarnsfamilie.

 

Gynokologen sa at nå var det så lite som 3% sjanse for at det kunne gå galt siden man så hjerteaktivitet, og at det utviklet seg slik det skulle. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Indigo :)

 

Jada, det går greit, bare litt tungt mentalt, synes jeg. Har vært litt giddeslaus de siste dagene, har liksom ikke lyst til noe. Puppene er fortsatt veldig ømme, og magen ser ganske gravid ut, og akkurat det er liksom helt unødvendige påminnelser om det som IKKE gikk ... Men det er klart at både kropp og hode trenger noen dager på å normalisere seg! I helga skal jeg drikke litt god rødvin og nyte finværet med gode venninner og mannen, og prøve å tenke minst mulig på babyer!

 

Blir antageligvis nytt forsøk i august, og det er jo ikke såååå lenge til, da ... 2 sommermåneder er i teorien like lenge som 2 vintermåneder, men i praksis går det fortere :)

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg varme tanker Mira76, ta tiden til hjelp, så lettet det hvertfall for meg! Jeg kom i gang med nytt forsøk etter 3 måneder ja (så nå at du hadde spurt om det litt lenger oppe!), kunne også ha begynt etter 2 mnd, men rakk ikke inn pga påskestengt!

 

Nyt rødvin og sommeren, så krysser jeg fingrene for deg i august. Fordelen kan jo være at kroppen din er klar for å bli gravid igjen, nå som du akkurat har vært det!

 

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tid for min 3. ul så langt. Fikk se hjertet slo den andre ul'en for tre uker siden, men har både blødd og hatt mye brunlig utflod hele tida siden da. Jeg er derfor veldig spent og langt fra sikker på at alt står bra til.

 

Heldigvis er det kl 8 i morgen tidlig, så vi trenger ikke vente lenge, og mannen skal være med. Håper så veldig at vi får se noe som likner på en baby - i morgen er jeg 10+0! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Satya :)

 

Og det var trist det ikke gikk bra for deg, Mira76.

 

Her nærmer heldigvis torsdag og første ultralyd seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk time til tidlig ul i posten i går :-D 25 juni, 10 uker på vei da .-D Gleder meg endeløst :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter for meg i dag også!

 

Legen holdt oss på pinebenken i noe som kjentes som en liten evighet før han fant knøttet og så at det hadde det bra, men jammen var alt i orden. Jeg har vært plaget med muskelknuter og er operert flere ganger, og jeg har nye knuter som har vokst med svangerskapet. Dette gjør at det er "dårlig sikt" inn i livmora, så vi kunne ikke mer enn skimte de ulike kroppsdelene, men størrelse og bevegelser er helt etter planen. Så da er jeg letta!

 

Men tett oppfølging - skal tilbake til gynekologen om drøye 2 uker. Får bare ta det som et pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Satya! Jeg bar litt bekymret for deg, i og med at vi så det samme på ca 7 ukers-UL'en, og det gikk som det gikk med meg på 9 uker. Men desto hyggeligere at utviklingen hos deg/dere hadde gått som den skulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd nr. 2 i morgen, 9+1 da.. Veldig spent, men håper et bankende hjerte kan få meg til å senke skuldrene og nyte at jeg er gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! Var på tidlig UL i dag pga at bilen ble ødelagt forrige uke, og måtte sjekke antall barn i magen og om det er liv før vi kjøper ny bil før sommerferien. Fikk se en levende liten tass som faktisk hadde armer og føtter som sprellet i vei. Var visst kommet litt lenger enn jeg trodde, ca 10 + 1. Og så var jeg ikke forberedt på sprellende føtter. Har bare vært på tidlig UL i uke 8 i tidligere graviditet, og da så jeg bare en liten "potet" med bankende hjerte. Det sykeste var da h*n tok en liten salto, og det var full fart og aktivitet hele tiden. Utrolig gøy. Rart å tenke på at h*n holder på slik uten at jeg merker noe. Eller, har faktisk hatt mitanke om at jeg kjenner liv innimellom de siste dagene. Sånn rar bobling nederst i magen.... Har hørt om andre som også mener å kjenne det så tidlig. Men er litt redd dette bare er ønsketenkning...men utrolig gøy å se hvor mye liv det var. Om to uker skal vi tilbake til Rikshospitalet for tidlig UL siden jeg er over 38 år. Både gruer og gleder meg. Håper duo-testen viser at alt er bra og at vi ikke trenger å ta stilling til eventuelle problemstillinger rundt genfeil. Aner ikke hva vi vil gjøre da. Men det er nå 99,25 prosent sjanse for at fosteret er friskt, og med alt livet vi så i dag, så er det vel et håp om at dette skal gå bra nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig vært på ultralyd. Der var det ei lita bønne med fin størrelse og fine hjerteslag :wub:

Er 7+6 i dag, og termin ble 25 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ny ul idag, er "bare" 7+2 hvis jeg skal regne fra da jeg vet el var (unormalt sent i syklus).. Alt var fint, 11,3 mm ca, med bankende hjerte:) stemte overens med gyn termin..

