Gå til innhold

Stelleprodukter


Håpefull38

Anbefalte innlegg

Hva slags merker skal dere bruke på stelleprodukter( babyolje, lotion o.l)? Hva funker bra? Er jo en hel jungel å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte på apoteket, de hadde flere merker og valgte den som ikke var dyrest, og hun som hjalp os der sa at de var minst like gode, men tror nok at vi kommer til å kjøpe på vanlig daligvare etterhvert. HVIS det funker like fint. Mini har jo ikke kommet ennå så vi må nok prøve oss litt frem og se hva vi blir fornøyde med. Alle barn har jo forskjellig hud:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse x 2

Jeg liker best neutral av dagligvarebutikkens produkter. Bruker det til storesøster og kommer til å bruke det på lillesøster også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill gratis pakkene! Da får du mange små vareprøver fra de fleste leverandørene! Og du får prøvd de forskjellige merkene og sett hvilke du selv foretrekker! :-)

 

Du finner listen øverst på 2 trimester siden! :-)

 

Selv foretrekker jeg medela serien!! Finnes ingen zink salve som er bedre!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Dr Greve sin serie er fin, men har noen produktfavoritter av andre merker også.

Du må bare prøve litt av hvert, så finner du sakte, men sikkert ut av de produktene du liker best...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt fra før av med sensitiv hud som tåler veldig bra alle produktene fra Babyline, så kommer til å bruke det samme med nestemann. Litt vanskelig å få tak i har jeg sett, men Babyshop fører dette merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med Mori sine produkter. Super for liten og stor og anbefalte på www.gronnhverdag.no.

 

www.moriofnorway.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt bephaten sårsalve og ellers stelleprodukter fra Estelle & thild(fåes på vitus apotek) som er en serie helt naturlige oljer, kremer og vaskeprodukter uten tilsetningstoffer, kun planteoljer o.l. tenker at hvis dette er bra saker går jeg over til å bruke det selv også. er litt dyrt, men har lest bakpå en del kremer o.l og det er så mye dritt oppi en del av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte en del produkter til å begynne med, kun de "dyreste" var bra nok... Men det endte med de verste bleieutslettene jeg hadde sett.

 

Det eneste som hjalp var Silulen fra apoteket og potetmel som vi drysset på med en lite te-sil, enkelt og greit. Brukte lite annet, egentlig, vi skjønte raskt at det meste fantes i butikken kun som et kommeriselt tilbud, ikke for å dekke et reelt behov babyene har.

 

Vi bruker fremdeles nesten ingenting etter 5 år. Det eneste kosmetiske hun bruker, ca en gang i uka, max, er sjampo Natusan Kids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til eldstemann har jeg brukt Coop sine økologiske (?) sinksalve og babyolje. Den m grønn skrift på. Pluss litt laktacyd såpe til badevannet etterhvert. Billig og greit og lettvint. Shampo etterhvert( det har Coop-serien også). Billig og lettvint å få tak i.

Eldste har i perioder vært veldig sår bak(eksem), og i disse tilfellene måtte vi prøve flere andre ting, inkl reseptbelagte produkter). Men dette trenger jo aldri skje hos dere, da får du heller ta det når det dukker opp.

Nærmer seg nå!! Spennende!!! Lykke til m fødsel!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bading som baby brukte vi Sebamed olje i vannet.

Det brukte vi også på Mesoft-kompressene ved bleieskift.

 

Når hun ble litt større og måtte vaskes ordentlig i hår og på kropp gikk vi over til Dr. greves produkter, alt fra apoteket. Vi bruker dette fortsatt, nå blir hun 4 år.

 

Veldig fornøyd med produktene, og de lukter godt :)

 

PS: Inotyol til såre stumper er GULL. Sjelden hun hadde det siden vi brukte olje og våte kompresser, men ved diarre kunne det skje, og vi behøvde bare smøre en gang før det ble mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd en del produkter, og bruker nå Dr. greve til storebror på snart 3, holder oss nok til det når mini kommer også.

 

Silulen sinksalve er også veldig god (apoteket)

 

Til meget såre stumper er Inotyol veldig god, ikke så ofte han blir så sår, men ved diare fo eksempel er den gull verdt, ta på kremen på kvelden og dagen etter er rumpen helt fin igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det varmeste Weleda sine produkter - suverene, og lukter godt uten å være tilsatt annet enn ringblomst :) Særlig sinksalven og babyoljen har vært uunnværlig, sammen med apotekenes talkum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kremer fra weleda: calendula zink cream ved røde partier i bleieområdet, og skin food på tørr hud Disse inneholder kun naturlige ingredienser og er kun basert på vegetabilske oljer, slik at de trekker seg inn i huden, og ikke legger seg utenpå og hindrer at huden får puste slik som kremer med mineralske oljer gjør.

Bruker helst ikke vaskeservietter, men hvis jeg er på tur uten rent vann kan jeg bruke natracare sine (fås kjøpt på helsekost) ellers bruker jeg libero dry wipes med lunkent vann. Ikke såpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda calendula sink krem er suveren, veldig gode erfaringer med den både til storesøster og til meg selv :)

Den erkjempefin å smøre på leggene etter epilering, røde prikker borte null komma nix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de son ikke tåler sink er Bebanthen supergod til såre stuper og tattiser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare produkter fra Neutral til min lille gutt :)

(sjampo, olje, sink-salve, badeskum o.l)

 

Til sår rumpe bruker jeg potet-mel eller Vitapan salve... (Vitapan salven er ekstremt effektiv og kan brukes til det meste... t.o.m kuldekrem :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste vi bruker hver dag er potetmel for å pudre rumpa. Ellers a-creme ved behov, og libero babyolje i badevannet (bader ca annenhver dag) Vil virkelig anbefale potetmel altså, det er billig, miljøvennlig, parfymefritt, uten skadelige tilsetningsstoffer, og kjempeenkelt å få tak i. Vi har det på ei saltbøsse, da får man en fin "dusj" <3 potetmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...