Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

En dramaqueen i veninnegjengen....

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:16

Det er skjelden jeg havner oppi veninnetrøbbel, men denne gangen har jeg greid det, uten å ha gjort noe som helst.

Jeg har ei veninne, egentlig en dramaqueen av de skjeldne i bunn og grunn, men også utrolig grei når hun vil. Hun presterte altså, kort fortalt, å prøve å kysse min mann. Noe kyss skjedde ikke, men at hun prøvde var visst ikke til å misforstå. Hun har beklaget seg til han i ettertid, og han har sagt til henne at han har sagt det til meg. Jeg har ikke sagt noe til henne fordi jeg har ventet på at hun skal si noe til meg. En unnskyldning hadde vel vært på sin plass, tenker jeg.

Nå er dette over to måneder siden.. Om ikke lenge er vi invitert i 30 års dag til en god felles veninne, der vi skal reise bort ei langhelg.. Vi er ikke mer enn 7 stk, skal bo og omgås i felles hus og bil fra tors-søn. Jeg vet ikke helt om jeg bør si noe til henne i forkant, og eventuelt hva jeg skal si. Jeg har sett henne i ettertid og hun har oversett meg deluxe, så hun kommer ikke til å ta kontakt - det vet jeg. Og egentlig har ikke jeg lyst å ta kontakt heller. Blir jo igrunn litt kvalm av hele dama, skal jeg være ærlig.

Jeg har ikke ville hatt noe drama rundt det hele, og har heller ikke fortalt dette til noen, så ingen av våre veninner vet om dette. Vet ikke en gang om hennes mann vet om det... men det håper jeg for hennes del han gjør.

Bør jeg si eller gjøre noe i forkant av denne turen? Og hva i all verden skal jeg si om jeg tar kontakt? Skal jeg godta en unnskyldning? Og bør virkelig JEG ta kontakt?  Hun kommer vel aldri til å gjør det, men for "fredens" skyld i veninnegjengen er jo det beste å få ordnet opp i ting.... Jeg vet vertfall at jeg aldri greier å stole på henne igjen...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:18

Tror jeg hadde latet som ingenting ovenfor henne, og heller kuttet henne ut sakte, men sikkert. Jeg hadde nok fortalt felles venninner hva som har hendt, slik de også kan være litt obs.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:18

Kanskje hun skammer seg over det, at det enkleste måten for å henne er å bare unngå deg? Vanskelig å si i denne situasjonen. Men du kan jo vente til langhelgen og se om ikke hun da tør å fortelle det.

#4 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 922 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:34

Jeg hadde ikke giddet si noe, men bare faset henne ut med tiden. hun vet selv hva hun har gjort, og må leve med det.
Og hun må leve med skammen over at din samboer ikke var med på leken og du vet alt om det hele.

Hennes tap.
Den som gir seg er en dritt.

#5 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 637 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:41

Det spørs jo litt på hva slags type hun er, men om hun ellers er ok, hadde jeg ikke brydd meg særlig om hele saken. Shit happens, og hun har vært voksen nok til å be om unnskyldning til han hun prøvde seg på.

Noen ganger gjør man kjempedumme ting, og heldigvis finnes det rause mennesker som kan tilgi et øyeblikks galskap ;)

Men om du velger å ikke si noe, må du være sikker på at du klarer å holde det om det er alkohol i bildet også - for ellers kan det bli stygt :P

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:53

Takk for alle svar :-)

Hun er grei ellers, så jeg skulle så veldig ønske at dette aldri hadde skjedd. Men jeg føler det er vanskelig å bli venner med henne igjen... Men å ikke si noe, en hel helg, det blir vanskelig. Spesielt når alkohol blir inntatt og folk legger merke til hvorfor vi ikke snakker...

Men, om jeg velger å prøve å komme overens med henne igjen, for fredels skyld om ikke annet, da bør jeg vel ta opp tråden før selve turen? Og hvordan og hva skal man sii?

Er ikke lett dette her gitt... men tusen takk for alle som tar seg tid til å svare :-) det setter jeg stor pris på.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 00:45

Tåpelig kvinnfolk. Hun skammer seg totalt, hun har jo driti komplett på draget.
Når det er sagt: Hun skylder ikke deg noen unnskyldning, det var ikke deg hun antastet, du skal ikke vokte din manns dyd. Det klarer han selv, men jeg skjønner godt at du ikke stoler på henne.
Hadde nok også faset henne ut på sikt hvis det var meg.

#8 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 05:14

Du venter på en unnskyldning for et kyss som ikke skjedde? Et ikkekyss som ikke skjedde med deg, men med din mann? Og du beskriver HENNE som dramaqueen? Jøssda.

#9 Lilje Sille ♀♀♂

Lilje Sille ♀♀♂

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 423 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:10

Dette er storm i vannglass, dama er flau og hun unngår deg fordi hun ikke vet hva hun skal si/gjøre. Hun er antakelig livredd for at du har sagt noe til venninnene også, eller at du kommer til å si noe til mannen hennes hvis han ikke vet noe.

Dette ville jeg latt passere, hvis hun ellers er ei trivelig dame. Om hun ikke er til å stole på så er det jo fint at mannen din er det. Altså er ikke hennes potensielle utroskap ditt problem da din mann kommer til å avvise henne?

Mulig det ble litt rotete dette, men hvis du føler for å prate om disse tingene så ta en telefon til henne før turen og si at du ikke har sagt noe og at du håper dere kan være venner fortsatt, forutsatt av at hun lar mannen din være. Noe slikt?

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 20:53

Jeg skrev at hun er en dramaqueen i bunn og grunn, selvfølgelig ikke KUN pga dette.

Og når en nær veninne prøver å kysse MIN mann, så synes jeg selvfølgelig IKKE det er greit. Er det bare jeg som synes en unnskyldning hadde vært på sin plass?

Og om hun kyssa, eller ikke kyssa, det spiller ingen rolle for hva jeg synes om hennes handling. Det var ikke akkurat hun som gjorde at det ikke ble noe kyss.

#11 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 20:58

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 mai 2012 - 20:53:

Jeg skrev at hun er en dramaqueen i bunn og grunn, selvfølgelig ikke KUN pga dette.

Og når en nær veninne prøver å kysse MIN mann, så synes jeg selvfølgelig IKKE det er greit. Er det bare jeg som synes en unnskyldning hadde vært på sin plass?

Og om hun kyssa, eller ikke kyssa, det spiller ingen rolle for hva jeg synes om hennes handling. Det var ikke akkurat hun som gjorde at det ikke ble noe kyss.
Ja. Det er bare deg.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 21:05

Nei, det er ikke bare deg.
Synes absolutt hun skylder deg en unnskyldning. Bør man ikke si unnskyld når man har oppført seg dårlig mot en venninne? Hun prøvde jo å kysse mannen til ei venninne, for søren.
Tipper du kam se langt etter unnskyldningen, altså, men mener bestemt en unnskyldning hadde vært på sin plass.

Jeg hadde garantert vært skarp mot henne ved neste anledning.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 172 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 13:42

Kan du ikke bare ringe henne og spørre om hun vil lufte samvittigheten sin eller om det er noe hun har lyst til å si til deg?

Det er jo selvsagt ikke akseptabelt å legge seg etter venninners menn, men skjedd har skjedd.. Kanskje det bare var et øyeblikks dumhet? kanskje hun angrer, men synes det er for pinlig til å ta kontakt?

Du kan jo bare si du vil rense luften før dere skal på tur, du trenger ikke akseptere det hun har gjort, men si du har gått videre og ikke vil høre om noe lignende igjen.
Legg det bak dere og gå fremover..