 

Hvor stor var din spire TanteTroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 uker i dag :) Er utrolig nervøs før UL mandag 25.6.Leste nettopp om ei her inn som var på ul i samme tid og fikk se at det ikke var no liv...blir nervøs av å lese sånt.skal bli deilig når man kommer så langt at man kjenner liv da slipper man å tvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd igår , og der så jeg den lille krabaten min , bankende hjerte og , det var godt det ! Er 10+6 idag :) litt mindre en det jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager til ultralyd/duotest på riksen.det blir spennende.Fikk også den ordinær ULtimen i posten i dag.10 august.Masse å glede seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager til ultralyd/duotest på riksen.det blir spennende.Fikk også den ordinær ULtimen i posten i dag.10 august.Masse å glede seg til :)

 

Så bra! Vi har fått time til ul/duotest på riksen 3. juli, veldig spennende... og jammen skal jeg ikke innom gynekologen min 28. juni, og da får jeg vel ul da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag viste en lliten spire som tilsvarte 10+5 i stede for 10+0 :-O

hjertet banka som bare det, og den vifta med armene og føttene til oss <3

Nå gleder jeg meg bare til 12 uker er gått <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var duotest med UL på Riksen gjennomført.I følge UL hadde veldig bra tall,så nå gjennstår bare svar på blodprøvene.

Det var en meget aktiv baby der innen som danset rundt og sprellet med armer og bein

.Legen mente jeg var 13+1 i stede for 12+1.Og da blir terminen 1.1.2013 farlig nærme desember..Men krysser fingrene for at mens terminen min som er 4 januar stemmer:)Uansett kan den jo bli endret på ordinær ul 10 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var duotest med UL på Riksen gjennomført.I følge UL hadde veldig bra tall,så nå gjennstår bare svar på blodprøvene. Det var en meget aktiv baby der innen som danset rundt og sprellet med armer og bein .Legen mente jeg var 13+1 i stede for 12+1.Og da blir terminen 1.1.2013 farlig nærme desember..Men krysser fingrene for at mens terminen min som er 4 januar stemmer:)Uansett kan den jo bli endret på ordinær ul 10 august.

 

Så flott, gratulerer! Trodde egentlig ikke at de sa så mye før de hadde resultatet av både blodprøve og UL, så nå merker jeg at jeg blir veldig spent for min egen duotest om en uke (skal også gjøre begge deler samme dag). Hvor lang tid må du vente på resultat av blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var duotest med UL på Riksen gjennomført.I følge UL hadde veldig bra tall,så nå gjennstår bare svar på blodprøvene. Det var en meget aktiv baby der innen som danset rundt og sprellet med armer og bein .Legen mente jeg var 13+1 i stede for 12+1.Og da blir terminen 1.1.2013 farlig nærme desember..Men krysser fingrene for at mens terminen min som er 4 januar stemmer:)Uansett kan den jo bli endret på ordinær ul 10 august.
Så flott, gratulerer! Trodde egentlig ikke at de sa så mye før de hadde resultatet av både blodprøve og UL, så nå merker jeg at jeg blir veldig spent for min egen duotest om en uke (skal også gjøre begge deler samme dag). Hvor lang tid må du vente på resultat av blodprøve?
blodprøve resulatet skulle ta ca 1.5 uke.Prøven blir visst sendt til danmark.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ny ultralyd i dag. Hadde en blødning i går, og fikk komme til Aleris for ultralyd i dag. Der var det en tass på 32 mm, og alt så fint ut :) Får prøve og slappe litt av nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig gjennomført duotest på Rikshosptalet i dag med veldig fine prøveresultater. Så nå kan vi begynne å glede oss litt og røpe den gode nyheten til familie og venner :-)

 

Ultralyden viste en aktiv liten tass på 71mm, og dermed så mente legen at jeg er 13+2 uker på vei, og at termin må flyttes fra 10. januar til 1. januar. Får ikke det helt til å stemme med babysyk_74 sine antall uker og termin, men får bare forholde meg til det legen skrev ut på arket vi fikk. Har veldig lyst på januarunge, så termin 1. nytteårsdag kan bli spennende. Får se hva endelig termin ved uke 18 blir...

 

Forresten, legen mente det kunne bli gutt. Det så veldig slik ut. Men selvfølgelig usikkert :-) Og så ble jeg veldig imonert over at vi fikk 5 bilder fra ULen. Tidligere i annet svangerskap og ved annet sykehus måtte vi tigge oss til to bilder og betale 50 kroner. Så veldig psitivt inntrykk av Rikshospitalet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...